• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Yeni normalde en çok mangal alışverişi yapıldı

06 Ağustos 2020 Perşembe 13:00
12
14
16
18

Yeni normalde en çok mangal alışverişi yapıldı

           HABER MERKEZİ     
     7 binden fazla çeşit ürünüyle bir süpermarketten fazlasını sunan istegelsin, Koronavirüs öncesi, Koronavirüs süreci ve yeni normaldeki satış datalarını karşılaştırdı. Koronavirüs döneminde en çok maya, vanilya satılırken yeni normalde bebek bezleri ve mangal ekipmanları öne çıktı. Mevsimlik ürünlerde Ayşe Kadın fasulyesi ve Salihli kirazının satışı yükselirken en çok satılan ürünler maden suyu, salatalık ve limon olarak sıralandı.
     Market alışverişinin zaman kaybetmeden, kolayca yapılmasını sağlayan istegelsin, yeni normaldeki satış verilerini paylaştı. Satışlarını Koronavirüs öncesi (11 Şubat-11 Mart), Koronavirüs süreci (11 Mart-1 Haziran) ve yeni normal (1 Haziran-20 Temmuz) olarak ayrı ayrı inceleyen istegelsin en çok satılan ve satışı en çok artan ürünleri derledi.

Koronada maya, yeni normalde mayo bebek bezi
     Koronavirüs döneminde satışı en çok artan kategorilere bakıldığında ilk sırada 28 kat artışla kabartıcı, vanilya, maya grubu yer alıyor. Ardından ekmek karışımı ve unlar (26 kat) geliyor. Yeni normalde satışı en çok artan kategoriler bebek bezi, kağıt ürünleri ve tuvalet kağıdı (18 kat), mangal, barbekü ekipmanları  (7 kat) ve güneş kremi (6 kat) olarak dikkat çekiyor. Ayrıca yeni normalde satışı en çok artan Ayşe Kadın fasulyesi, Salihli kirazı gibi mevsimlik ürünler de bulunuyor. İl bazında en çok satılanlar arasında maden suyu, salatalık, limon, Türk kahvesi, muz, domates gibi ürünler bulunuyor.  
  
Teslimat saati tercihleri öğleden akşama kaydı
     Koronavirüs dönemi öncesinde sipariş teslimatları daha akşam saatleri, mesai sonrası olurken, pandemi döneminde, evden çalışmaların artmasıyla daha öğlen saatlerindeki teslimatlar artmış, yeni normal dönemine geçilmesiyle akşam teslimatlarının oranı tekrardan yükselmiştir. Cinsiyet dağılımına bakıldığında ise kullanıcıların yüzde 51’i kadın, yüzde 39’u erkek olarak belirtilirken özellikle son dönemde kadın kullanıcı sayısının artması da dikkat çekiyor.
 
Bodrum’da daha büyük sepetler oluşturuluyor
     Tatil sezonunu açılmasıyla Bodrum yeni normal verilerini de açıklayan istegelsin’in bu bölgedeki kullanıcıları yüzde 53 kadın, yüzde 37 erkek olarak göze çarpıyor. Bodrum’da siparişlerin yüzde 46’sı öğlen, yüzde 28’i akşam, yüzde 21’i sabah ve yüzde 4’ü gece verilirken müşterilerin en çok sipariş verdiği saat ise sırasıyla 12, 11, 16, 15 ve 13 olarak sıralanıyor. Siparişlerin teslimatında ise slot olarak en çok 18-19,14-15,10-11,16-7,20-21 saat aralıkları tercih ediliyor. Diğer şehirlerle karşılaştırınca Bodrum kullanıcılarının sepetlerine daha fazla ürün ekleyip, daha büyük sepetler oluşturdukları görülüyor.


+ Benzer Haberler
» Türk Telekom işletmeleri dijitalleştiriyor
» Uzaktan eğitim seyahat sektörünü yakından etkiledi
» ÇETKODER: Sahte maske ve dezenfektan için uyardık dikkate alan olmadı
» Velilere uzaktan eğitimi anlattılar
» Bomaksan, bulaşı riskini azaltmak için ‘Temiz Hava Dolabı’ geliştirdi
» Renault Trucks’dan cazip bakım kampanyası
» Çift taraflı camlarla gizlilikte yeni dönem
» Mandalinanın kalbi tescillendi
» “Zor günleri el ele aşacağız”
» Nasrettin Hoca yeni yüzüyle...


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.09.2020
  Ticaret 22.09.2020
  Ticaret 21.09.2020
  Ticaret 19.09.2020
  Ticaret 18.09.2020
  Ticaret 17.09.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni