• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“Yumurtada alternatif pazarlar var, rekabet gücümüz yok”

10 Eylül 2020 Perşembe 17:00
12
14
16
18

“Yumurtada alternatif pazarlar var, rekabet gücümüz yok”

   ► YUMBİR Başkanı Afyon: Üretim maliyetleri düşürülürse, dünyanın her yerine yumurta ihracatı yapabiliriz

           DUYGU GÖKSU / ÖZEL     
     Yumurta Üreticileri Merkez Birliği (YUMBİR) Başkanı İbrahim Afyon, Türkiye’nin yumurta üretimi ve ihracatındaki daralmayı değerlendirdi. Yüksek maliyetli ithal ham maddelerin rekabet gücünü düşürdüğünün altını çizen Afyoni “27 ülkeye ihracat yapıyoruz ancak kalıcı olamıyoruz. Yeni pazarlardan önce maliyetlerimizi düşürmeliyiz. Rekabetçi gücümüzü kazanırsak ihracat yapamayacağımız pazar yok” dedi.
     Geçtiğimiz yıl, Türkiye’nin yaklaşık olarak 420 milyon dolar yumurta ihracatı yaptığını ifade eden Afyon, “2020 yılında devlet destekleri artırılmazsa, ihracatta yüzde 15 oranında bir daralma yaşanabilir. Şu anda 27 ülkeye ihracat yapıyoruz ancak bu pazarlarda rekabetçi fiyatlardan kaynaklı kalıcı olamıyoruz. Ancak zararına satış yaparsak, ihracat yapabiliyoruz.

     Yeni pazarlardan önce devlet desteği ile birlikte girdi maliyetlerini düşürülmeliyiz böylece rakiplerimizle eşit konuma gelerek, tüm dünyaya yumurta ihracatı yapabiliriz. Üretim maliyetlerimiz düşürüldüğünde, yalnızca siyasi sebeplerden veya uzun yıllardır bu pazarlarda bulunan rakiplerimiz nedeniyle bazı pazarlara giremeyiz” ifadelerini kullandı. Afyon, Türkiye’nin 20 dolara mal ettiği yumurtayı, rakip üreticilerin 15 dolara mal edebildiğini, ucuz maliyetli ürünleri ile dış pazarda rekabetçi fiyatlarla Türkiye’nin önüne geçtiğini söyledi.

“Alım garantili ekim şart”
     Maliyeti düşürmek üçün önceklikle ithal edilen ham maddeler olan mısır ve soya küspesinin ucuz maliyetlerle elde edilmesi gerektiğine vurgu yapan Afyon, “Özellikle soya grubunda alım garantili ekim yaptırmak istiyoruz. Soya küspesi üretiminin devlet eliyle yerlileştirilmeli, böylece yumurta üreticileri büyük kazanç sağlayabilir. Çiftçinin ürettiği ürünlerin, değer fiyattan tüm alıcılar ve üreticiler ile buluşacağı Dijital Tarım Pazarı (DİTAP) üzerinden de ürünümüzü pazarlamak istiyoruz” diye konuştu.

“YUMBİR fiyat belirlemede etkin olmalı”
     Türkiye’nin dış pazarlarda rekabet gücünü artırması için iç piyasada da biz dizi önlem alınması gerektiğini aktaran Afyon, “YUMBİR’in fiyat belirlemede etkin olmasını istiyoruz. İç piyasada fiyatımızı belirleyecek bir yumurta konseyi oluşturulmalı. Yumurta konseyinin belirleyeceği fiyat üreticinin zararına satışlarını engelleyerek piyasanın toparlanmasını sağlar. Böylece dış piyasaya da katkı sağlanır” değerlendirmelerinde bulundu.


+ Benzer Haberler
» Daldaki kivinin yüzde 40’ı satıldı
» Çiçekçilik sektöründen devlet desteği talebi
» Konutta kronikleşen talep sürüyor
» “Çimentoda maliyetine ihracat dönemi”
» Cari açığın ilacı küçükbaş hayvancılıkta
» Milli servetimiz çam fıstığı alarm veriyor
» “Meyve sebze sektöründe rakibimiz yok”
» Elleçlenen konteyner Aliağa’da artarken, İzmir’de azaldı
» Çiftçi, üretimde dayatılan zehrin farkında
» “Çin kestanesi, Türk kestanesini lekeliyor”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.09.2020
  Ticaret 19.09.2020
  Ticaret 18.09.2020
  Ticaret 17.09.2020
  Ticaret 16.09.2020
  Ticaret 15.09.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni