• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Selçuk Karaata ►YARINI TASARLAMAK
12
14
16
18
31/12/2021 06:16
İnovasyon ve Teşviği

     Üniversitelerde İnovatif Araştırmanın Teşvik Edilmesi Bir çok örnekte görüldüğü gibi en inovatif üniversite araştırmalarının ortak özellikleri şunlardır: disiplinlerarası olması; öğretim üyeleri ve öğrencilerin beraber çalışması ve uluslar arası birliktelikler içermesi. İnovasyon kültürün altyapısını kurabilmek için, üniversiteler ‘dizginlenmemiş merak’ı teşvik etmelidir. Bazı verimli işbirlikleri beklenmedik şekilde ortaya çıkabilir ancak yine de Facebook benzeri bilim insanlarını ve araştırmacıları bir araya getirecek ağlar kurulmalıdır.

İnovasyon ile Büyüme
     İnovasyonun sadece ürünler olmadığı gerçeğinden yola çıkarak, liderlik, süreçler ve hatta tüketici pazarı üzerinde inovasyon yolları düşünün. Örneğin bir Çinli firma, kırsal alanda çamaşır makinesi satışlarını artırmayı onu ‘patates-yıkama mekanizması’ olarak pazarlayarak başarmıştır. Zamanla test edilmiş prensiplerden hareketle inovasyon takımları kurun. 1950’lerden beri yapılan araştırmalar, en iyi etkiye sahip işlerin takımlar tarafından yapıldığını, en başarılı takımların farklı kurumlardan gelen, deneyimli kişiler-yeni başlayanlar ve daha önce bir arada çalışmamış deneyimli kişilerin bir araya gelmelerinden oluştuğunu ortaya koymuştur.

     Çalışanların inovatif fikirlerini paylaşabilecekleri ve bunların değerlendirileceği bir sistem kurun. Eğer gerekirse isimlerin gizli kalmasını sağlayın.

     Ödül sistemleri kurun. Örneğin bir şirket, yenifikirlerin değerlendirebileceği bir bilgi birimi tanımlamış, ve bu birim çerçevesinde şirket içerisinde ve çalışanlar arasında bu fikre referans başına belirli (daha sonra parayaçevrilebilir) puanlar vermiştir. Tasarruf tedbir paketleri veya gereksiz süreçlerin belirlenmesi için çalışanlar arası yarışmalar düzenleyin ve başarılı örnekleri ödüllendirin.

     Özellikle kriz zamanında işbirliklerine açık şirketlerin olabileceğini göz önünde bulundurun. Büyük inovasyonlar yerine piramidin en altından başlayan gelişimler peşinde koşun. Özellikle büyümenin yavaşladığı dönemlerde süreç inovasyonları hızlı sonuç ve harcamaların düşmesini sağlar. İnovasyon tüketicisi konumundan İnovasyon yapan konumuna geçmek için makro seviyede yollar düşünün. Örneğin Nike tüketici şirketlerin artıkların nasıl azaltılabileceği üzerine fikirlerini paylaşabilecekleri bir “yeşil takas” platformu kurdu.

     İnovasyonun tüketicilerden de gelebileceği fikrini aklınızda tutun. Örneğin bir t-shirt şirketi İnternet kullanıcılarının tasarımlarını koyup bunlara oylar verebilecekleri ve en çok oy alan modelin üretileceği bir sistem kurmuştur.

Köklü Şirketlerin İnovasyon Deneyimleri Üzerine Notlar
     Duvara toslayacağını düşünmeye başladığın anda değişim daha kolaydır. İnovasyon sadece tehdit altında değil her zaman yapılmalıdır. Şirket içerisinde herkes önemli olduğunu hissetmelidir. Başarılı yöneticiler tüketicinin istediğini farkında olmadığı ürünler yapar. Tüketiciler yarın ne seveceklerini bilmezler ancak bugün ne sevdiklerinin farkındadırlar. Bundan dolayı hızlı prototipler ortaya koyup, bunlarla ilgili geribildirim almak gerekir.

İnovasyon: Asya’dan Görünüm
     Küresel krizle baş edebilmek için Asya’dan farklı yöntemler izleniyor. Örneğin; Japonya, temel Ar-Ge’ye daha fazla hükümet ve kurumsal kaynak ayırarak inovasyonu desteklerken;

     Hindistan, eğitim sistemini iyileştirme yoluna gidiyor. Diğer Asya ülkeleri ise spesifik ülkelere devlet yardımları yolunu izliyor. Asya’daki inovasyonun belirginleşen özelliklerinden birisi üretim, yazılım ve hizmetler arasındaki ayrımların gittikçe aşınmasıdır. Asya girişimci düşüncesinin en iyi örnekleri bu yok olmakta olan ayrımlar çerçevesinde yaratıcı inovasyon temelinde gerçekleşmektedir. Dünyanın her yerinde olduğu gibi Asya’da da ekonomik kriz daha fazla inovasyon için zemin hazırlamaktadır. Özellikle Çin ekonomisinin inovasyon ile yenilemeye devam etmelidir.

     Genel olarak Asya ülkeleri yüksek seviyede inovasyon için 3 temel özelliğe ihtiyaç duymaktadır: liderlik, insan kaynağı ve temel Ar-Ge’ye bağlılık. Bazı önemli alanlarda hala gelişime ihtiyaç olmasına rağmen, Asya şu anda inovasyonun, hem nicel hem de nitel anlamda, yeni merkezidir. Serbestçe düşünme ve hareket etme, işbirlikleri kurma inovasyonun temel özellikleri olarak tanımlanmıştır. Asya ülkeleri, özellikle Hindistan, inovatif ürünlerin farklı parçalarını bir araya getirerek yeni bir sentez oluşturma da başarılılar.

     Asya ülkeleri, özellikle iç pazara odaklanmalılar ve aşağıdan-yukarıya bir inovasyon kültürü modeli benimsemeliler.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Yeni vak’a sayısı inmiyor ama iyileşen ssyısı artıyor

  UPK’dan üretim sorununa çözüm önerisi

  Ülke geneli OSB’lerde 72 saatlik elektrik kesintisi

  Kurulan şirket sayısı 2021’de yüzde 8,3 arttı

  Petrol Ofisi’nin tesislerinde depolama tarifesi tadil edildi

  E-arşiv fatura düzenleme matrahı indirildi

  Konak Belediyesi Gültepe Planı için kararlı

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünler Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Türkiye’nin en beğenilen 50 CHRO’sundan biri oldu

  Bornova Belediyesi Karşıyaka moral depoladı

  Bornova’da yatırım yılı

  Türk yatırımcısının gözü Mısır’da yeni yatırımlarda

  Ölçü aletlerinin muayene ücretlerinde indirim oranları belirlendi

  Başkan Arda’ya ilkokulunda duygulandıran sürpriz

  İAOSB’de 72 saatlik elektrik kesintisi

  Foça’ya yıllık 11 milyon metreküp içmesuyu sağlayacak

  Osmaniye Belediyesi saha işleri yaptıracak

  İhracatta 225 milyar doların ötesi için sosyal medya pazarlama stratejisi şart

  Başkan Soyer Devrimci 78’lilerle buluştu

  Metaverse dünyasına hazır mıyız?

  EMEA bölgesi’nde sektörünün ilk sürdürülebilirlik endeksli tahvili Coca-Cola içecek’ten

  Veriye dayalı analiz artık çok kolay

  2022 İhracat için dönüm noktası olacak

  Nizip Belediye Başkanlığı elektrik malzemesi satın alacak

  Bornova 2021’de kültür etkinlikleri ile renklendi

  Araç sahiplerinin kasko tercihleri belli oldu

  DoubleTree by Hilton’a Yılın En İtibarlı Zincir Otel Markası ödülü

  Türk Telekom ile 4.5G çekim noktası ikiye katlandı

  İzmir’de moda rüzgarı esiyor

  Eksikleri gidermek için tatil iyi bir fırsat

  Antakya Orman İşletme Müdürlüğü akaryakıt satın alacak

  AKÜLÜ, MANUEL ve PEDİATRİK MANUEL TEKERLEKLİ SANDALYE SATIN ALINACAK

  İhale Özetleri

  22 Ocak 2022 Tarihli ve 31727 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Bir günde rekor sayıda iyileşme: 87.192

  “Üretimi azaltmak dışında çare kalmadı”

  Kipaş’ın Söke kağıt fabrikası açıldı

  BTM yeni yıla hızlı başladı

  EMD İzmir Şubesi “Bir Ömür Ekonomi Yazanlar”ı andı

  Seyahat sayısında yüzde 6,4 artış

  Tarımsal girdi fiyat endeksi arttı

  DÖŞEME ATÖLYESİ (MÜDÜR-MEMUR ÇALIŞMA KOLTUĞU, FORM SANDALYE PARÇALARI) MALZEMESİ SATIN ALINACAK

  2021’in SES getiren kadınları

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Dönüşemeyen gemiler tarih olacak

  Kimya sektöründe Ar-Ge’yi güçlendirecek iş birliği protokolü imzalandı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.01.2022
  Ticaret 21.01.2022
  Ticaret 20.01.2022
  Ticaret 19.01.2022
  Ticaret 18.01.2022
  Ticaret 17.01.2022
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni