• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Türkler, en dijital gezginler arasında

05 Aralık 2018 Çarşamba 11:00
12
14
16
18

Türkler, en dijital gezginler arasında

           HABER MERKEZİ     
     Türkiye. Önde gelen seyahat platformu Travelport’un (NYSE: TVPT) yaptırdığı Global Digital Traveller Research 2018 araştırmasına göre Türkler, dünyanın en dijital gezginleri arasında yer alıyor.
     Travelport, teknolojinin seyahat deneyimlerini nasıl şekillendirdiğini, geliştirdiğini ve hızlandırdığını anlamak için 25 ülkede 16.200’den fazla yolcunun katılımıyla Global Digital Traveller Research 2018 araştırması yaptırdı. Sonuçlar Türklerin, bir sonraki seyahatlerini araştırırken dörtte üçünün (yüzde 72) sesli arama kullandığını ve çoğunluğunun (yüzde 88) sosyal medyada yayınlanan videoları ve fotoğrafları etkin bir şekilde incelediğini ortaya koydu. Seyahate çıkmayı planlayanların yaklaşık dörtte biri (yüzde 26), sosyal medyanın karar vermede en etkili mecra olduğunu düşünüyor.

     Global Digital Traveller Research 2018, Türkiye’deki gezginlerin üçte ikisinin (yüzde 63) artık tüm seyahat düzenlemelerini, araştırma ve rezervasyonlarını akıllı telefonlarından yapma eğiliminde olduklarını gösterdi. Beşte ikisi (yüzde 42), dijital cihazları üzerinden rezervasyon bilgilerine erişebilmeyi çok zahmetli buluyor. Buna ek olarak araştırma, katılımcıların yarıya yakınının otellerde resepsiyondan ziyade bir uygulama aracılığıyla check-in yapmayı (yüzde 54) ve otel oda kapılarını açmak için akıllı telefonlarındaki dijital oda anahtarlarını kullanmayı (yüzde 49) tercih ettiklerini ortaya koyuyor.
     Araştırmada, Türkiye’deki yolcuların yaklaşık dörtte üçünün (yüzde 71), dijital biniş kartlarının ve e-biletlerin seyahatleri oldukça kolaylaştırdığını düşündüğünü ve yarısından fazlasının (%61) dijital cüzdan/ödeme uygulaması kullandığını ortaya koydu. Dahası, çoğunluğun (yüzde 68) güvenlik hatlarında bekleme süresini azaltmak için biyometrik taramanın kullanılmasında sakınca bulmadığını gösteriyor.

Dijital Gezginler Sıralaması
     Rapor, dijital olarak en gelişmiş gezgin ulusların lig tablosunu içeriyor. Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık ve Japonya’nın önüne geçerek ankete katılan 25 ülke arasında 7. sırada yer alıyor. Tablo, her ülkenin gezginleri tarafından dijital araçların kullanımıyla ilgili temel göstergelerin kombinasyonuyla oluşturulmuştur. 
     Travelport’un Levant, GCC ve Pakistan`dan da sorumlu Bölgesel Ticari Direktörü Jennifer Desouza şunları söyledi: Türkiye’de seyahatin her safhasında dijital seyahat çözümlerine olan talep artık oldukça yüksek. Bu durum seyahat işletmeleri ve seyahat sağlayıcılarına dijital çözümlerle daha etkili bir iletişim kurmaları için önemli bir fırsat sunuyor. Türkiye’de 2018 yılında kullanıcıların dijital çözümlere olan ilgisinin arttığını görüyoruz ancak ben, müşteri deneyiminin “çok kanallı pazarlama” ile yönetilmesinin getirdiği değerle bu artışın 2019’da daha fazla olacağını öngörüyorum.”
     Travelport, seyahat teknoloji trendleri ve davranışları konusundaki küresel bakışı inceleyen ve www.travelport.com/gdtr  adresinden indirilebilecek özel bir rapor yayınladı.

Küresel Dijital Gezgin Araştırması 2018 Hakkında
     Travelport’un “Global Digital Traveler Research” adlı çalışması, Toluna Research şirketinin Ağustos 2018’deki gezginlerin dahil edildiği çevrimiçi bir ankettir. Çalışmaya, küresel çapta 25 ülkeden geçen yıl en az bir dönüş uçuşu almış olan insanlar dahil edilmiştir. Türkiye’den 500 kişinin katıldığı 25 ülkeden toplamda 16.200 kişi katılmıştır.

Travelport hakkında:
     Travelport (NYSE: TVPT), seyahat satın alma ve yönetme deneyimini sürekli olarak daha iyi hale getiren bir teknoloji şirketidir. Küresel seyahat ve turizm endüstrisi için dağıtım, teknoloji, ödeme ve diğer çözümleri sunan bir seyahat ticaret platformu işletmektedir. Şirket, dünyanın önde gelen seyahat sağlayıcılarını, çevrimiçi ve çevrimdışı seyahat alıcılarıyla özel bir işten işe (B2B) seyahat pazarında birleştirerek seyahat ticaretini kolaylaştırıyor.
     Travelport, havayolu ticareti, otel içeriği ve dağıtımı, araç kiralama, mobil ticaret ve B2B ödeme çözümlerinde lider konumdadır. Şirket ayrıca, alışveriş, bilet, kalkış kontrolü ve diğer çözümler gibi havayolları için kritik IT hizmetleri sunmaktadır. 2017 yılında 2.4 milyar $’ın üzerinde net gelire sahip olan Travelport’un merkezi İngiltere’nin Langley kentindedir. Yaklaşık 4.000 çalışanı ile 180 ülke ve bölgede temsil edilmektedir.

 


+ Benzer Haberler
» “Pamukta fazla ithalat fiyatları geriletir”
» Pekcan: Kapıkule’de Tır kuyruklarını azaltacak 2 ilave peron devreye girdi
» “Greve mücadeleye değil çifte standarda karşıyım”
» TAEK, Akkuyu NGS ikinci ünitesi için sınırlı çalışma izni verdi
» Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri Ortadoğu sofralarını süsleyecek
» Kasım ayı maden ihracatı 399,1 milyon dolar
» Palandöken, “KDV ve ÖTV indirimi 3 ay daha uzatılmalı”
» Ressam Resul Aytemür’ün Resim Sergisi Selçuk Yaşar Sanat Galerisi’nde açıldı
» Oyun geliştirme maratonu İzmir’e geliyor
» EGİAD’ın açılımı Ege Genç İş İnsanları olarak değiştiriliyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 15.12.2018
  Ticaret 14.12.2018
  Ticaret 13.12.2018
  Ticaret 12.12.2018
  Ticaret 11.12.2018
  Ticaret 10.12.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni