• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv      • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Pandemi ‘promosyon’ alışkanlıklarını değiştirdi

20 Ocak 2022 Perşembe 17:00
12
14
16
18

Pandemi ‘promosyon’
alışkanlıklarını değiştirdi

   ► Yücetürk: Firmalar sağlıklı atıştırmalar vererek tüketicinin talebine doğru karşılamaya çalışıyorlar

           GÜLCİHAN ALTINKAYA      
     Pandemiyle birlikte hayatın her alanında köklü değişiklikler yaşandı. Sosyal hayatta yeni kurallar hakim olurken sağlıkla ilgili konular daha da önem kazanmaya başladı. Gerek iş hayatında gerek sosyal hayattaki alışkanlıklarımız yerini daha sağlıklı, modern ve kullanışlı olana bıraktı. Bunlardan birisi de firmaların kendilerini tanıtmak ve ürünlerini pazarlamak amacıyla kullandığı promosyon ve hediyeler oldu.
     Teknolojinin gelişimiyle insanların hareket kabiliyeti ve olanaklarının azaldığını dile getiren Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yücetürk, “Ek olarak pandemide yaşadığımız eve kapanmalar insanların spor yapma ve hareket özgürlüğünü kısıtladı.

     İnsanlar kilo alma gibi problemlerle karşı karşıya kaldılar. Bundan dolayı da insanların tüketim ve yiyecek alışkanlıklara değişti.  Sağlıklı beslenmeye verilen önem artarken kalorisi düşük ürünlere yönelim arttı. Bu nedenle firmalar eskiden promosyon amaçlı şeker çikolata gibi ürünleri kullanırken, bunun yerine artık sağlıklı atıştırmalar vererek tüketicinin talebine doğru karşılamaya çalışıyorlar. Zaman içinde değişen toplumda tüketim alışkanlıkları ve yaşam stilleri de değişim gösteriyor” diye konuştu.

“EN ÇOK TERCİH EDİLEN ÜRÜNLER: POWERBANK, USB BELLEKLER, TERMOS, MUG”
     Globalleşen dünyada iletişimin en önemli etken olduğunu belirten Yücetürk, “Bu konuda da devreye bilgisayarlar ve cep telefonları giriyor.  Bu kapsamda firmalar hedef kitle müşterilerine özellikle teknolojik ürünler hediye etmeye başladılar. Ofis ortamında geçirilen zamanın artmasıyla beraber, bu alanda hayatı ve insanların gündelik yaşamını kolaylaştıracak ürünlere talep arttı.  Bu nedenle özellikle son üç yılda en çok tercih edilen ürünlerin powerbank, USB bellekler, termos ve mug olduğunu söyleyebiliriz” dedi.

AJANDA YERİNE NOT DEFTERİ
     Pandemi ile kısıtlanan hareket özgürlüğünün birçok hastalığın başlamasına sebep olabileceğini dile getiren Yücetürk, “Yaşananlar pek çok şeye etki ettiği gibi bu konuda da değişime öncülük ediyor. Bu da bizim tüketim alışkanlığımızı değiştirmemiz için yeterli bir sebep. Kağıt fiyatlarındaki artış son bir yılda yüzde 300 oranında buda ajanda olarak verilen promosyonlar da değişikliğe gidilmesine sebep oldu çünkü maliyetler yükseldi bunun yerini artık promosyon amaçlı not defterleri verilir diyebiliriz çünkü buda maliyetleri ister istemez kızdı artık firmalar daha az maliyetle daha çok kişiye ulaşmaya çalışıyorlar bunlardan bir tanesi de not defteri diyebiliriz” ifadelerini kullandı.

“DOĞRU HEDEF KİTLE ANALİZİ YAPILMALI”
     Ekonomik savaşlarının zirveye çıktığı dünyada firmaların bu rekabette başarılı olabilmesi için öncelikle doğru hedef kitle analizleri yapmaları gerektiğini dile getiren Yücetür, “Daha sonra bu hedef kitleye için en doğru kurumsal tanıtım ürünlerini belirlemek önem taşıyor. Çünkü firmaların başarısı sadık müşterileri ile beraber oluşuyor. Bu konuda promosyon sektörü ve promosyon sektörünün firmalarımıza sunmuş olduğu ürün ve hizmetler devreye giriyor” diye ifade etti.


+ Benzer Haberler
» Elektriğe zam ALS’linin nefesini kesti
» Klima ile serinlemenin maliyeti artıyor
» KV indirimi ihracatı ve üreticiyi teşvik edecek
» “Yabancı yatırımcının ilgi odağı olmaya devam ediyoruz”
» Ukraynalı turistin yerini İngiliz dolduracak
» Konut davalarında patlama yaşanıyor
» Tarladaki kimyasalı ‘atıktan gübre’ silecek
» Elektrik zammı yenilenebilir enerjiye talebi artırdı
» Patatesi ucuza yiyemeyeceğiz
» Süt ürünlerinde kriz kapıda!


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.05.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni