• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Türkiye’de programatik reklam yatırımları yüzde 16 arttı

09 Mayıs 2019 Perşembe 11:00
12
14
16
18

Türkiye’de programatik reklam yatırımları yüzde 16 arttı

           HABER MERKEZİ     
     Türkiye’de geçtiğimiz yıl 1,64 milyar TL’nin üzerine çıkan programatik reklam yatırımları tüm reklam yatırımlarının yüzde 66’sını aştı.
     Tüm dünyada dijital reklam yatırımlarına ilgi artıyor. eMarketer’ın öngörülerine göre, dijital reklam yatırımları bu yıl geleneksel reklam yatırımlarını geride bırakarak yüzde 52’lik pay alacak. Programatik çözümler ise dijital reklamların en önemli harcama yöntemlerinin başında geliyor.

     İnsan müdahalesinin minimuma indiği, yapay zekâ çözümlerinin daha fazla tercih edilmeye başlandığı Türkiye’deki dijital reklam yatırımlarında da tüm dünyada beklendiği gibi programatik satın alma yöntemleri öne çıkıyor. IAB Türkiye’nin açıkladığı rakamlara göre, dijital reklam yatırımları bir önceki yıla kıyasla yüzde 14 artarak 2,47 milyar TL’ye ulaştı. Programatik reklam yatırımları ise yüzde 16 oranında artarak, tüm reklam yatırımlarının yüzde 66’sından daha fazlasını oluşturdu.

     Yapay zekâ ve derin öğrenme teknolojilerinin reklam satın alma modellerinde daha az insan müdahalesine olanak tanıdığına dikkat çeken RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer, “Derin öğrenme teknolojisi ile reklamverenler kullanıcılara çok daha kişiselleştirilmiş reklamları programatik satın alma üzerinden verebiliyorlar. Kullanıcıların bulundukları konum, kullandıkları cihaz, hava durumu, zaman ve yaş aralıkları gibi verilere uygun olarak hazırlanan gösterim bazlı reklamlar, programatik yoluyla tüketicilerin karşısına çıkıyor. Böylece çok daha verimli ve yatırım geri dönüşü yüksek dijital kampanyalar yürütülebiliyor” dedi.

Derin öğrenme ile yüzde 41 daha fazla tıklama
     Programatik büyümeye devam ediyor; çünkü endüstri hâlâ hızla değişiyor. Mevcut ortamımızın ötesinde, gelişme aşamasında olan hâlâ birçok fikir ve teknoloji var. 2019 yılında, pazarlamacılar programatiği daha verimli hale getirmek istiyorlarsa güvenlik, şeffaflık ve maliyet optimizasyonları sunan reklam teknolojisi iş ortaklarına odaklanmalılar.

     RTB House verilerine göre derin öğrenme öneri mekanizmalarına uygulandıktan sonra kullanıcılar, derin öğrenmeye sahip olmayanlara kıyasla reklamlara %41’e oranında daha fazla tıklıyor. Böyle bir artış, özellikle çapraz kategori önerileri kullanma olasılıklarının neredeyse sınırsız olduğu moda ve çok kategorili e-mağazalar gibi sektörlerde göze çarpıyor.

     Derin öğrenme her geçen gün daha popüler hale geliyor ve otomotivden eğlence, pazarlamaya kadar birçok sektörde büyük değişimler yaratıyor. Reklamcılık sektörü, derin öğrenme ile kullanıcılar için özel olarak tasarlanmış ve kişiselleştirilmiş mesajlar, daha fazla kullanıcı memnuniyeti ve daha etkili kampanyalar meydana getiriyor.
     Derin öğrenme teknolojisiyle yeniden hedefleme hakkında daha fazla bilgi için www.rtbhouse.com adresini kullanabilirsiniz.


+ Benzer Haberler
» Kemalpaşa’da 19 Mayıs coşkusu fener alayı ile sürdü
» Kapanan şirket sayısı yüzde 13 arttı
» İşler: Ara tatiller soluk aldıracak
» İngiltere-Türkiye arasında anlaşma
» Güler Sabancı: “Gençliğimize inanıyoruz”
» Microsoft nesnelerin interneti laboratuvarını Shanghai’de açtı
» Canlı doğan bebek sayısı 1 milyon 248 bin 847 oldu
» Palandöken, “Ülkemiz güçlü bir tarım politikasına sahip”
» 10. yılda da organik ürünlerle devam
» Sosyal medya tatil tercihlerini etkiliyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.05.2019
  Ticaret 18.05.2019
  Ticaret 17.05.2019
  Ticaret 16.05.2019
  Ticaret 15.05.2019
  Ticaret 14.05.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni