Cumartesi, Temmuz 27, 2024

Telefonda kayıt harcı yerli piyasayı canlandırdı

Telefon kayıt harcı

Uzundere, telefon harç ücretlerinin 20 bin TL olmasının vatandaşı iç pazarda 2’nci el cihaz alımına yönelttiğini aktardı

Sıfır telefon fiyatlarındaki yükseliş ve yurt dışından getirilen telefonların kayıt harcındaki artış vatandaşı ikinci el telefon almaya yöneltti. İkinci el telefon alamayan kesimin ise evdeki bozuk telefonlarını tamir etmeye yöneldiğini aktaran Uzundere İletişim Dükkânı İşletme Sahibi Yakup Uzundere, “Yurt dışından gelen telefonların KDV harcı 20 bin TL oldu. Yani yüzde 18’den yüzde 20’ye çıktı. Yurt dışından telefon alan vatandaşlara harç ücretleri fazla geliyor, artık istediği kârı elde edemiyor. Yerli piyasada sıfır telefon fiyatları da yüksek. Bu nedenle herkes 2’nci el telefonlara yöneldi. Yurt dışından gelen cihazların vergisinin artması yerli piyasanın canlanmasına yol açtı” dedi.


“Vatandaş sıfır telefon alırken zorlanıyor”

Sıfır telefon fiyatlarının artmasıyla birlikte 2’nci el telefonlara olan talebi değerlendiren Uzundere, “Arka arkaya gelen zamlarla birlikte alım gücü oldukça düştü. Bu nedenle vatandaşlar 2’nci el telefonlara yöneldi. Çünkü birçok kişinin bütçesi artık sıfır telefon almaya yetmiyor. Bir diğer seçenek ise evdeki bozuk telefonları yaptırmak oluyor. Bazı vatandaşlar bozuk telefonunu yaptırmayı da tercih ediyor.  Son 2 aydır özellikle 2’nci el telefonlara talep arttı. Şu an 2’nci el telefonlarda satışlarımız iyi yönde gidiyor” dedi. Geçen yıla kıyasla sıfır telefonlara olan taleplerin düştüğünü belirten Uzundere, “Bunun en büyük sebebi ise yine alım gücü. Çünkü vatandaş sıfır telefon alırken zorlanıyor. Bütçesi yetmiyor fazla geliyor. Geçen yıla kıyasla sıfır telefon satışlarında yüzde 40’lık bir düşüş oldu” diye konuştu.

“Müşteri ilk olarak elindeki telefonu yaptırmak istiyor”

Telefon tamirine olan talebin artığını ifade eden Uzundere, “Biz teknik servis ağırlıklıyız zaten. Bu nedenle teknik sıkıntısı olan telefonlar daha çok geliyor. Sıfır telefon satışlarımız oluyor fakat artan maliyetlerle müşteriler ilk başta ya elindeki telefonu yaptırmak istiyor ya da 2’nci el telefonlara yöneliyor. Bu doğrultuda da teknik servis ve onarım hizmetlerimizde yoğunluk yaşıyoruz” diye belirtti.

“Zamlar telefonlara olan talebi düşürüyor”

Telefonculuk sektöründeki sıkıntıları değerlendiren Uzundere, “Sektördeki en büyük sıkıntı tamir ve onarımdan anlamayan insanların teknik servis yazıp vatandaşı yanlış yönlendirmesi. Maalesef bu durumla çok karşılaşıyoruz. Dükkân sahibinin telefon üzerine çok bir bilgisi yok fakat tamir yapabildiğini söylüyor. Vatandaşta bilmediği için telefonunu yaptırıyor. 2’nci bir sorun ise arka arkaya gelen zamlar bizi de vatandaşı da oldukça zorluyor. Neticesinde bizde parça ve telefon için gerekli olan aksesuar ve malzemeleri temin ediyoruz. Onlara da bir hayli zam geliyor. Bu durum kazancımızı olumsuz etkiliyor. Ayrıca zamlar telefonlara olan talepleri de düşürüyor. Vatandaş yeni telefon almak yerine elindeki telefonla idare etmeyi tercih ediyor” ifadelerine yer verdi.  

Dövizdeki artış iletişimcilik sektörünü olumsuz etkiliyor

Uzundere, döviz kurunun artmasıyla telefon fiyatlarına gelen zamların devam edeceğini öngördüğünü belirtti. Birçok ürüne zam geldiğini hatırlatan Uzundere, “Dolar ve euro sürekli artışta. Telefonculuk sektöründe A’dan Z’ye bütün malzemelerin ücreti kura paralel olarak artış gösteriyor. Sektör de bu durumdan olumsuz etkileniyor. Yurt dışından gelen parçalar veya ürünler oluyor. Onların fiyatı yükseldikçe bizde zarara girmemek adına mecburen telefon fiyatlarını artırmak zorunda kalıyoruz” dedi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM