• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Türkiye’de programatik yatırımları 2 Milyar TL’nin üzerine çıktı

23 Mayıs 2020 Cumartesi 12:00
12
14
16
18

Türkiye’de programatik yatırımları 2 Milyar TL’nin üzerine çıktı

   ► Açıklanan rakamlara göre, dijital medya satın alma yatırımları içinde programatiğe ilgi artarken, bu yıl yüzde 26,7’lik bir artış görüldü

           HABER MERKEZİ     
     Geçtiğimiz yıl dijital mecralara yapılan yatırım 2018 yılı ile karşılaştırıldığında yüzde 19 arttı. 2019 yılında dijital medya yatırımlarının yüzde 20,5’ini sosyal medya, yüzde 64,2’sini mobil platform, 70,7’sini programatik satın alma yatırımları oluşturdu. Böylece toplam programatik satın alma yatırımları geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 26,7 artarak 2 milyar 78 milyon liraya ulaştı.
     Programatiğin her yıl düzenli olarak büyümeye devam ettiğine dikkat çeken RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer, programatik reklamcılığa artan ilginin neden arttığını şöyle özetledi:
     “Yapay zekâ teknolojisi kullanan programatik reklamcılık, gerçek zamanlı teklifler sunup reklamları doğru hedef kitlelere yönlendirerek, reklam üzerinden satın alımların karar sürecini otomatikleştiriyor. Tüketicilerin dijital reklam üzerinden satın alım için çok daha kişisel reklamlar beklediğini unutmamak gerekiyor. Dolayısıyla programatik reklamcılık, şirketlerin uygun maliyetle, hızlı ve etkin şekilde müşterilere ulaşmasının en iyi yöntemi. Bu yöntem hem dönüştürme oranını yükseltiyor hem de müşteri edinme maliyetini düşürüyor.”

Dijital mecralar yükselişte
     2018 yılı ile karşılaştırıldığında 2019 yılında dijital mecralarda yüzde 19 büyüme ile birlikte, toplam 2 milyar 940 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirildi.  Geçtiğimiz yıl, sosyal medyaya 603 milyon TL, mobil platformlara 1 milyar 887 milyon TL ve programatik satın almaya ise 2 milyar 79 milyon TL tutarında yatırım yapıldı.
     2019’da dijital yatırım içinde en fazla payı 1 milyar 680 milyon TL ile display aldı. Display’deki artış yüzde 18,9 olarak gerçekleşirken, bu alanda gösterim/tıklama bazlı mecraların 2019 yılındaki payı yüzde 64, videoların yüzde 29, native’in payı yüzde 8 olarak gerçekleşti.
     2019’da gösterim/tıklama bazlı reklam yatırımları, bir önceki yıla göre yüzde 11,4 oranında artarak, 1 milyar 69 milyon TL oldu. Yine 2019 yılında video bazlı yatırımları bir önceki yıla göre 36.9’luk artışla 483 milyon TL, native reklam yatırımları da bir önceki yıla göre yüzde 26,7 artarak, 128 milyon TL olarak gerçekleşti.


RTB House Hakkında:
     RTB House, dünya çapındaki en iyi markalara en gelişmiş pazarlama teknolojilerini sunan küresel bir şirkettir. Şirketin tescilli reklam satın alma motoru dünyada tamamen Derin Öğrenme algoritmalarıyla çalışan ilk ve tek motordur; reklamcıların olağanüstü sonuçlar alarak kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerine ulaşmasını sağlar.
     2012’de kurulan RTB House dünya çapında New York, Londra, Tokyo, Singapur, São Paulo, Moskova, İstanbul, Dubai ve Varşova gibi 30 konumda 500’den fazla uzmandan oluşan bir ekibe sahiptir. EMEA, APAC ve Amerika bölgelerinde 1.900’den fazla müşteriye kampanya hizmeti sunmaktadır.
     RTB House 2018’de algoritmalarının %100’üne Derin Öğrenmeyi başarıyla dağıttıktan sonra ana Ar-Ge ekibine ek olarak, Pazarlama Teknolojisi çözümlerinde inovasyona odaklanan iki özel AR-GE ekibi oluşturdu. AI Marketing Lab, Pazarlama Teknolojisi ürünleri icat etmek ve geliştirmek için bir ortam sağlar. Creative Lab ise yaratıcı içeriğin genel performansını araştırmak ve geliştirmek, ayrıca tamamen müşterinin marka ihtiyaçlarına uygun olarak tasarlanabilen dinamik görüntü ve video içeriği gibi formatlara yönelik destek geliştirmek için oluşturulmuştur.



+ Benzer Haberler
» Aktif vaka sayısı 30 binin altına düştü
» Türk ilaç sektörüne uluslararası tescil
» Merkez Bankasından firmalara 20 milyar TL kredi
» “İzmir turizminin anayasasını yazdık”
» Covid-19, kimya sektöründe rekabet düzenini değiştirecek
» “Tarım makineleri ihracatında hedefimiz yılda 2 milyar dolar”
» Gürer: “Niğde ve Aksaray’da milyonlarca liralık zarar var”
» “Enerji sektörü normalleşme dönemine hazır”
» Bakan Selçuk, “Gündüzlü Bakım Merkezlerinin sayısı 123’e ulaştı”
» Kimya ihracatı Mayıs’ta 1 milyar 180 milyon dolar oldu


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 06.06.2020
  Ticaret 05.06.2020
  Ticaret 04.06.2020
  Ticaret 03.06.2020
  Ticaret 02.06.2020
  Ticaret 01.06.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni