• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv      • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Çağrı merkezi sektörü çok sayıda mühendis istihdam edecek

06 Ağustos 2022 Cumartesi 10:00
12
14
16
18

Çağrı merkezi sektörü çok sayıda mühendis istihdam edecek


           HABER MERKEZİ      
     Sahip olduğu ekonomik büyüklük ve güçlü istihdam yapısıyla ekonomiye ve bölgesel kalkınmaya önemli katkı sağlayan çağrı merkezi sektörü, dijitalleşmeyle birlikte önümüzdeki 10 yıl içinde çok sayıda mühendis istihdam etmeye başlayacak
     Dijitalleşmenin büyük bir hızla devam etmesi ve dünyanın bu yöne doğru gitmesi hemen her marka için ayrı bir gündem maddesi haline geldi. Çağrı merkezi sektöründe de dijitalleşme oldukça önemli bir paya sahip.

     Türkiye’de 14 binden fazla çalışanıyla 120’nin üzerinde şirketin çözüm ortağı olan Avrupa’nın lider BPO şirketlerinden Webhelp’in Türkiye ve Ortadoğu CEO’su Metin Tarakçı, çağrı merkezlerinde dijitalleşmenin önemiyle ilgili “Yoğun ve basit işlemleri otomasyon, daha sofistike işlemleri ise insanların yapmak zorunda kalacağı bir dünyaya doğru evriliyoruz. Kullandığımız ürünler daha fazla teknoloji ve teknik beceri gerektiren karmaşık ürünlere dönüştü. Bunları çözmek için kendimizi biraz daha yetiştirmemiz gerekiyor. Bu sektör önümüzdeki 10 yıl içinde çok sayıda mühendis istihdam etmeye başlayacak. Süreç daha nitelikli, daha teknik, daha bilgili, çözüm odağı ve becerisi kuvvetli insanlara doğru evriliyor” diye konuştu.

     “Dükkânlar, mağazalar, banka şubeleri, abone merkezleri derken insanların bu fiziksel ortamlardan çıkıp daha dijital ortamlara eğilim gösterdiğini net bir şekilde görüyoruz. Eskiden mağazadan alışveriş yapılan bir ürün için bugün e-ticaret kullanılıyor. Eskiden bir banka şubesinden yapılan işlem, bugün internet ya da mobil bankacılıktan yapılıyor. Dünya fizikselden dijitale evriliyor” diyen Tarakçı, dijital dünyada yaşanan bir sorunda ise çağrı merkezlerine başvurulduğunu söylüyor.  

HACİM İNTERNETE KAYDIKÇA ÇAĞRI MERKEZLERİ BÜYÜMEYE BAŞLADI
     Fiziksel ortamların aldığı yoğunluğun dijitale kaymasıyla çağrı merkezlerinin de önlenemez bir büyüklüğe ulaştığını kaydeden Metin Tarakçı, “Bu noktada teknoloji buradaki yoğunluğun bir kısmını daha düşük maliyetlerle, daha otomasyon çözümleriyle üzerimizden almaya başladı. Ben bunu çok sağlıklı buluyorum. Çünkü her şeyi insanla ve sonsuz insan kaynağıyla yapamayız. Bu büyüyen hacmin bir kısmını teknoloji ve otomasyonla çözme fikri ve çabası yerinde ve doğru zamanda geldi” dedi.


+ Benzer Haberler
» Migros İş Dünyasının Oscar’ı Stevıe Awards’tan 11 ödülle döndü
» Dijitalleşme uygulamaları ile 6 bin 114 ton CO2 salınımı önlendi
» Kontrolmatik Teknoloji 2022 yılının ilk yarısında net 119,5 milyon TL kar elde etti
» Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü karayolu işleri yaptıracak
» BAYOSB, iş güvenliği eğitimlerinde çağı yakaladı
» İzmir’de konut satışları %15,8 oranında azaldı
» Road2Tunnel ile yollar fuarizmir’de kesişecek
» Araba almayı düşünenler “kredi hesaplama araçlarına” yöneldi
» “Ehil müteahhit seçimi ve yapı denetimi hayati önemde”
» “Tarım Gençlerle Yükseliyor”un yedincisi düzenleniyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.08.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni