• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv      • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Ali Serdar Süalp ►ÜÇÜNCÜ KOLTUK
12
14
16
18
18/07/2022 06:06
Çalışanlarımızın Olumsuz Tutumlarını Koçluk Yaparak Nasıl Düzeltiriz

     Birçoğumuzun, çalıştığımız yerde sürekli şikâyet eden, eleştiren ve yargılayan iş arkadaşları olmuştur. Şartlar ne olursa olsun bu kişileri mutlu görmek mümkün değil gibidir.  Aslında davranışları kimseye doğrudan zararlı değildir, ancak kötü ruh halleri genellikle moral bozucudur. Etrafa devamlı olarak negatif enerji verirler. İşin bir başka tuhaf ve zor yönü de bu çalışanları disipline etmek gibi bir çözüm düşünemeyiz, çünkü davranışları gerçekten herhangi bir işyeri kuralını ihlal etmemektedir.

     Örneğin, olumsuzluğu amirine zarar verme ve iş emirlerini reddetme şeklinde kendini gösteren bir çalışan için itaatsizlik nedeniyle disiplin tedbiri almayı düşünebiliriz ve bu güzel bir çözüm de olabilir. Bununla birlikte, olumsuzluğu işe karşı alışılmış sızlanmalarında kendini gösteren, ancak yine de amirini dinleyen ve görevlerini başarıyla tamamlayan bir çalışan için aynı yöntemi uygulayamayız.
     Bu tespitimden yola çıkarak “disiplin tedbirleri bazı çalışanların olumsuz ruh hallerini ve yaklaşımlarını değiştirmeye yardımcı olmaz” diyorsak ne yapmalıyız?

     Yöneticileri olarak bilmemiz gereken ilk şey biz bir şey yapmaya başlamadan önce bu çalışanların tutumlarını değiştirerek kendilerini motive etmeleri gerektiğidir. Tabii ki tam bir geri dönüş yapmak ve her şeyi geride bırakarak olumlu olmaları mümkün değildir. Başlangıç noktaları “olumsuz olmamaktır” dersek daha gerçekçi bir yaklaşım sergilemiş oluruz. Ama biz ne desek de onlar bu işin nasıl olacağını bilmiyor olabilirler.
     İşte yardım edebileceğimiz yer burasıdır.
     Bu çalışanlarla kalpten kalbe konuşmak, departmanın ve şirketin morali için gerçekten iyidir. Çalışanlarımıza yardımcı bir ruhla, daha iyi bir tutuma giden yolda koçluk yapmak her zaman iyi netice vermiştir. Buna inanıyorsanız aşağıdaki tavsiyelerime bir göz atın derim.

     1. Çalışanların kendi düşünme biçimlerini değerlendirmelerini sağlayın. Normal davranışları otomatik olarak şikâyet etmek, eleştirmek ve yargıda bulunmak olan bu insanlara, bu davranışlarını bir şartla sürdürmeleri için izin verin. Bir şey söylemeden önce bir öz denetim yapıp kendilerine şunları sorsunlar:

     Durum veya kişi hakkında ne düşündüğümü soran oldu mu?
     Şikâyet ederek/eleştirerek/yargılayarak şirkete yardımcı oluyor muyum?
     Şikâyetlerim/eleştirilerim/yargıları bölümüme, iş arkadaşlarıma veya yöneticime yardımcı oluyor mu?
     Şikâyet etme/eleştirme/yargılama konuştuğum kişiye yardımcı olacak mı?
     Şikâyet/eleştiri/karar, ilgili kişiye yardımcı olacak mı?

     Şikayetlerinin, eleştirilerinin ve yargılarının kimseye, hatta kendilerine hiçbir amaca hizmet etmediğini görürlerse, o zaman tüm bunları kendilerine saklamaları gerekir.

     Örnek vermek gerekirse; çalışana projenin son teslim tarihi, yönetim şekli, iş arkadaşlarının kişilikleri vb. ile aynı fikirde olmamanın sorun olmadığını, ancak şikâyet etmenin, eleştirmenin veya yargılamanın projeye bir değer katmadıkça hiçbir şeyi değiştirmeyeceğini açıklayın.

     2. Çalışanlara şikâyet etme, eleştirme ve yargılama eğilimlerini nasıl değiştirecekleri konusunda tavsiyelerde bulunun. Birine veya birilerine yardım etmedikçe bunların hiçbirinin değeri olmayacaktır. Aksine, duygularını bastıramadıkları sürece, bu yaklaşımları stres ve yüksek tansiyon gibi bir dizi başka soruna yol açacaktır.
     Başkalarına karşı olumsuz duygu ve tutumlarını değiştirmek için, kendi olumsuzluklarına katkıda bulunan bilgi veya kişilerden de uzaklaştırmaları gerektiğini hatırlatın.

     Gerçekten de bazen bir bilgi, çalışanları olumsuz yönde etkileyebilir. Bu nedenle günlük bilgi alımlarında olumlu ve olumsuz bilgiler arasında bir denge sağlamaları iyi bir yöntem olacaktır.

     Örnek: Bir çalışan sabah gazete okuyor ve Irak’taki savaşla ilgili her gün bir doz kötü haber alıyor. Ona gazeteyi okumayı bırakmasını söylemek kolay, ancak bu sabah rutininin bir parçası ve kırılması zor bir alışkanlık olabilir. Bu nedenle, bu olumsuz bilgi alımına, enerjisini artırmak için sevdiği bir kahveciden kahve almak ve onun keyfini çıkarmak gibi olumlu bir aktivite ile karşı koymalıdır.

     3. Çalışanlara, bir kişi veya durumla ilgili olarak yanlış olana değil, “güzel ve değerli” olana odaklanmayı öğretin. Muhtemelen ilk başlarda biraz zorlanacaklardır ancak zaman için de olumsuza odaklanmak yerine olumluya odaklanarak işin keyifli tarafını görmeleri doğal olacaktır.

Şikayetleri nasıl daha olumlu bir şekilde yansıtmalarını istediğinizi vurgulamak için çalışanlara örnekler verin.
     ✓ Şikâyet: “İşe gelmek için sabah erken kalkmaktan nefret ediyorum.”
         İyi tarafı: “En azından fiziksel olarak yataktan kalkabiliyorsun ve gitmen gereken bir işin var.”
     Şikâyet: “Her sabah trafiğe takılmaya dayanamıyorum.”
         İyi tarafı: “Toplu taşımaya binmek zorunda olanların aksine, kendi arabanız var ve işe gidip gelmenizin kontrolü sizde.”
     Şikâyet: “Amirim her zaman çarşamba günü, mesai bitmeden yarım saat önce, sıkıcı ve ne zaman biteceği belli olmayan toplantı yapar.”
         İyi tarafı: “Bu toplantıları cuma günü toplantıyı aynı saatte yapmasını mı tercih ederdiniz?”

     Gerçekten de aynı ortamda etrafa devamlı negatif enerji ve olumsuzluk aşılayan iş arkadaşları ile çalışmanın zorluğudur. Böyle durumlarla kısa vadeli çözüm beklemek hayalcilik olur. Çözümün orta vadeye yayılmış, yukarıda birkaç paragrafa sığdırmaya çalıştığım koçluk yaklaşımları ile olabileceğini ifade eder ve güzel bir hafta dilerim.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İhale Özetleri

  16 Ağustos 2022 Tarihli ve 31925 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Dünya Ege’nin balığını sevdi

  Kooperatif marketlerinde kademeli indirim kaosu

  10 yıl vadeli tahvil ihracında faiz düştü

  KKM’nin maliyeti 60,6 milyar TL

  Tasarruf sahiplerinin üçte biri KKM’yi tercih ediyor

  Tarım-ÜFE yıllık %157,89 arttı

  İzmir’in UNESCO’ya adaylık dosyası teslim edildi

  “Kemeraltı’nda otel sayısını artırmalıyız”

  SGK İzmir, günde 570 talebe cevap veriyor

  Hackerler de modayı takip ediyor

  Akıllı telefonlar hackerler için kazanç kapısı

  Bilgisayarımda biri mi var?

  KOSBİ Meslek Lisesi’ne öğrencilerden büyük ilgi

  Trabzon’a 5 yılın ardından ilk kez kruvaziyer geldi

  Rotary’den “Acil Durum İnsiyatif” projesi

  Ovit tüneli ile yılda 15.5 milyon TL tasarruf

  File’den konuşan poşetler

  Agesa, Her Yaşta Fonu’nun ikinci dönemini hayata geçiriyor

  Hilton Dalaman’da meteor yağmuru seyir keyfi

  Müzik Festivali Fanta Fest 18 Ağustos’ta başlıyor

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Aksigorta’dan, GastroClub ile lezzetli iş birliği

  iF DESIGN AWARD 2023 için son başvuru dönemi yaklaşıyor

  DeFacto artık Ticket Compliments Kart ailesinde

  Teknosa, yenilediği web sitesiyle Stevie Awards’ta iki ödül kazandı

  Küresel InsurTech pazar büyüklüğü 60 milyar doları aşacak

  Turkcell ve YouTube’dan dev iş birliği

  GABORAS ile İMECE arasında iş birliği protokolü imzalandı

  Egeli akademisyenin makalesine uluslararası ilgi

  WorldFood İstanbul 30. yılında büyümeye devam ediyor

  İzmir Baba’ya mezarı başında anma

  Başkan Sandal Körfez Mahallesi’nde vatandaşla buluştu

  Koçarlı Belediyesi kapalı spor salonu yaptıracak

  Depremin yıkıcı etkilerini azaltan teknolojiler

  Açıkta satılan gıdalara dikkat, virüs taşıyıcısı olabilirler

  Su Ürünler Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Karakayalı’dan özel gereksinimli bireylere deniz sürprizi

  “Afetlere dirençli kentler yaratmalıyız”

  Efeler Belediyesi inşaat malzemesi satın alacak

  4+1 konut tipinde %6,42 artış

  Depreme dayanıklı su deposu seçimi, yapı güvenliğinde önemli kriterler arasında

  Daha yeşil bir İzmir için Buca Yedigöller yenilendi

  Menderes’te plaj futbolu turnuvası

  Balçova’nın yeni Cemevinde ilk aşure ve ilk Cem

  “Mera besiciliğinin geliştirilmesi bir zaruret”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.08.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni