• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Türkiye’nin gizli hazineleri yöresel ürünler ekonomiye kazandırılmayı bekliyor

07 Ekim 2021 Perşembe 00:00
12
14
16
18

Türkiye’nin gizli hazineleri yöresel ürünler ekonomiye kazandırılmayı bekliyor


           HABER MERKEZİ      
     Antalya Ticaret Borsası (ATB) Başkanı Ali Çandır, Türkiye’nin yöresel ürünler bakımından büyük değer taşıdığını belirterek, “Ülkemiz yöresel ürün potansiyeli ile 20 milyar Avro’luk kazanç sağlayabilir. Yeter ki bu gücünü değerlendirsin. İtalya, Parmesan peynirinden 1.5 milyar Avro gelir sağlarken, 200’ün üzerinde yerel çeşidi bulunan peynir ülkesi Türkiye’nin 20 milyar Avro’luk kazancı hayal olmasa gerek” dedi. Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır ve Meclis Başkanı Erdoğan Ekinci, Ekonomi Muhabirleri Derneği (EMD) Yönetim Kurulu Başkanlığına yeniden seçilen Turgay Türker ve Yönetim Kurulu üyelerine hayırlı olsun ziyaretinde bulundu.

MEDYA OKULUNUN BİR BENZERİNİ TARIM SEKTÖRÜNDE DE UYGULAYACAĞIZ
     EMD Başkanı Turgay Türker, Çandır ve Ekinci’ye nazik ziyaretlerinden dolayı teşekkür etti. Türker, Çandır ve Ekinci’ye EMD Medya Okulu Projesi hakkında bilgi vererek,benzer bir çalışmayı da tarım sektörü için de yapmayı planladıklarını kaydetti. Türker, “EMD Medya Okulu ile İletişim Fakültesi öğrencilerine uzaktan da olsa bir staj imkânı sunmaya çalışıyoruz. Medyaya adım atmaya hazırlanan genç arkadaşlarımız, deneyimli isimlerle gazetecilikle ilgili tecrübe paylaşımı yapıyor. Benzer bir çalışmayı tarım gibi stratejik bir sektör için de yapmayı planlıyoruz. Bu çalışma ile gazeteci arkadaşlarımızın tarım sektöründe saha bilgilerini kuvvetlendirerek, bu konuda bir farkındalık oluşturmak istiyoruz” dedi. Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, tarımın stratejik önemine işaret ederek, EMD’nin tarım sektörünün ve yöresel ürünlerin ön plana çıkarılmasıyla ilgili yapacağı her türlü çalışmaya destek vermeye hazır olduklarını söyledi.

TESCİLLİ YÖRESEL ÜRÜNÜMÜZ ARTIYOR
     Türkiye’nin yöresel ürünler bakımından büyük bir zenginlik barındırdığını ve bu zenginliğin ekonomiye kazandırılmasının önemine işaret eden Çandır, “Ülkemizde 3 binin üzerinde coğrafi işaret (Cİ) alabilecek yöresel ürünümüz var. Türk Patent ve Marka Kurumu’ndan 900 ürünümüz için coğrafi işaret tescili alınırken, başvurusu yapılan 726 yöresel ürünümüz ise tescil için sırada bekliyor. Tescillenen ürünlerin üçte ikisi gıda ve tarım ürünleri” dedi.

7 YÖRESEL ÜRÜNÜMÜZ AB TARAFINDAN TESCİL EDİLDİ 22 ÜRÜNÜMÜZ DE SIRADA BEKLİYOR
     Yöresel değerlerin 7’sinin Avrupa Birliği Komisyonu’nca tescil edildiğini hatırlatan Çandır, “Gaziantep Baklavası, Malatya Kayısısı, Aydın Kestanesi, Aydın İnciri, Taşköprü Sarımsağı, Milas Zeytinyağı, Bayramiç Beyazı AB’de tescillenmiş ürünlerimiz. Başvurusu yapılmış 22 yöresel ürünümüz de AB tescili için bekliyor. Ürünlerimizin Avrupa Birliği’nde tescilli olması demek, daha çok ticaret, daha çok ihracat, daha çok döviz demek” değerlendirmesinde bulundu.

COĞRAFİ İŞARET O ÜRÜNÜN KORUNMASINDA ÖNEMLİ BİR ZIRH GÖREVİ GÖRÜYOR
     Coğrafi işareti, yerel ürüne koruma sağlayan önemli bir zırh olarak gördüklerini kaydeden Çandır, şunları kaydetti: “Yerel üreticinin kendi markasını yaratma, bundan da ticari kazanç elde etme imkanı sağlayan önemli bir enstrüman. Ticarette haksız rekabeti önlerken, tüketicinin de “gerçek ürüne” ulaşma noktasında hakkını hukukunu koruyor. Dolayısıyla tüketici coğrafi işaretli ürün alırken daha fazla para vermeyi göze alıyor. Toscano yağı diğer yağlara göre yüzde 20 daha fazla fiyattan, Fransız Comte peynirin üretiminde kullanılan süt diğer sütlere göre yüzde 10 daha yüksek bir fiyattan alıcı buluyor”

YÖRESEL ÜRÜNDEN 20 MİLYAR AVRO HAYAL DEĞİL
     Coğrafi işaretin üreticinin gelirini artırırken, ülke ekonomisine de önemli katkı sağladığının altını çizen Çandır, Dünyada 10 bini aşkın coğrafi işaretli ürün bulunurken, coğrafi işaret pazarının büyüklüğünün de 200 milyar dolar olduğunun tahmin edildiğini bildirdi. “Sadece Avrupa Birliği’nde coğrafi işaret pazarı hacminin 77 milyar Avro’ları aştığı belirtiliyor” ifadelerinde bulunan ATB Başkanı Çandır, Türkiye’nin ise yöresel ürün potansiyeli ile 20 milyar Avro’luk kazanç sağlayabilecek potansiyelinin bulunduğunu vurguladı. Çandır, “Yeter ki bu gücünü değerlendirsin. İtalya, parmesan peynirinden 1.5 milyar Avro gelir sağlarken, 200’ün üzerinde yerel çeşidi bulunan peynir ülkesi Türkiye’nin 20 milyar Avro’luk kazancı hayal olmasa gerek” dedi.

YÖREX GÜCÜMÜZÜ GÖSTERDİ
     Anadolu’da yok olmaya yüz tutmuş yöresel ürünlerin üretimi ve tanıtımının yapılması için Antalya Ticaret Borsası olarak 12 yıl önce sosyal sorumluluk çalışması olarak ‘Yöresel Ürünler Projesi’ni başlattıklarını hatırlatan Çandır, bu projenin bir etabı olan TOBB’un da desteğiyle Yöresel Ürünler Fuarı’nı (YÖREX) 2010 yılından beri düzenlendiğini belirtti. YÖREX’in coğrafi işarette farkındalığı artıran önemli bir çalışma olduğunu ifade eden Ali Çandır, geçen yıl koronavirüs salgını nedeniyle düzenleyemedikleri Yöresel Ürünler Fuarı’nı bu yıl 20-24 Ekim 2021 tarihlerinde salgın kurallarını da gözeterek yapacaklarını söyledi.

SAĞLIKLI GIDAYA OLAN TALEP YÖRESEL ÜRÜNLERE İLGİYİ ARTIRDI
     ATB Başkanı Çandır, şunları kaydetti: “Yöresel ürünlerin çoğunluğunu tarım ürünleri oluşturduğu için sağlıklı gıdaya ulaşmak isteyen insanların bu ürünlere talebi de arttı. Talepteki bu artış yöresel ürünlere ve özellikle de coğrafi işaretli ürünlere olan ilgiyi artırdı. Çok sayıda yöresel ürün satışı yapılan sanal market açıldı. Gururla belirtmek isterim ki, Yöresel Ürünler Fuarı’na katılan özellikle kadın kooperatifleri tüketiciye ulaşmak için kendi web sitelerini kurup e-ticaret yapmaya başladı.

DOĞUSUNDAN BATISINA, GÜNEYİNDEN KUZEYİNE BÜTÜN YÖRESEL ÜRÜNLERİ ANTALYA’DA BULUŞTURACAĞIZ
     Geçen yıl Koronavirüs salgını nedeniyle düzenleyemediğimiz Yöresel Ürünler Fuarı’nı bu yıl 20-24 Ekim 2021 tarihlerinde salgın kurallarını da gözeterek yapacağız. YÖREX, geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da doğusundan batısına, güneyinden kuzeyine bütün illerden gelen yüzlerce yöresel ürünü Antalya’da buluşturacak. Büyük market zincirlerinin satın almacılarının da bulunacağı YÖREX’te yerelde üretilen ve yerel pazarda sıkışıp kalmış onlarca ürün büyük marketlerin raflarında yerini alabilecek. Yöresiyle özdeşleşen yerel ürünlerin ulusal ve uluslararası boyuttaki marka gücü artacak”


+ Benzer Haberler
» Vefat sayısı azaldı, aktif vak’a sayısı arttı
» Erbil, Türk ihracatçılarını istiyor
» ATO Başkanı Gürsel Baran’dan ‘tasarruf’ çağrısı
» “İstinyePark İzmir, Egelilerin mutlu olacağı bir yatırım olacak”
» “Türkiye Petrolleri ve BOTAŞ satılmayacak”
» Palandöken: Zam değil indirim bekliyoruz
» Kısa vadeli dış borç stoku Ağustos’ta %11,1 arttı
» Ücretli çalışan sayısı Ağustos 2021’de %9,4 arttı
» EPDK, megavatsaat başı azami fiyat limitini artırdı
» ASO ile KORE arasında nükleer işbirliği anlaşması


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.10.2021
  Ticaret 15.10.2021
  Ticaret 14.10.2021
  Ticaret 13.10.2021
  Ticaret 12.10.2021
  Ticaret 11.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni