• Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv      • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
24/06/2022 06:05
Yazın Kilo Vermenin 8 Etkili Yolu!

Müzeyyen Çelik
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Fulya Hastanesi

     Yaz aylarında artan sıcaklıklarla kıyafetlerin incelip kiloların ortaya çıkması pek çok kişide acil kilo verme isteğini beraberinde getiriyor. Bu nedenle şok diyetlere yönelmek, bilimsel olmayan yöntemlerle zayıflamaya çalışmak ise sağlık açısından ciddi hastalıklara zemin hazırlayabilirken, hayati riske dahi yol açabiliyor.

     Kilo vermek için izlenecek yöntemlerin; kişinin yaşı, metabolizması, hastalıkları, günlük yaşam alışkanlıkları, gün içerisindeki hareketliliği gibi bir çok faktöre göre değiştiğini, herkes için ortak bir formül bulunmadığını belirterek, şok diyetlerin hem sürdürülebilirliğinin olmadığını hem de çok ciddi sağlık sorunlarına hatta hayati riske yol açabiliyor. Herhangi  bir sağlık problemi ve metabolik hastalığı olmayan kişilerin bazı kurallara dikkat ederek ayda 5 kilo vermelerinin mümkün.

Günde 2 litre su için
     Günde iki litre su içerek vücudunuzdaki toksinlerin dışarı atılmasını sağlayabilirsiniz. Toksinlerden temizlenmiş bir vücut daha kolay yağ yakımı sağlarken, yeterli sıvı alımı iştah kontrolü de sağlayarak zayıflamanıza yardımcı olacaktır. Su tüketmek zor geliyorsa içine bir iki damla meyve suyu veya taze meyve parçaları, nane, limon ekleyin. Soğuk bitki çayları, şekersiz olarak meyvenin kendi tadıyla pişmiş kompostolar, limonata, ayran, kefir, maden suyu en doğru seçimlerdir.

Bol sebze tüketin
     Sebzeler, birçok hastalıktan korunmada etkili olduğu gibi, içeriğindeki zengin lif yapısıyla sağlıklı kilo vermede de kritik rol oynuyor. Her öğünde salata veya zeytinyağlı sebze tüketimine özen gösterin. Lifli besinler bağırsakları çalıştırırken, tokluk hissini artıracağı ve tokluk süresini uzatacağı için; gereksiz kalori alımının önüne geçmenize yardım ederek kilo verme sürecini kolaylaştırır.

Meyveyi abartmayın
     Yaz meyvelerinin sağlığa faydaları olduğu gibi, aşırı tüketiminde zarar verebiliyor. Meyve suyundan ziyade meyvenin posasıyla yenilerek tüketilmesi gerekir. Porsiyon ölçülerine dikkat edilmesi de çok önemlidir. İnce 1 dilim karpuz, 10 orta boy erik, 10-12 orta boy çilek, 15 adet üzüm veya 10-12 kiraz 1 porsiyon meyve ölçüsüdür. ‘Nasılsa zararsız’ diyerek 1 kilogram meyve yemeyin. Porsiyonu kontrol ederek hem kan şekerinizdeki dalgalanmaların önüne geçebilir hem de gereksiz şeker ve kalori alımını önlemiş olursunuz. Meyvelerin içeriğinde bulunan fruktoz şekerinin de fazla tüketildiğinde kilo aldırabileceğini unutmayın.

Kızartmalardan, aşırı yağlı yiyeceklerden uzak durun
     Yaz aylarında krema, mayonez, yağlı sos, katı yağ gibi yağlı besinlerin ve yağda kızartmaların tüketiminden kaçınılmalı; yemeklerde bitkisel sıvı yağların kullanımı, yemekleri pişirirken kızartma ve kavurma yerine haşlama, ızgara ve fırın gibi sağlıklı pişirme yöntemleri uygulanmalıdır. Fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişleri  günlük tükettiğiniz yağ miktarını azaltarak kullanabilir, kendinize ara öğünler oluşturarak ana öğünlerdeki kalori alımını azaltabilirsiniz. Böylece kilo kontrolünü de sağlamış olursunuz.

Yoğurt ve kefire sofranızda yer açın
     Yoğurt,  bağırsak düzenleyici olması ve yararlı bakteri içermesi sebebiyle önemlidir. Aynı zamanda serinletici olan yoğurt içerdiği kalsiyumla sadece kemik ve dişler için değil, içeriğindeki magnezyum ve potasyumdan dolayı kas fonksiyonları ve sinir iletimleri için de önemlidir. Potasyum diğer taraftan vücuttaki su, asit ve baz dengesi için de gereklidir. Yoğurdu, cacık veya ayran şeklinde tüketmek daha fazla sıvı alımını sağlar. Özellikle terle kaybolan minerallerin başta sodyum olmak üzere yerine konmasında ayran ve cacık kimi zaman ilaç yerine geçer. İçeriğindeki karbonhidrat, protein ve yağ nedeniyle özellikle spor sonrası tercih edilebilecek fonksiyonel bir besin grubudur. Aynı zamanda içeriğindeki kalsiyumla özellikle karın çevresindeki yağlanmanın azalmasına yardımcı olacağından her gün bir kase yoğurt yemeye ya da 1 bardak kefir içmeye özen gösterin.

Şerbetli tatlılar yerine bu tatlıları tercih edin
     Yaz aylarında  serinlemek ve tatlı ihtiyacını karşılamak için dondurma tüketilebilirsiniz. Ancak porsiyona dikkat etmekte fayda olacaktır. Akşamları yemekten en az 2 saat sonra 1 top dondurma yenebilir ama kilo vermek isteyenler için bu sıklık sakıncalı olacağından aşırıya kaçmamaya dikkat edin.

Açık büfelerde kontrolü kaçırmayın
     Sağlıklı beslenmenin altın kuralı her zaman porsiyon miktarına dikkat etmektir. Ancak yaz aylarında özellikle tatillerde açık büfeden dolayı fazla besin tüketimine eğilim oluyor. Bu durumda ilk önce hazırlanan yemekleri gözden geçirmek, seçtiğiniz yemeklerden az az almak, tabağınızı doldururken salatalardan başlamak, özellikle bol yeşillik ve sebze tüketmek sizi bol kalorili yiyeceklerden koruyacaktır. Bu kontrolü sağlayarak hem gözünüz hem karnınızı doyurmuş olmanın yanında gereksiz kalori almadan zayıflama sürecini hızlandırmış olursunuz.

Spor yapmayı ihmal etmeyin!
     Sağlıklı ve zinde bir vücut için haftanın en az 3 günü spor yapmayı ihmal etmeyin. Eğer insülin direnciniz ve hipogliseminiz yoksa sabah aç karnına yapılan egzersizler metabolizmanın daha hızlı çalışmasını sağlayacaktır. Düzenli yapılan spor; vücuda giren fazla enerjinin tolere edebilmesi için vücuda yardım eder. Bunun yanında  yapılan sporla kas ağırlığının artması durumunda vücudunuzun enerji yakma kapasitesini artırarak ve kilo verme sürecinize yardımcı olur.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Su Ürünler Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Banaz Belediyesi motorin satın alacak

  Karşıyaka’da kentsel gıda ve kent tarımı konuşulacak

  Kaynarpınar’a arıtma müjdesi

  Menderes’in altyapısı güçleniyor

  Foça’da ‘‘İçimizden Biri Atatürk’’ söyleşisi

  “İzmir’in kültürel mirasını dünyaya sunuyoruz”

  Körfezde bir ilk; Görme engelli kanocular yarıştı

  Bayraklı Belediyesi kırtasiye malzemesi satın alacak

  Başkan Kılıç’tan bayram öncesi esnaf ziyareti

  TORBALI TÜRK TELEKOM VE ALİAĞA HAYDAR ALİYEV MTAL ONARIMI

  İhale Özetleri

  05 Temmuz 2022 Tarihli ve 31887 Sayılı Resmî Gazete

  04 Temmuz 2022 Tarihli ve 31886 Sayılı Resmî Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  Enflasyon yıllık yüzde 79 arttı

  “90,6 milyar TL vergiden feragat edildi”

  Memur ve emekli maaşı zam oranları belli oldu

  Cep telefonunda 76 milyar dakika konuştuk

  Türk müteahhitlerden 4.6 milyar $’lık imza

  BEKO 220TR MODEL YAZARKASA POS CİHAZIMIN RUHSATNAMESİ KAYIPTIR

  Çinli üç havayolu şirketinden Airbus’a rekor uçak siparişi

  Kalkınma Ajansı’ndan 5 milyon TL faizsiz kredi

  Dünya arıcıları Türkiye’de buluşacak

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Çikolata ve şekerleme pazarında bayram bereketi

  Dolar arttıkça Bitcoin düşüyor

  “Kur ve enflasyonda geçici önlemler çözüm değil”

  EİB’den 1,7 milyar dolar ihracat

  Efes Selçuk şeftali ile şenlendi

  Turkcell Global Bilgi, Techno Camp ile teknoloji mühendisleri yetiştiriyor

  Aliağa Belediyesi Temmuz ayı Olağan Meclisi toplanıyor

  Taşınmaz satışı artık noterliklerce yapılabilecek

  Türkçimento, Global Çimento ve Beton Derneği’ne üye oldu

  “İzmir’in kaderi Kemeraltı’na bağlı”

  Mersin Silifke Orman İşletme Müdürlüğü yangın havuzu inşaatı yaptıracak

  Endüstriyel tesislerdeki hava kirliliği nedeniyle her yıl 450 bin kişi ölüyor

  Tüketiciler biyometrik ödemeler konusunda endişeli

  Teknopark İstanbul’dan yeşil dönüşüm odaklı fikirlere 450.000 TL’ye kadar hibe desteği

  Ensemble Sjaella İzmir Agora’da

  Siber suçluların gözü KOBİ’lerde

  Su Ürünler Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Başarılı dijital dönüşümün yolu hızlı haberleşmeden geçiyor

  İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Kurban Bayramı hazırlıkları sürüyor

  Balıkesir Büyükşehir Belediyesi asfalt tesisi bitüm havuzu üzeri kapatma işi yaptıracak

  Kendi küçük, projesi büyük

  İZSU’dan ilçelerin sorunlarına neşter

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 05.07.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni