• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

PÜİS: Kapanmama mücadelesi veriyoruz

14 Ocak 2022 Cuma 18:00
12
14
16
18

PÜİS: Kapanmama mücadelesi veriyoruz


           HABER MERKEZİ      
     Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası (PÜİS) Başkanlar Kurulu, başta bayilerin kar payları olmak üzere tüm sorunları masaya yatırmak adına toplantı gerçekleştirildi. Toplantıya 81 il ve 922 ilçedeki bayileri temsilen PÜİS Genel Merkez Yönetim, Denetleme, Disiplin Kurulu Üyeleri, 15 Bölge Başkanı, Yüksek İstişare Konseyi Üyeleri ve Gençlik Konseyi Üyeleri katıldı. Toplantıdan sorunların çözümü için yapılacak çalışmalarda PÜİS Genel Başkanı İmran Okumuş’a tam destek çıktı. Okumuş, “2020 yılında başlayan ve hala devam eden pandeminin yarattığı ekonomik koşullar, petrol fiyatlarının ve dövizin hızlı yükselişi, yüzde 36’nın üzerinde hesaplanan enflasyon, girdilerde ve özellikle işçi ve enerji maliyetlerindeki artışlarla birlikte akaryakıt bayiliği ticari olarak yapılamaz hale geldi. Artan maliyetler altında ezilen bayiler artık para kazanmaktan vazgeçti, yok olmamak için mücadele vermeye başladı” dedi.

     Sendikanın yeni yılın ilk mesai gününden başlamak üzere en üst düzeyde temaslarda bulunarak çalışmalara başladığını belirten Okumuş, “Yaptığımız bu çalışmalarda amaç sadece kar payının arttırılması değildi. İstikrarın da sağlanmasıydı. Zira bu süreçte ‘istasyonları kapatalım’, ‘eylem yapalım’ şeklinde farklı sesler yükseldi. Biz PÜİS olarak her zaman devletimizin yanında olduk. Her zaman istişareye inanan bir Sendika olduk. Karşılıklı görüşmelerle bu sorunumuzun çözüleceğine inandık ve çalışmalarımızı bu yönde yürüttük” diye konuştu.

“NAKLİYE ÜCRETLERİ KAR PAYINDAN AYRI OLARAK VERİLMELİ”
     Hazırladıkları raporlarla mevcut kar payıyla bayilerin zarar ettiklerini rakamlarla çok net olarak ortaya koyduklarını aktaran Okumuş, “Kar payının en az yüzde 15 seviyelerinde olması ve her yıl enflasyon oranında arttırılması talebimizi içeren raporumuzu hazırlayarak başta Cumhurbaşkanı olmak üzere, ilgili bakanlıklara ilettik. Daha sonra hükümetin ve devlet bürokrasisinin en yetkili isimleriyle, kanun yapıcılarla karşılıklı görüşmelerde bulunduk. Bayilerin bugünkü kar paylarıyla zarar ettikleri konusunda bizimle fikir birliğine vardılar ve bu konuda bir çalışma başlatıldı. Kar payımızın sürdürülebilir bir yapıya kavuşması kadar önemli başka sorunlarımız da var. Bu sorunlar da akaryakıt istasyonları kapanmadan, iflas etmeden, ışıkları sönmeden, personel çıkarmadan çözülmeli. Bunlardan biri elektronik sistemlerle yapılan satışlardı. Şu anda bayilerimizin zarar etmesine neden olan bu satışlardaki dağıtıcı ve bayi ilişkilerinin yeniden düzenlemesine yönelik talebimizin yakında çözüme kavuşacağına inanıyoruz” ifadelerini kullandı.

     Bir diğer sorunun nakliye ücretlerinin kar payının içinde yer alması olduğunu belirten Okumuş, “Tamamen bir gider kalemi olan nakliye ücretlerinin kar payından ayrı olarak verilmesi ve bu ücretin eskiden Petrol İşleri Genel Müdürlüğü’nün hesapladığı gibi kilometre bazında hesaplanması talebimizin de önümüzdeki süreçte hayata geçirileceğine inancımız tam. 2022 yılının kayıt dışı ve kaçağın konuşulmayacağı bir yıl olacağına inanıyorum. Sendikamızın kayıt dışı ve kaçakla ilgili önerilerinden biri akaryakıttan alınan KDV’nin ÖTV’ye eklenmesi, bir diğer önerisi ise fabrika, şantiye, nakliye filoları gibi kullanıcıların akaryakıt tanklarına da otomasyon sistemi kurularak anlık takip edilmesi. Maliyet fiyatının (rafineri çıkış fiyatı) altındaki fiyatlarla yapılan satışların yasaklanması ve taban fiyat uygulaması getirilmesi de önerilerimizden biriydi. Sektörümüzün sağlıklı bir şekilde varlığını sürdürebilmesi için yaptığımız bu önerinin de hayata geçeceğine inanıyorum” şeklinde konuştu.

“AKARYAKIT SEKTÖRÜNE ÖZEL BİR KOMİSYON ORANI İSTİYORUZ”
     Akaryakıt bayilerinin önemli maliyet kalemlerinden biri de kredi kartı ile yapılan alışverişlerde bankaların aldığı komisyonlar olduğunu söyleyen Okumuş, “Bu konudaki önerimiz bu komisyonların kredi kartını kullananlarca ödenmesi oldu. Eğer bu yapılamıyorsa akaryakıt sektörüne özel bir komisyon oranı uygulanmasını talep ettik. Yine sektörümüzün imajını zedeleyen, tüketicileri aldatan, çevre kirliliği yaratan yol kenarındaki ışıklandırılmış akaryakıt fiyat aparatlarının yasaklanarak kaldırılması konusunda da değerli yetkililerimizle görüş birliğine vardık. Önümüzdeki günlerde bu konuda somut adım atılacaktır. İmar Kanunun nedeniyle istasyonlarımızdaki atıl alanların ticari olarak değerlendirilememesi konusunda da bir çalışma yapılacak ve bu alanların ticari olarak değerlendirilmesi sağlanacak. Günde 10 bin litre satan bir istasyon ayda 54 bin lira zarar ediyor. Ülkemizdeki istasyonların günlük satış ortalamasının 3 bin litre civarında olduğu göz önüne alındığında bilhassa taşrada bulunan istasyonların varlıklarını sürdürmelerine imkan bulunamıyor” ifadelerini kullandı.


+ Benzer Haberler
» Vak’a sayısı 3 günden sonra 70 binin altına indi
» Yeni vak’a sayısı inmiyor ama iyileşen ssyısı artıyor
» Kurulan şirket sayısı 2021’de yüzde 8,3 arttı
» Petrol Ofisi’nin tesislerinde depolama tarifesi tadil edildi
» E-arşiv fatura düzenleme matrahı indirildi
» Türkiye’nin en beğenilen 50 CHRO’sundan biri oldu
» Bornova’da yatırım yılı
» Türk yatırımcısının gözü Mısır’da yeni yatırımlarda
» Ölçü aletlerinin muayene ücretlerinde indirim oranları belirlendi
» Başkan Arda’ya ilkokulunda duygulandıran sürpriz


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 24.01.2022
  Ticaret 22.01.2022
  Ticaret 21.01.2022
  Ticaret 20.01.2022
  Ticaret 19.01.2022
  Ticaret 18.01.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni