• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv      • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

E-ticaret 2026’da 450 milyar TL’ye ulaşacak

02 Temmuz 2022 Cumartesi 09:00
12
14
16
18

E-ticaret 2026’da 450 milyar TL’ye ulaşacak


   ► GOOINN’in yayınladığı raporda, perakendelerin inovasyon ve sürdürülebilirlik yolculuğunda nasıl başarılı olabilecekleri konusunda çarpıcı veriler ortaya çıktı.

           HABER MERKEZİ      
     Dünyanın trend sektörlerini inceleyerek geniş ve kapsamlı raporlar hazırlayan GOOINN (Good Innovation), perakendenin sürdürülebilir yolculuğunda nasıl başarılı olabileceği ile ilgili detayları masaya yatıran Perakende Sektörü 2022 İnovasyon Raporu’nu yayınladı. Raporda, perakende sektörünün gelişiminin önünü açmak için dikkat edilmesi gereken noktalar ve trendler açıklandı. Dijitalleşmeyle birlikte perakende sektöründe inovasyonun öneminin incelendiği raporda, inovasyonun özellikle çok kanallı perakendecilik sektöründe bir standart haline geldiği belirtildi. E-ticaret pazarının 2026 yılında 400 ila 450 milyar TL seviyelerine ulaşacağı ve toplam perakende içerisinde yüzde 22’den fazla bir paya sahip olacağı aktarılan raporda, online alışveriş yapan müşteri tabanının 2026’da 45 milyonu geçmesinin beklendiği vurgulandı.

“ONLİNE ALIŞVERİŞ YAPANLAR 2026’DA 45 MİLYONU GEÇECEK”
     Covid-19 tedbirlerinin mobiliteyi kısıtlamasının e-ticaret, perakende sektörü hacmine yüksek katkı sağladığı vurgulanan raporda, “Özellikle satıcılar tarafından e-ticaret çözümlerinin daha fazla benimsemesi ve tüketici davranışlarında kalıcı değişikliklerin meydana gelmesiyle, e-ticaret pazarının 2026 yılında 400 ila 450 milyar TL seviyelerine ulaşması ve toplam perakende içerisinde yüzde 22’den fazla bir paya sahip olacağı tahmin ediliyor. Online alışveriş yapan müşteri tabanının ise 2026’da 45 milyonu geçmesi bekleniyor. Pandemi döneminde mobil cihazlar en sık kullanılan online alışveriş kanalı haline gelirken, artan e-ticaret ve online alışkanlıklar nüfusun geneline yayılma eğilimi gösterdi ve 2020 yılında 22 milyon online alışveriş yapan nüfus, 2021 yılında 26 milyona ulaştı. E-ticaret faaliyetinde bulunan işletme sayısı ve internet kanalının satışlardaki ağırlığı ise arttı. Ülkedeki perakende satış hacmi Mart 2022’de bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 2,5 arterken gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 6,4, gıda dışı satışlar yüzde 5,7 ve otomotiv yakıtı yüzde 12,4 azaldı. Cari fiyatlarla perakende cirosu yine Mart 2022’de bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 90,5 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 80,8; gıda dışı satışlar yüzde 79,2 ve otomotiv yakıt satışları yüzde 150,5 artış gösterdi. Küresel perakendede 2021 yılında 26,03 trilyon dolar olan satış hacimlerinin, 2022 yılına kadar yaklaşık 27,34 trilyon dolara ve 2025 yılına kadar yaklaşık 31,27 trilyon dolara ulaşması bekleniyor” ifadeleri kullanıldı.

“İŞLETMELERE YURT DIŞINDA YATIRIMI KOLAYLAŞTIRACAK TEŞVİKLER VERİLMELİ”
     Raporda, Türkiye’de perakende sektörünün gelişmesi için şu önemli noktalara dikkat edilmesinin altı çizildi: “Nitelikli insan kaynağını artırmak, verimlilik ve güvence odaklı yeni nesil perakendecilik anlayışını benimsemek, kargo sektöründe hızlı ve organize teslimat için yeni yöntemlerin geliştirilmesi, sektör paydaşlarının sektörün hızlı ve dinamik yapısına uygun olarak ortak davranış kodlarını belirlemesi, finansmana erişimi kolaylaştıracak ve maliyetleri düşürecek önlemleri almak, sektörün yurtdışında da büyümesini sağlamak amacıyla işletmelere ihracat, e-ihracat ve yurt dışında yatırım yapmalarını kolaylaştıracak teşviklerin verilmesi ve markalaşma konusunda destekleri güçlendirmek, veri kullanımının tüketici deneyimini zenginleştirici ve inovasyonu destekleyici şekilde kullanılmasını sağlamak, kişisel verilerin işlenmesini şeffaf ve özel hayatın gizliliğini koruyacak şekilde yapılandırmak ve sektörde toplumsal faydayı artırıcı adımların atılması için gerekli zemini hazırlamak. ”

PERAKENDE SEKTÖRÜ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ODAKLANDI
     Perakendecilerin stratejilerini ve yatırımlarını giderek daha fazla sürdürülebilir kılmak için çalışmalar yaptığı belirtilen raporda, “Daha geniş bir tüketici yelpazesinin isteklerine cevap vermek için ürünlerinin ve genel markalarının sürdürülebilirliklerini yeniden değerlendiriyorlar. Perakendecilerin sürdürülebilirliğe odaklanmalarının arkasında sorumlu tüketici anlayışı, yatırımcının sürdürülebilirliği desteklemesi, iklim değişikliğine karşı sorumluluklar ve pandeminin satın alma davranışlarında yarattığı değişiklikler gibi nedenler yatıyor.” denildi. Ayrıca, perakendecilerin daha sağlıklı, daha az zararlı bir dünya ve temiz bir gelecek yaratmaya yönelik çabaları kapsamında emisyon azaltma, atık azaltma ve döngüsel ekonomi bulunuyor” denildi. Perakendelerin sürdürülebilir alanında değer yaratması ve başarılı olabilmesi için 3 aşamalı bir yaklaşım benimsemesi gerektiği aktarılan raporda, “İlki sürdürülebilirliğe kurumsal stratejide öncelik verilmesi, ikincisi iş ve operasyonlara sürdürülebilirliğin dahil edilmesi ve son olarak da sürdürülebilir işler için değer zincirlerinin yanı sıra pazara giriş tekliflerini, markalarını ve fiyatlarını yeniden tasarlanması olarak ortaya kondu. Ayrıca diğer ekosistem üyeleriyle birlikte etkileşim ve işbirlikleri gerçekleştirerek sürdürülebilirlikteki ilerlemeye katkı sağlayabilirler” ifadeleri kullanıldı.

PERAKENDEDE ‘METAVERSE’ ESİNTİSİ
     Metaverse’ün perakende sektörüne de farklı bir boyut kazandırdığı belirtildiği raporda, “Perakende şirketleri metaverse ile birlikte müşteri deneyimlerini farklılaştırarak fiziksel ve sanal dünyalar arasında geçiş yapan ürünleri pazarlamak için yeni yollar sunmaya başladı. Buradaki en önemli nokta müşterilerin duyularına hitap etmek ve metaverse dünyası ile birlikte bu anlamda çekici bir perakende ortamı yaratmanın en etkili yollarından biri olarak görülmektedir. Duyulara hitap etme konusunda ses ve görsel olarak çekici bir ortamın sunulması metaverse dünyasında satın alma kararlarını teşvik eden, müşterilerin bir markanın ürünü veya hizmeti ile olumlu çağrışımlar geliştirmesini ve satın alma olasılığını artırmasını sağlamaktadır. Ayrıntılara özen gösteren ve sürükleyici deneyim sağlamaya odaklanan markalar metaverse dünyasında benzersiz perakende deneyimleri sunacaktır. Tüketiciler sanal dünyada daha fazla zaman geçirdikçe sahip oldukları sanal ev, sanal giysi, sanal mücevher veya kullanılan sanal kozmetikler bugün gerçek dünyadaki satın almalar ve sahip olunan şeyler kadar önemli halde gelecektir. Bu nedenle perakende şirketleri gerçek dünya fiyatlarında bir ürün yelpazesi yaratarak bu talepten yararlanma fırsatına sahip” denildi.

 


+ Benzer Haberler
» Tarım zehirlerinde rekor artış
» Elleçlenen yük miktarı 7 ayda 319.6 milyon tonu aştı
» Arsa değerleri bir yılda %78 arttı
» Su ve Kanalizasyon Hizmetlerinde Uyulacak Esaslarda değişiklik yapıldı
» Varlık Barışı işleyişine dair tebliğ yürürlükte
» Bakan Nebati: IMF’den borç alınmadı
» Aktif elektrik enerjisi toptan satış tarifesinde yeni rakamlar yayımlandı
» İhracat İklimi Endeksi’nde iyileşme sona erdi
» Aylık en yüksek reel getiri DİBS’de oldu
» RK’dan Nuh’un Ankara’ya soruşturma


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 10.08.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni