• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Yaz beslenmesinde 7 kritik öneri

13 Temmuz 2018 Cuma 11:00
12
14
16
18

Yaz beslenmesinde 7 kritik öneri

           ANKARA TİCARET     
     Yaz sıcaklarında beslenmeye ayrı bir özen göstermek gerekiyor. Zira sıcaklıklarla birlikte vücuttan su atımı da artacağı için günlük 2,5-3 litre su içmek ve kızartma, kavurma gibi yağlı besinleri tüketmemek çok önemli. Acıbadem Bakırköy Hastanesi Beslenme ve Diyet, Fitoterapi Uzmanı Şeyda Sıla Bilgili “Mevsim sebze ve meyvelerini tüketmeyi ihmal etmemek, meyve tüketiminde aşırıya kaçmamak gerekir. Günlük beslenmenizde dört yapraklı yonca modelini uygulayın” diyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Şeyda Sıla Bilgili dört yapraklı yonca modelini anlattı, yaz beslenmesinde uymanız gereken 7 kritik öneride bulundu.

Yeşil yapraklı mevsim sebzeleri tüketin
     Vücut direncinizi artırmak için mevsim sebzeleri ve meyveleri tüketin. Günde 4-5 porsiyon sebze, 2-3 porsiyon meyve tüketimi bağışıklık sistemini güçlendirmek için önemli. Özellikle yeşil renkli sebzeler folik asit, potasyum ve C vitamininden zengin olduğu için mutlaka tercih edilmeli.

Yağlı besinler ve kızartmadan kaçının
     Kızartma ve kavurma gibi yağlı besinler yerine daha çok ızgara, fırında, buğulama yöntemleriyle yapılmış yiyecekler tüketin.

Meyvede aşırıya kaçmayın
     Meyve tüketiminde aşırıya kaçmayın. Çünkü meyvenin içeriğindeki şeker miktarı hızlı kilo artışını beraberinde getirebiliyor. Tatlı tüketiminde hamur işi tatlılar yerine sütlü tatlılar, meyve tatlıları veya dondurma tüketmek daha doğru bir tercih. Ancak aşırıya kaçmayın.

Suyu ihmal etmeyin
     Yaz aylarında beslenmede dikkat edilmesi gereken en önemli konu su tüketimi. Sıcaklıklarla birlikte vücuttan su atımı da artacağı için kilo başına 30 ml su tüketmeyi ihmal etmeyin. Günlük su tüketimini 2,5-3 litre civarında tutmak sağlık açısından oldukça önemli. Ayrıca egzersiz yaptığınızda da daha fazla su tüketmeye özen gösterin.

Gazlı içeceklerden kaçının
     Sıvı ihtiyacının karşılanması ve serinlemek için suyun dışında süt, ayran, maden suyu, şekersiz limonata, soğuk bitki çayları, şekersiz kompostolar ve taze sıkılmış meyve suyu gibi içecekleri de tercih edebilirsiniz. Gazlı içecekler, aşırı çay ve aşırı kahve tüketiminden kaçının.

Dört yapraklı yonca modelini uygulayın
     Beslenme ve Diyet, Fitoterapi Uzmanı Şeyda Sıla Bilgili “Günlük beslenmenizde 4 yapraklı yonca modelini uygulayın. Bu yeterli ve dengeli beslenmenize yardımcı olacaktır. 4 yapraklı yoncanızı 4 ana besin grubundan oluşturun. Her yaprak 1 besin grubunu oluşturmaktadır.  Bu gruplar; süt ve ürünleri grubu (süt, yoğurt, ayran, cacık),  et-kuru baklagiller-yumurta-peynir, ekmek-tahıl grubu (ekmek, makarna, pilav, çorba…) ve meyve-sebze grubudur” diyor.

İyice çiğneyerek yiyin
     Doygunluk hissi, yemek yendikten 15-20 dakika sonra hissedilmeye başlanıyor. Bu nedenle yavaş yavaş yemek yemeye özen gösterin. Yemek esnasında lokmalar arasında yemeğinize sık sık ara verin.

 


+ Benzer Haberler
» Kurulan şirket sayısı yüzde 32,67 azaldı
» Palandöken, “Gıda ürünlerindeki KDV karmaşası son bulmalı”
» İzmir İtalyan Ticaret Odası’ndan fuar çağrısı
» Yaş Meyve Sebze Sektörü Ortaca’da buluştu
» “26 milyar $ katma değer sağladık”
» Borsa’dan tarım alanında proje fikri olan gençler için ödüllü yarışma
» Şişecam’ın kredi notuna Fitch’ten teyit
» Didim D-Marin’de Petrol Ofisi ve Asmira farkı
» Temsa Bayisi Yaşaroğlu ilk yarıda satış hedefine ulaştı
» Şehit Polis Kesikoğlu’nun adı Urla’da yaşayacak


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.07.2018
  Ticaret 21.07.2018
  Ticaret 20.07.2018
  Ticaret 19.07.2018
  Ticaret 18.07.2018
  Ticaret 17.07.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni