• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

İndirimli alışveriş döneminde 50 milyon dakika görüşme yapıldı

04 Aralık 2021 Cumartesi 10:00
12
14
16
18

AloTech, Kasım ayı boyunca yapılan alışverişlerin çağrı haritasını çıkardı

İndirimli alışveriş döneminde
50 milyon dakika görüşme yapıldı


           HABER MERKEZİ      
     Dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de Kasım ayının tamamına yayılan indirim günlerinde çağrı merkezlerinin yoğunluğu da en üst seviyeye çıkıyor. Aralarında Türkiye’nin önde gelen e-ticaret pazar yerlerinin de olduğu 600’ü aşkın müşterisine bulut tabanlı çağrı merkezi çözümleri sunan AloTech’in verilerine göre bu yıl Kasım ayında 26 milyon çağrı alındı, 50 milyon dakikanın üzerinde görüşme yapıldı. Toplam çağrı adedinde geçen yıla göre yüzde 18 artış yaşandı. ‘Muhteşem Cuma’, ‘Efsane Cuma’, ‘Şanslı Cuma’ gibi farklı isimlerle tanımlanan alışveriş haftasında ise geçen seneye göre yüzde 67 daha fazla çağrı alındı. En fazla çağrı alan sektör, toplam aramaların yüzde 31’inin yapıldığı teknoloji oldu. Bu dönemde ayrıca chat kullanımı yüzde 146, yapay zeka destekli chatbot kullanımı yüzde 63,8 arttı.

     Geçtiğimiz yıllarda yalnızca kasım ayının son cuma günü yapılan alışveriş kampanyalarının tüm aya yayılmasıyla birlikte çağrı merkezi sektörü bu yıl da hareketli bir dönem geçirdi. Özellikle e-ticaretin hızla yaygınlaşması neticesinde tüketicilerin ürünü fiziki olarak görmeden satın alması, çağrı merkezlerine gelen çağrı sayısını daha da artırdı. 600’ü aşkın müşterisine bulut tabanlı çağrı merkezi çözümleri sunan AloTech, Kasım ayı boyunca gelen çağrıları analiz etti. Türkiye’nin önde gelen e-ticaret pazar yerlerinin verilerini de kapsayan araştırma ile Türkiye’nin kasım ayı alışverişinin çağrı, chat ve chatbot haritası çıkarılmış oldu.
 
KULLANICILAR TELEFONU TERCİH ETTİ, CHAT VE BOT KULLANIMI ARTTI
     AloTech platformu üzerinden çağrı karşılayan 17 binden fazla müşteri temsilcisinden elde edilen verilere göre bu yıl Kasım ayı boyunca toplam konuşma süresi 50 milyon dakikayı aşan 26 milyon adet telefon çağrısı alındı. Çağrı adedinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 artış yaşandı.
     Öte yandan son dönemde kullanımı giderek artan chat teknolojisi, alışveriş döneminde de kendini gösterdi. Geçen yılın aynı dönemine göre bu yılki Kasım ayında chat kullanımı yüzde 146 artarken, bu durum çağrı merkezi maliyetlerinin yüzde 60 azalmasını sağladı.
     Yapay zeka destekli chatbot’lara gelen sorgu adedi de geçen senenin Kasım ayına göre yüzde 63,8’lik artışla 1 milyon 313 binin üzerine yükseldi. Bu servisi kullanan müşterilerin çağrılarının yüzde 16,5’i müşteri temsilcilerine aktarılmadan sesli bot üzerinden, yüzde 66’sı da chatbot üzerinden çözüldü.
 
EN ÇOK ÇAĞRI ALAN SEKTÖR: TEKNOLOJİ

     AloTech araştırma kapsamında en çok çağrı alan sektörleri de inceledi. Buna göre ilk sırada tüm çağrıların yüzde 31’ini alan teknoloji sektörü geldi. Bunu yüzde 12,5 ile taşımacılık, yüzde 11 ile perakende ve yüzde 5 ile ticaret izledi.
 
SALI ARAMA YAPILDI, PAZARTESİ MOLA VERİLDİ
     Çağrı merkezlerinin en çok arandığı gün geçen yıl olduğu gibi bu yıl da salı olurken, en az çağrı ise pazartesi günleri geldi. En çok çağrı 10-11 saatleri arasında alınırken, sabaha karşı 4-5 saatleri ise çağrı merkezleri için günün en sakin zaman dilimi oldu.
 
5 GÜNDE 5 MİLYONUN ÜZERİNDE ÇAĞRI
     Kasım ayı indirimleri her ne kadar tüm aya yayılmış olsa da ‘Muhteşem Cuma’, ‘Efsane Cuma’, ‘Şanslı Cuma’ gibi farklı isimlerle tanımlanan alışveriş haftasını kapsayan 22-26 Kasım’daki yoğunluk dikkat çekti. Buna göre pazartesiden cumaya 5,2 milyon çağrı alındı. Birçok markanın indirimlere ertesi gün de devam etmesiyle birlikte 27 Kasım Cumartesi günü rekor kırıldı ve bir günde 2,3 milyon çağrıya cevap verildi. Bu hafta boyunca alınan toplam çağrılarda geçen seneye göre yüzde 67 artış görüldü. Kasım ayı boyunca en fazla çağrı alınan ikinci gün ise 2 milyon çağrıyla ‘11.11’ indirimlerinin yapıldığı 11 Kasım Perşembe günü oldu.
 
MANİSALILAR İNDİRİMLİ ALIŞVERİŞİ ‘ALO’ DEMEDEN YAPMIYOR
     Kasım ayında gelen çağrılar ile ilgili dikkat çekici bir diğer sonuç ise şehir dağılımında oldu. Buna göre en çok çağrı İstanbul’dan geldi. Ancak nüfus oranına göre çağrı adedi göz önünde bulundurulduğunda Manisa, İstanbul’u geçerek geçen yıl olduğu gibi ilk sırada yer aldı. Bu iki ili sırasıyla Kastamonu, Edirne, Amasya, İzmir, Ankara, Tekirdağ ve Diyarbakır izledi.


+ Benzer Haberler
» Yeni vak’a sayısı inmiyor ama iyileşen ssyısı artıyor
» Kurulan şirket sayısı 2021’de yüzde 8,3 arttı
» Petrol Ofisi’nin tesislerinde depolama tarifesi tadil edildi
» E-arşiv fatura düzenleme matrahı indirildi
» Türkiye’nin en beğenilen 50 CHRO’sundan biri oldu
» Bornova’da yatırım yılı
» Türk yatırımcısının gözü Mısır’da yeni yatırımlarda
» Ölçü aletlerinin muayene ücretlerinde indirim oranları belirlendi
» Başkan Arda’ya ilkokulunda duygulandıran sürpriz
» İAOSB’de 72 saatlik elektrik kesintisi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.01.2022
  Ticaret 21.01.2022
  Ticaret 20.01.2022
  Ticaret 19.01.2022
  Ticaret 18.01.2022
  Ticaret 17.01.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni