Halkalar halinde yayılıp bireyler ve çevreleri ile temas vuku bulduğunda münasebetlerinde bütün geçen vakalar için tesir etmek veya müesser olmak halleri ile malul oldukları; tarihin kronolojik satır başlıklarından öteye toplulukların kültürel tasarruflarının nesiller arası aktarımları için delil niteliğindedir.
Günün moda tabiri ile dillerde dolaşan ‘an’ı yaşamak’ halinin sadece bireyleri değil, kurumları ve hatta küresel salınımda bağlı olaylara sirayet eden bir yüksek konjonktür döneminin çok yönlü işaretlerinin istikrar adına yeni yörüngesine girişi mevzuudur.
Söz konusu istikrarın sürdürülebilirliği temininin gerekçeleri ve onu gerçekleştirme vasıtalarının yönü; bugüne dek özneleri birey-devlet-sermaye olandan, bundan böyle nesneleri olmaya doğru iten yörüngeleşmedir.
Eldeki bilgiler ışığında ‘geçmiş’, ‘şimdi’, ‘gelecek’ algısına göre ‘şimdi’nin, ‘geçmiş’ ile kısmi mukayese imkanı vardır. ‘Gelecek’ ise eldeki verilere binaen öngörülen tahmin ve yorumlardır. Şimdi ki mevcut güç tanımının takdiminin yine mevcut istikrarı korumak çerçevesinde gelecek için biçilen bir nevi prova mahiyetindeki omurgasıdır.
Yeni konjonktürel yörünge hareketlenmesi, ivmesi, akışı süratli biçimde -an’ı yaşama- yı bir show bütünlüğünün üstyapısı olarak kendince ‘internet bulut kitaplığı’ ileri teknoloji tatbikatı olarak birey- devlet-finans üçlüsüne teşmilidir.
Geleceğe dönük öngörüler için vakaları kontrol edebilmenin diğer bir tarafı da coğrafi bölgeler için bireysel ve kurumsal altyapılar üzerinde uyum gerektiren stratejilerdir. Etkinliği netice alma konusunda sınırlı, ağır işleyen, Birleşmiş Milletler Organizasyonunun, dinamik nüfus artış hızları, artan eşitsizlik çerçevesinde ‘seçkin forum’ bildirilerinde açıklanan yol haritalarıdır.
Mesela beyin göçü, istihdama yönelik işgücü arzı, sınırların güvenliği, vize uygulamaları gibi vasıtalar bazında bazı bölgeleri küresel ölçekte minimum risklerde korumaya almak, dışında kalan yoğun nüfus ve baskın eşitsizlik barındıran büyük bir bölümünü de gerekirse marjinal uygulamalara açık bırakmak gibi gayri adil tasarımlardır.