• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv      • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“E-ticarete karşı Kemeraltı esnafı yenilenmeli”

03 Ağustos 2022 Çarşamba 23:00
12
14
16
18

“E-ticarete karşı Kemeraltı esnafı yenilenmeli”


   ► Girgin, e-ticaret ile mücadele için esnafın günceli takip etmesi ve kural haline dönüşmüş olan kuralsız durumların yok edilmesi gerektiğini söyledi

           YAĞMUR ÖNGÜN      
      İzmir’in en güçlü lokomotiflerden ve dünyanın en büyük açık hava alışveriş merkezlerinden bir tanesi olan Kemeraltı’nın ziyaretçisi sayısı, alışveriş merkezleri ve e-ticaret sonrası azalış gösterdi. Kemeraltı’nın görkemli günlerine geri dönmesi için esnafın yenilenmesi gerektiğini belirten Tarihi Kemeraltı Esnaf Derneği Başkanı Semih Girgin, “Günümüzde yaşanılan değişim ile e-ticaretin hayatımıza girmesi, Kemeraltı esnafı için ciddi bir rakip oluşturdu.  Herkesin önlemini aldığı kadar Kemeraltı esnafı da bir önlem alarak mücadele etmeye çalışıyor. Ancak bunun için esnafının günceli takip etmesi ve kural haline dönüşmüş olan kuralsız durumların yok edilmesi gerekiyor” dedi.

“KEMERALTI, SORUNLAR YUMAĞI ŞEKLİNDE BIRAKILMAYI HAK ETMİYOR”
     AVM’lerin bir yaşam tarzı olarak hayatımıza girdiğini söyleyen Girgin, “Tüketim toplumu olarak oraya yönlendirildiğimiz için AVM’ye karşı çıkmak biraz zor. Aynı zamanda artık AVM’den de güçlü olarak e-ticaret hayatımızda.  Ancak Kemeraltı esnafının mücadele edebilmesi için yenilenmesi şart. Sıfırdan olmayan bir yere, müşteri memnuniyetinin en üst noktada olduğu her şeyin olduğu bir düzen kurulabiliyorsa, Kemeraltı esnafı ile de belirli eğitim ve düzen ile bir bütünlük kurulabilir. Ayrıca AVM’lere yapılan yatırımın onda birini Kemeraltı için kullanabilirsek mücadele edebiliriz. Çünkü Kemeraltı’nda büyük bir tecrübe olmasının yanı sıra pazar çeşitliliği, yaşanmışlık ve geçmişin çok fazla izleri var. Kemeraltı aslında sonu olmayan bir üniversite. Dokunulması gereken birçok yeri var. Bu kadar artı değer varken sorunlar yumağı şeklinde bırakılması bizim hak ettiğimiz bir durum değil” diye konuştu.

“KEMERALTI, KATMA DEĞER SAĞLAYACAK GÜÇLÜ BİR LOKOMOTİF”
     Kemeraltı’na uzun süredir dokunulmadığını aktaran Girgin, “Bu şanssızlığı giderme yolunda UNESCO sürecine girdik. 15 Ağustos’ta dosyayı sunacağız. İzmir’in bunu hak ettiğini düşünüyorum. Çünkü ülkeye katma değer sağlayacak en güçlü lokomotiflerden bir tanesi. Çeşitliliği, kültürü, hoşgörüsü ve din hoşgörüsü ile önemli bir kent. Dolayısıyla esnaf olarak yenilenmek, güncellenmek ve değişmek istediğimizi söylüyoruz. Çünkü müşteri memnuniyeti değişti. Oda başkanlarından da her zaman rica ediyorum. Kendi esnaflarınıza  artık farklı bir şey sunması gerektiğini, kurallarının yenilenmesi gerektiğini söylemelerini ifade ediyorum. Kemeraltında var olan sorunların çözülememesinin yanı sıra yanlış olan, kuralsız olan durumların yayılması ve kuralmış gibi gözükmesi önemli bir sorun oluyor.  Uzun süredir burada esnaf olan, değer katan, sorumluluğunu yerine getiren kişileri bu durum çok yoruyor” diye konuştu.
     2004 yılında Tarihi Kemeraltı Esnaf Derneği’nin  ihtiyaçtan kurulduğunu aktaran Girgin, “O zamanlar sokakta işportanın ve  hırsızlığın en üst noktada olan ve  ciddi sorunları barındıran bir dönemdi. Ancak 18’inci yılını kutlayan bu dernekte artık başka şeyler söylemek gerekiyor. Çünkü e-ticaret Kemeraltı esnafı için ciddi bir rakip. Herkesin önlemini aldığı kadar Kemeraltı esnafı da kendine göre bir önlem alıp e-ticarete girmeye çalışıyor. Fakat esnaflıkta katma değer sağladığımız kadar insanlara dokunuyoruz. İstihdam sağlıyoruz ve bunun sorumluluğunu devlete karşı yerine getiriyoruz. Ürün yelpazesindeki çeşitliliği daha iyi takip edebiliyoruz.  Dolayısıyla şehrin önemli bir mihenk taşı olmaktayız. Bu kazanç şehir ekonomisinde kullanılıyor” ifadesine yer verdi.

“ESNAF YENİLİKLERE AÇIK OLMALI”
     En önemli sorunlardan bir tanesinin çığırtkanlık olduğunu dile getiren Girgin, “Böyle bir durum AVM’de yok. Bir diğeri fiyat etiketi işletmelerimizde yer almıyor. Ancak insanlar en çok AVM’de ürünlerin fiyatını, indirimini gördüğü için güvenip gitmeyi tercih ediyor. Çünkü fiyatlarının aynı olduğuna inanıyor ve böylelikle itibar görüyor. Ayrıca AVM’deki mağazalarda satılan binlerce üründen bir kısmının iadesi ya da  değişimi olabilir. Bunu göz önünde bulunduran mağazalar bu maliyet  ekleyerek müşteriye hizmet sunuyor. Müşteri ise bu durumdan memnun oluyor. Kemeraltı esnafından birinin kötü itibarı tüm esnafı etkiliyor.  Esnaf bu yeniliklere açık olursa, sorumluluğu yerine getirirse bir sıkıntı daha ortadan kalkmış olur. Örneğin binanın üzerinde tarihi değer taşıyan bir işleme ya da bir yazı var ama bunu bilen bir esnaf yok. Önüne bir sürü ürün asılmış. Bu şekilde müşteri çekmeye çalışıyor. Ancak, insanlar ne kadar kaliteli, uygun, doğru ürün getirdiğinle ve müşteriyi nasıl karşıladığınla ilgileniyor” dedi.

“SORUNLARI YOK ETMEK İÇİN 3 SENEMİZ VAR”
     Önemli olan diğer sıkıntıların altyapı, aydınlatma ve otopark olduğunu aktaran Girgin, “Büyükşehir Belediyesi büyük bir tevazu gösterdi. Maliyetin artmasına rağmen böyle bir adım attı. Bizde sorumluluk aldık ve gece gündüz işi takip ediyoruz. Bu sorunları yok etmek için 3 senemiz  mevcut. 11 bin 500 esnaf var. Otopark sorunu bizim için çok büyük bir sorun. İlk önce yakın ve toplu ulaşımın olduğu yerlerde arabayla gelmemelerini ben de söylüyorum. Ama turist ve İzmirlinin gelip alışverişini yapabilmesi ve arabasıyla iş yapan esnaflar için koşulların iyileştirilmesi lazım. Kargocular için bir alan yaratılıp Kemeraltı’nda elektrikli ufak araçlarla girdi çıktılar sağlanmalı. Müşterileri burada tutup memnuniyeti sağlamak için etkinlikler yaparak, alan yaratarak vakit geçirme saatlerini akşamada kaldırmamız lazım.  Örneğin; AVM’de olduğu gibi çocuk parkı yapılmalı” dedi.

“YIKIK YAPILARA MÜDAHALE EDİLMELİ”
     Kemeraltı’nın arka sokaklarında ilgilenilmeyen yıkık yapıların olduğunu aktaran Girgin, “Mal sahibi ilgilenmediği için öyle yıkık durumda kalıyor. Bu duruma müdahale edilmeli.  Ayrıca yerine yapılacak olan işletmeninde neye ihtiyaç varsa ona yönlendirilmeli. Çünkü gereğinden fazla işletme ile fiyatları öldürüyorlar  ve kalitesiz ürün satıyorlar. Kemeraltının bir kısmı Büyükşehire bağlı bir kısmı ise Konak’a bağlı. Bir elden gitmesi bizim için önemli, dernek olarak bir yaptırım gücümüz yok. Sadece iyi ekiple iyi ilişkiler kurarak sorunlara karşı mücadelemizi ediyoruz. Ama herşeyden önce esnaf değişmeyi isteyecek ki, devlet ile esnaf arasında arabuluculuk yapacağız” ifadesine yer verdi.

 


+ Benzer Haberler
» Elektrik sayaçları karaborsaya düştü
» Ege’den Samos’a feribot seferleri arttı
» Navlunda fiyatı sonbahar belirleyecek
» Kooperatif marketlerinde kademeli indirim kaosu
» Tekstil ihracatında resesyon kaygısı
» Sağlık Sistemi’ndeki kaos ‘özel’deki harcamaları arttırdı
» Kuyumculara ayar ve patent uyarısı
» Ayakkabı boyasına bir yılda %700 zam
» Zeytinde ‘Var-Yok Yılı’ makası azaldı
» Dağıtmalık değil, ‘tadımlık’ aşure


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.08.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni