• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Türkiye’nin ilk sanal turizm fuarı açıldı

25 Şubat 2021 Perşembe 15:00
12
14
16
18

Türkiye’nin ilk sanal turizm fuarı açıldı

   ► Türkiye’nin ilk sanal turizm fuarı “14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı” başladı.

           SELDA AK      
     Türkiye’nin ilk sanal turizm fuarı, 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı açıldı. Türkiye’nin sanal fuar alanı “Digital İzmir Fair” platformunda düzenlenen fuar, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Ticaret Bakanlığı himayelerinde; İzmir Büyükşehir Belediyesi (İBB) ev sahipliği, İzmir Ticaret Odası (İZTO), TÜRSAB, TÜROFED, İzmir Vakfı desteği ile İZFAŞ ve TÜRSAB Fuarcılık A.Ş. tarafından açıldı.
     Türkiye turizm sektörünün ilk sanal fuarının açılışı, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, İzmir Valisi Yavuz Selim Köşger, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, Türkiye Otelciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Sururi Çorabatır ve İsveç’in İstanbul Başkonsolosu Peter Ericson’ın katılımı ile gerçekleşti.

“7 bin 800 tesis Güvenli Turizm Sertifikası aldı”
     Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy konuşmasında, “Gerçekçi ve akılcı yaklaşımlarla, doğru hareket stratejileriyle, zamanında yapılacak hamlelerle dijital dünyanın bizlere sunduğu bu gücü kullanmak zorundayız. Kendinizi ne kadar iyi sunabildiğiniz gerçeği turizmdeki yerinizi belirler. Dünyanın en güzel kumsallarına, doğasına, en gelişmiş ve konforlu tesislerine de sahip olsanız, önce insanları bundan haberdar edip ondan sonra da sizi tercih etmelerini sağlamak zorundasınız. Aksi takdirde elimizde boş binalar ve güzel manzaralar dışında bir şey kalmaz. Buradan tüm sektör paydaşlarımıza, içinden geçtiğimiz bu dönemde sergiledikleri cesur ve kararlı duruşları ile ortaya koydukları güçlü işbirliği nedeniyle teşekkür ediyorum. Birlikte attığımız adımlar sonuçlarını verdi ve bu sağlık krizinin küresel ölçekte yavaş yavaş geride bırakılmasıyla yükselişimizi gerçekleştireceğiz. Bu vesileyle Güvenli Turizm Sertifikası’nı bugüne kadar 7 bin 800 tesisimizin almaya hak kazandığını da belirtmek istiyorum” dedi.

“Bu fuar turizm yatırımlarında önemli bir fırsat”
     2021 turizm sezonunun yeni normalleşme çerçevesinde verimli geçeceğine, sektörün önümüzdeki dönemde eski günlerine döneceğine inandığını belirten İzmir Valisi Yavuz Selim Köşger ise, “İzmir ve yöresi; eşsiz doğal, kültürel ve tarihi güzellikleri, uygun iklim koşulları, tüm yıla yayılabilen turizm olanakları, konaklama ve ulaşım altyapısı ile turizm pastasından pay alabilmemiz için geniş bir potansiyel sunuyor. İzmir’in sahip olduğu doğal, kültürel, tarihi ve toplumsal özellikleri ile fırsat ve avantajlarını bir bütünlük içinde tanıtarak İzmir’in tanınırlığını ve bilinirliğini arttırmak için çaba sarf ediyoruz. İzmir’in ve ülkemizin tanıtılması, yabancı sermayenin turizm yatırımlarına ilgisinin artırılması için bu fuarı önemli bir fırsat olarak görüyorum” diye konuştu.

“2024 hedefimiz; İzmir’in 4 milyon turiste ev sahipliği yapması”
     Turizm ve fuarcılık alanında ilklere imza atan İzmir’in dünya çapındaki tanınırlığına büyük önem verdiklerini söyleyen İBB Başkanı Tunç Soyer, “Biliyoruz ki pandemi sonrası turizm sektöründe önemli fırsatlar açığa çıkacak. İzmir’de bu fırsatları doğru değerlendirebilmek için gereken tüm çalışmaları paydaşlarımız ile tamamladık. İzmir’in 30 ilçesinde ve 12 ay süreyle destinasyon yönetimini esas alarak; şehrimizi dünyanın diğer yerlerinden farklı kılan deneyimleri ortaya çıkarıyoruz. Hedefimiz 2024 yılında, İzmir’in 4 milyon turiste ev sahipliği yapmasıdır. Turizm stratejimizin özünde; İzmir’in geçmişten gelen mirasından referans alarak mevcut potansiyelini açığa çıkarmak ve şehrimizi, dünyanın önde gelen turizm destinasyonlarından biri haline getirmek var. Tüm bu hedeflerimiz içerisinde; Travel Turkey İzmir Dijital Fuarımız, İzmir’in nitelikli turizmini tüm dünyaya sergilediğimiz bir dijital sahne olarak çok önemli bir rol oynuyor” ifadelerini kullandı

“Rekabet ve pazarlama sürecini iyi yönetenler bir adım önde”
     Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya konuşmasında, “Artık rekabet ve pazarlama sürecini iyi yönetenlerin bir adım önde olacağı bir döneme girdik. Sektördeki değişim ve dönüşümleri düzenlenecek panel ve etkinliklerle mercek altına alarak sektörümüze yön göstermeye çalışacağız. Fuarın, yaklaşan sezon öncesi önemli iş birliği çalışmalarına da zemin oluşturmasını ve turizmdeki hareketliliği desteklemesini bekliyoruz. Beklentimiz, 2021 turizm sezonunda, Mayıs ayı ile birlikte iç pazarda bir hareketlenmenin başlaması, Haziran ayı ortasından itibaren de yurt dışı pazarlarının açılmasıyla birlikte turizmin biraz daha ivme kazanması yönünde. Pandemiden kurtulma umudunu ülkemizde; turizmin ekonomik anlam ifade eden ilk faaliyetlerinin başladığı Ege’de, tarihin her döneminde uygarlıklara beşik olmuş İzmir’de Travel Turkey İzmir Fuarı ile yeşertiyoruz” dedi.

“Turizm imajı yeniden tanımlanmalı”
     Tüm sektörlerde geleceğin yeni hedefinin dijitalleşme olduğunu vurgulayan İZTO Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, “Travel Turkey Fuarı’nı, salgının sebep olduğu kayıpların telafisi için önemli bir başlangıç noktası, iyi değerlendirilmesi gereken bir fırsat olarak görmeliyiz. Fuar, sektör profesyonellerini senelerce İzmir’de buluşturarak sektöre katkı sağladı. Dünyanın dört köşesinden iş insanları ile yüz yüze görüşmeler yaptık, uzun soluklu ilişkiler kurduk. Şimdi dijital fuarımız ile bu ilişkilerimizi sürdürülebilir tutacağız. Pandeminin verdiği zararın en aza indirilmesi ve İzmir’de seyahat endüstrisinin canlandırılmasının yanında, turizmin imajının da yeniden tanımlanması gerekiyor. Böylece, 2050 yılında 9,5 milyar olması beklenen dünya nüfusunda, seyahat edecek kitlelerin dikkatini İzmir’e çekebiliriz” dedi.
     27 Şubat Cumartesi gününe kadar devam edecek olan fuar 3 gün boyunca, “ttidigital.izfas.com.tr” adresinden online olarak takip edilebilecek.


+ Benzer Haberler
» Aktif vak’a sayısı azalarak da olsa artmaya devam ediyor
» Dirgine Orman İşletme Müdürlüğü orman yolu yaptıracak
» MB faizi %19’da sabit tuttu
» Konut satışları Mart’ta yüzde 2,4 arttı
» Bütçe Mart’ta 23,8 milyar TL fazla verdi
» Rüzgarda 2021’de %10’luk paya göz diktik
» Türkiye’de e-ticaret 226 milyar TL’lik bir hacme ulaştı
» BESD-BİR: Fiyat değerlendirmeleri gerçekçi değil
» Ekolojik Girişimler Kooperatifi kuruldu
» Ücretli çalışan sayısı yıllık %5,1 arttı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.04.2021
  Ticaret 15.04.2021
  Ticaret 14.04.2021
  Ticaret 13.04.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni