• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Türkiye’de ‘gamer’ sayısı 36 milyona ulaştı

27 Mart 2021 Cumartesi 11:00
12
14
16
18

Türkiye’de ‘gamer’ sayısı 36 milyona ulaştı

           HABER MERKEZİ      
     Türk Telekom sponsorluğunda düzenlenen “Ventures60: Oyun Fabrikası”nda bir araya gelen sektör duayenleri oyun dünyasına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Türk Telekom Sabit Hizmetler Pazarlama Direktörü Nilay Altan, “Oyuncu sayısı 36 milyona ulaştı. 35 milyon mobil, 22 milyon PC, 17 milyon konsol oyuncusu var” dedi.

     Oyun dünyasının Türkiye’deki gelişimi “Ventures60: Oyun Fabrikası”nda konuşuldu. Türkiye’de yenilikçi girişimlerin öncüsü Türk Telekom’un sponsorluğunda ve teknoloji yazarı Timur Sırt’ın moderatörlüğünde düzenlenen Youtube canlı yayınında farklı sektörlerden konuşmacılar oyun dünyasına yönelik açıklamalarda bulundu. Yayında, yatırımcılardan girişimcilere, küresel yatırım desteği almış platformlardan oyun dünyasındaki gelişmelere kadar detaylı anlatımlar ekrana yansıdı.

Oyuncuların yüzde 45’i kadın
     Türk Telekom Sabit Hizmetler Pazarlama Direktörü Nilay Altan sunumunda, Gaming in Turkey tarafından hazırlanan 2020 yılı Türkiye Oyun Sektörü Raporu’ndan detaylar paylaştı. Altan, “Oyun dünyası yaş, cinsiyet ve mekândan bağımsız olduğu için tüm dünyada büyüyor. Türkiye’de toplam oyuncu sayısı 36 milyona ulaştı. Oyuncular aynı anda farklı kanallardan ve cihazlardan oyun oynuyorlar. Bugün 35 milyon mobil, 22 milyon PC, 17 milyon konsol oyuncusu var. Gün geçtikçe oyuncularda cinsiyet dağılımı daha dengeli bir hâl alıyor. Oyuncuların yüzde 45’inin kadın, yüzde 55’inin erkek olduğu görülüyor” dedi.

Türkiye’de oyun sektörünün hacmi 880 milyon dolar
     880 milyon dolarlık geliriyle Türkiye’nin, oyun sektöründe dünyada 18’inci, MENA bölgesinde (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) ise ilk sırada yer aldığını belirten Altan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yeni jenerasyonla etkileşim kurabilmek için oyun oynamaya başlamak ve ortak ilgi alanları oluşturabilmek önemli hâle geliyor. Oyun artık eğlenceden ziyade profesyonel olmaya doğru ilerliyor ve oyuncular büyük bir tutkuyla oyun dünyasını takip ediyorlar. Bu doğrultuda oyun dünyasının önemli bileşenleri cihazlar, oyun içerikleri ve altyapı olmak üzere üç başlıkta toplanıyor.

     Türk Telekom olarak biz güçlü altyapımızı devam eden yatırımlarımızla daha da güçlendiriyoruz. Oyuncuların yüzde 90’ının evinde internet bağlantısı bulunuyor, yüzde 70’e yakın kısmı fiber internet kullanıyor. Türk Telekom olarak bugün 331 bin kilometrelik fiber altyapımız var. Bu oranı daha da yukarıya taşımayı hedefliyoruz. Ayrıca cihaz portföyümüz ve bünyesinde birçok oyun barındıran Playstore platformumuz ile de oyun deneyimini artırıyoruz.”


+ Benzer Haberler
» Günlük vak’a sayısı 61.028
» Hububatçılar pandemi dinlemedi
» ESİAD’dan ihracatı durduran konteyner krizine çözüm çağrısı
» EGİAD’tan iş dünyasına pandemi ekonomisi için öneriler
» Pandemide perakende e-ticaretinde %40 artış
» Satılık konutta deniz kenarı değerleniyor
» Hazine ve Maliye Bakanlığı 9.1 milyar TL borçlandı
» Rekabet Kurulu 32 firmaya soruşturma açtı
» Çimento sektöründeki 9 teşebbüs hakkında soruşturma
» Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerine ilişkin eğitim rehberi hazırladı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.04.2021
  Ticaret 20.04.2021
  Ticaret 19.04.2021
  Ticaret 17.04.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni