• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv      • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
14/05/2022 07:04
Yağ Kaybetmek İçin Ne Yapılmalı ?

Melike Çetintaş
Uzman Diyetisyen

     Aslında kilo vermek çok kolay, almak zordur. Belki inanmakta güçlük çekebilirsiniz ama gerçekten de böyle. Sanılanın aksine az yemek zayıflatmaz, hatta vücudun işleyişi için gerekli enerjiyi almamak metabolik hızı yavaşlatır. Vücut kendini az yemeye adapte eder yani daha yavaş çalışır. Gerçek yağ kaybı için kalori kısıtlamalı diyetler değil, hayata geçirebileceğiniz, zor olmayan, hep sürdürebileceğiniz bir düzen kurmaya çalışın. Kan şekerinin dengede kalması yağ kaybının temelini oluşturur bu nedenle ara öğünler bizim için önemli.

3 Saatten Fazla Aç Kalmayın
     3 saatten fazla aç kalmamalısınız ve yanınıza pratik kuru meyve, ceviz badem gibi atıştırmalıklar alabilirsiniz. Diyette zayıflatan öğün sebze veya salata yemek diye düşünüyorsunuz. Ama aslında protein alımı daha önemli. Bir öğünde et tüketmeye özen göstermek lazım. Dışarıda da kolayca temin edebilirsiniz.Köfte, tavuk ve tabii ki balık tüketmek zayıflamaya oldukça yardımcı. En korkulan ve diyete başlayınca hemen kesilen ekmek aslında diyetimize yardımcı. Esmer ekmekler (çavdar, tam tahıl, tam buğday) her öğünde 1 dilim tüketmeniz kan şekerinizi dengeler, gereksiz kaçamak yapmanızı engeller ve birçok b vitamini içererek sizi besler.

Pilav ve Patates Yerine Ekmek
     Pirinç pilavı, patates, makarna yemek yerine öğünlerinize ekmek eklemelisiniz. Tabii ki sebze ve bakliyat tüketimi de önemli. Bir öğün et bir öğün sebze yemek gerçek zayıflamanın anahtarı diyebiliriz. Genellikle kilo problemi ile gelen danışanlarımızın anlattığı hikaye çok benzerdir: Ben çok yemiyorum, günde 2 öğün besleniyorum bir kahvaltı bir de akşam peki hocam neden kilo alıyorum? Spor salonunda 1 saat ağırlık çalışıyorum mekik çekiyorum basen hareketleri yapıyorum ama yağım hiç azalmadı neden?

Düzensiz Besleniyorsunuz
     Az kalori alarak düzensiz beslendiğiniz için kilo alıyorsunuz aynı şekilde çok spor yapmak veya bölgesel hareketler çalışmak da kilo vermede azalmaya neden olabilir. Bu danışanlara normal yediklerinden çok daha fazla yemek içeren bir liste verdiğimizde hızla kilo kaybetmeye başlıyorlar, bu onları da şaşırtıyor. Aslında diyetin temel taşı yemekler, listeler değil tam olarak motivasyondur.

Diyet Sırasında En Çok Yapılan Hatalar
     En büyük hata sürekli olarak tartılmak. Kilo tartıda gün gün düşmez, ödem artışları sık görünür. En doğru tartı sabah açken veya en az 3 saat aç ve susuzken haftada 1 kere aynı cihaz ile alınan tartıdır.

     Stresli ve aceleci davranmak da yine diyeti bırakma sebeplerimizden. Diyette her hafta aynı sonuçları göremezsiniz. Çünkü vücutta birçok metabolik olay gerçekleşir. Bir hafta 3 kilo verip diğer hafta yarım kilo vermek gayet normal.

     Geleceği olumsuz görme hatası. Bir kere diyet yaptım zayıfladım, geri aldım zaten başaramam gibi olmamış şeyleri olumsuz düşünerek diyeti bırakanlar çok. Halbuki bir gün akşama kadar bile diyeti bozsanız diğer güne hiçbir şey yok gibi başlamanız yine o hafta kilo vermenizi sağlayacaktır.

     Çevredeki yorumlar. Çok enteresandır kilo alınca size şişman, çok çirkin olmuşsun git zayıfla diyen arkadaşlarınız, zayıflamaya başlayınca da kıskanmaya başlıyor. Yüzün çöktü, eskiden daha güzeldin gibi yorumlar geliyor ve psikolojileri bozuluyor.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Benzine üst üste iki zam!

  Megavatsaat başına azami fiyat yükseltildi

  Bankacılık Kanunu yürürlüğe girdi

  TMO ihalelerinde fiyat farkı verilebilecek

  Taksimetre tarife yükleme işlemlerine düzenleme

  “Vergi düzenlemesi esnafı rahatlattı”

  Levn Sanat, sanatseverlerle buluşuyor

  KPMG Türkiye, Fintech & Dijital Finans Mükemmeliyet Merkezi ile şirketlere güç katacak

  Mobilya ihracatı son 5 yılda yüzde 106 arttı

  Vak’a sayısı tekrar 1.000’in altına indi

  FabLab’da insansız su altı aracı üretilecek

  İHKİB’den, Avustralya’dan Amerika’ya 4 kıtada global tanıtım atağı

  Türk Telekom’dan Tireli kadınlara dijital okuryazarlık ve dijital pazarlama eğitimleri

  İzmir’den Salihli’ye kültür ve alışveriş turu

  Anaç koyun keçi varlığında yüzde 10’luk artış

  Kayseri İl Emniyet Müdürlüğü kömür ve odun satın alacak

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünler Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Yeşil binaların enerji verimliliği dışa bağımlılığı sonlandıracak

  Norm Holding fabrikaları enerjiyi güneşten karşılıyor

  Bornova’da Halk Dansları Festivali

  İpekyolu Belediyesi bina inşaatı yaptıracak

  Türkiye’nin ilk Kimya İhtisas Organize Sanayi Bölgesinden istihdam atılımı

  ‘Türk girişimci ve KOBİ’leri için e-ihracatta büyük fırsat var”

  “Yeni nesil çalışma düzenine hazırlıyoruz”

  Türk Telekom’dan enerji verimliliğini artıracak yerli platform

  Konaklı kadınlar, emeğin sergisini açtı

  Başkan Batur: Birlikten güç doğar

  Bodrum Devlet Hastanesi yemek hizmeti alacak

  Sağlıkçılardan 29 Mayıs’ta ‘Beyaz Miting’

  Firmaların önceliğinde gıda güvenliği var

  İhale Özetleri

  28 Mayıs 2022 Tarihli ve 31849 Sayılı Resmî Gazete

  27 Mayıs 2022 Tarihli ve 31848 Sayılı Resmî Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  İş insanları ile Finans Dünyası İzmir’de buluşuyor

  “Sigara ve alkole yapılan zamlar kaçağı artırır”

  “Yıkım kararını yargıya taşıyacağız”

  ‘1 milyon istihdam’a İzmir’den büyük destek

  Kurulan şirketlerde 2022’nin ilk 4 ayında %6,3 artış

  400 bin ton şeker ithalatı için tarife kontenjanı açıldı

  Anamur Orman İşletme Müdürlüğü karayolu işleri yaptıracak

  Delice zeytinlikleri ekonomiye kazandırılıyor

  İş arayanla işçi arayan buluştu

  Bulancak Belediyesi hazır beton satın alacak

  Patili dostlarla rekabetsiz koşu

  Türkiye’nin ilk jeoloji festivali İzmir’de başladı

  Avrupa vatandaşlarının konut arayışında tercihi Türkiye

  “Zeytin ağaçlarına sonuna kadar sahip çıkacağız”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 28.05.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni