• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  HABERLER  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  İHALELER  |  FİNANS  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Türkiye interneti mobil kullanıyor

12 Temmuz 2017 Çarşamba 17:00
12
14
16
18

Türkiye interneti mobil kullanıyor

           HABER MERKEZİ     
     Yapılan araştırmalar dünya nüfusunun yarısından fazlasının internet kullandığını ortaya koyarken, Türkiye’de ise internet kullanan kişi oranının yüzde 60 olduğu belirlendi. InterPress’in Global Overview Türkiye istatistiklerinden derlediği bilgilere göre, ülkemizde internet kullanan kişilerin oranı bir önceki yıla göre yüzde 10 artarak 48 milyonu geçti. Türkiye’deki mobil kullanıcı sayısı 71 milyona ulaşırken, sosyal medyaya mobilden bağlanan kullanıcı sayısı ise 42 milyon olarak saptandı. Aktif sosyal medya kullanıcı sayısı da geçen yıla göre 2 milyon kişi artarak 48 milyona çıktı.
     Medyaya yılbaşından bu yana internet ile ilgili 719 bin 111 haber yansırken, mobil cihazlar hakkında ise 19 bin 337 haber çıktığı tespit edildi.

     Mobil kullanıcı sayısında büyük artış …
     Rapora göre Türkiye’deki cihaz kullanıcılarının yüzde 95′i cep telefonu sahibi ve yüzde 75′i ise akıllı telefon kullanıyor. Dizüstü ve masaüstü bilgisayar kullanımı yüzde 51 oranındayken, TV’nin yüzde 98 ile hayatımızda hala önemli bir yeri olduğu görülüyor. Türkiye’de kullanıcılar gün içerisinde ortalama 7 saatini bilgisayar karşısında, 3 saatini ise mobil telefon üzerinden internete bağlanarak ve 3 saatini de sosyal medya platformlarında geçirirken, TV karşısında geçirilen vakit ise ortalama 2 saat olarak açıklandı. Ülkemizde sosyal medyayı mobilden kullanan kişi sayısı yüzde 17 oranında artarken, Türkiye’de bilgisayar kullanımı yüzde 29 oranında gerileyip yüzde 36′ya düştü. Mobil kullanımı ise yüzde 33 oranında artarak yüzde 61′e çıktı.

     İnternette video izleyenlerin sayısı yükseldi…
     Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 55’i her gün, yüzde 24’ü ise her hafta video izlerken mobil kullanım alışkanlıklarına bakıldığında ise oyun oynama yüzde 43’te kalırken, video izleme oranının ise yüzde 59’a çıktığı tespit edildi. Buna göre, artık oyun oynamaktan çok video izlediğimiz ortaya çıktı. Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya kanalı yüzde 57 ile Youtube olurken, onu küçük bir fark ile Facebook’un (yüzde 56) takip ettiği belirlendi. Diğer popüler sosyal medya kanalları ise yüzde 45 ile Instagram ve yüzde 44 ile Twitter olurken, beşinci sırada ise yüzde 40 ile WhatsApp yer aldı.

 


+ Benzer Haberler
» Dijitalleşme çağında yetenek savaşları kızışıyor
» Siber saldırılara karşı yerli SSL kalkanı
» Plantronics oyun kulaklıklarındaki gücünü Dolby ile arttırıyor
» “Avrupa’nin en inovatif dijital bankasi”: yapi kredi
» Ata Yatırım, 2017’de %47 net kar büyümesi bekliyor
» QNB Grup’tan Hindistan’da şube hamlesi
» DNS ayarlarıyla oynayarak internet kullanıcılarını reklama boğuyorlar
» Toki, 18 ilde 750 milyon ₺’lik 139 arsayı satışa çıkardı
» En düşük emekli maaşı asgari ücret seviyesine çıkarılmalı
» TZOB ’Buğdayda servet kaybediyoruz’


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.07.2017
  Ticaret 24.07.2017
  Ticaret 22.07.2017
  Ticaret 21.07.2017
  Ticaret 20.07.2017
  Ticaret 19.07.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni