Cuma, Eylül 27, 2024

“Sürdürülebilir seyahat seçeneklerine öncelik veriliyor”

Çelikkanat, karbon ayak izini azaltan uçuşların, yeşil konaklama ve ekolojik açıdan bilinçli turist faaliyetlerinin seyahat tercihlerinde belirleyici rol oynadığını vurguladı 

Dünyanın gözde turizm rotalarından biri olan Türkiye, hem doğal güzellikleri hem de kültürel ve tarihi mirasıyla her yıl milyonlarca yerli ve yabancı turistin ilgisini çekiyor. Özellikle son yıllarda ülkemize gelen ziyaretçi sayısında dikkat çekici bir artış yaşanıyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) son verilerine göre ülkemize gelen ziyaretçi sayısı 2023’te bir önceki yıla göre yüzde 11,1 artarak 57 milyon 77 bin 440’a yükselmiş durumda. Er Yatırım’ın Genel Müdürü ve Marriott EMEA Danışma Kurulu Üyesi Ferzan Çelikkanat, 27 Eylül Dünya Turizm Günü’ne özel Türk turizm sektörünü değerlendirdi.  

Tüm sektörlerde olduğu gibi yapay zekâ gibi teknolojilerin turizmde de etkili olduğunu aktaran Çelikkanat, turizmin merkezinde sürdürülebilirlik olduğunu vurguladı. Çelikkanat, “Günümüzde her işletmenin enerji ve su tasarrufu, atık yönetimi, sorumlu tedarik gibi çeşitli sürdürülebilirlik programları uygulaması şart. 

 Biz kendi adımıza tüm otellerimizde karbon ayak izimizi, su tüketimimizi ve atık tüketimimizi azaltmak için hedefler belirliyoruz. Otellerimiz, sürdürülebilir turizmi destekleyen kuruluşlara verilen uluslararası Green Key (Yeşil Anahtar) sahibi. Dünya nüfusunun dengesinin değişmesiyle, turizmin hem arz hem talep tarafında köklü değişiklikler yaşandığını görüyoruz. Sektörün farklı bir boyuta evrileceği yeni bir dönemin başladı. Günümüzde artık sürdürülebilir ve çevre dostu seyahat seçeneklerine giderek daha fazla öncelik veriliyor. Karbon ayak izini azaltan uçuşlar, yeşil konaklama ve ekolojik açıdan bilinçli turist faaliyetleri seyahat tercihlerinde belirleyici rol oynuyor” dedi.


Sahip olduğumuz potansiyel açığa çıkarılmalı

Markalı şehir içi otel yatırımcısı olma hedefiyle hareket eden, 2014’te dünyanın en büyük otel gruplarından Marriott Grubu’yla anlaşma yaparak Four Points by Sheraton markasının franchise hakkını alan Çelikkanat, Türkiye’de turizmin istenilen seviyeye gelmesi için sahip olduğu büyük potansiyelin açığa çıkarılması gerektiğinin altını çizdi. Er Yatırım olarak yoğun çalışmalar yaptıklarını dile getiren Çelikkanat, “Konuyla ilgili Ticaret Bakanımız Sayın Ömer Bolat’a ziyarette bulunduk ve Türk turizm sektörünü dünyaya tanıtmak ve pazar payımızı artırmak adına daha fazla neler yapabiliriz istişare ettik. Küresel düzeyde sürdürülebilir bir rekabet gücüne erişebilmemiz, sektörün geleceği için hayati değer taşıyor. Bu konuda gerek STK’lar gerekse dernekler aslında oldukça efor sarf ediyor.  Bunlarda biri, benim de üyesi olduğum Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD). TTYD tarafından kasım ayında bu yıl dördüncü kez yapılacak olan Tourism Investment Forum Türkiye (TIF), ülkemizdeki turizm yatırımlarının dünyaya entegre edilmesi, Türkiye’den dünya turizm markasının çıkması, iş birliği ve sürdürülebilir destek sağlayacak modellerin yaratılması gibi pek çok önemli konu başlığını ele alan, sektör için oldukça önemli bir organizasyon. Bu gibi platformların giderek artması gerekiyor. Doğru tanıtım ve pazarlama stratejileriyle turizmden hak ettiğimiz payı artık almalıyız. Çok değerli yerli markalarımız var. Bunların yurtiçinde ciddi potansiyelleri var ama bunları yurtdışına açamıyoruz” ifadelerini kullandı. 


Teknolojiye rağmen insan faktörü vazgeçilmez durumda

Turizmin yoğun iş gücü emeği gerektiren bir sektör olduğunu ifade eden Çelikkanat, “Dünyanın her alanda yaşadığı makineleşme ve dijitalleşme, üretimde emek faktörünün nicel olarak azalmasına neden oldu.  Ancak tüm teknolojik gelişmelere rağmen, bazı alanlarda insan faktörü halen vazgeçilmez durumda. Bunlardan biri de hiç kuşkusuz turizm sektörüdür. Müşteri memnuniyeti ve sadakatinin çalışan performansıyla doğrudan ilişki içinde olduğu turizm işletmelerinde insan kaynağı verimlilik açısında hayati önem taşımakta. Her ne kadar ülkelerin turistik destinasyonları ile ön plana çıktığını düşünsek de, bir destinasyonun tekrar ziyaret edilmesindeki en önemli faktörlerden biri de insan kaynağıdır.  Bu sebeple Dünya Turizm Günü, özellikle turizm emekçileri için oldukça anlamlı bir gün” diye belirtti. 

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM