Cumartesi, Temmuz 27, 2024

FMCG e-ticaret pazarı güçlü büyüme ivmesini koruyor

E-ticaretin küresel gelişimini değerlendiren Erdoğan, global bir gelişim perspektifinden bakıldığında gerek üreticilerin gerekse perakendecilerin çok kanallı müşteri deneyimine odaklanmalarının da önemini vurguladı


Dünyanın önde gelen tüketici zekası şirketi NielsenIQ, FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) perakendeciliğinin dünyadaki ve Türkiye’deki e-ticaret performansını değerlendirdi. NielsenIQ, 2022 yılında bir miktar normalleşen e-ticaretin, güçlü büyüme ivmesini koruduğunu paylaştı. NielsenIQ, e-ticaret pazarında 2023 yılına damgasını vuracak trendleri de açıkladı. Türkiye’de e-ticaret için 2023 yılının ilk yarı sonuçlarını paylaşan NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve Orta Doğu & Afrika Analitik Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, 2022’deki güçlü performansın 2023’te de devam ettiğini ve yılın ilk yarısında satış cirosunun bir önceki yıla göre yüzde 122 büyüdüğünü belirtti. 


“E- ticaret dünya çapında normalleşti”

Covid dönemiyle yüksek biz hız kazanan e- ticaret sektörü hakkında konuşan Erdoğan, “Hızlı tüketim ürünlerinde çevrimiçi satışlar 2020 ve 2021 yıllarında, Covid-19 döneminde güçlü bir ivme kazandı ve 2022 yılında bir miktar normalleşme ile büyümeye devam etti. Hızlı tüketim ürünleri e-ticaret satışları ile offline satışları karşılaştırdığımızda birçok pazarda e-ticaret büyümesinin halen önde seyrettiğini gözlemliyoruz. Ancak bu iki kanalın geçmiş yıllardaki büyüme farkının kapandığını, hatta Çin ve Fransa gibi bazı gelişmiş pazarların e-ticaret büyümesinde geride kaldığını görüyoruz. Bu da bize e-ticaret büyümesinin dünya çapında normalleştiğini gösteriyor” diye konuştu. 


“Dünya çapında alışverişçilerin % 85’i çoklu kanal alışverişini tercih ediyor”

E- ticaretin geçmiş senelere göre yüksek oranda ciro yaptığını belirten Erdoğan, bu performansta çoklu kanal alışveriş alışkanlıklarının artmasının önemini vurguladı. NielsenIQ tarafından küresel ölçekte yapılan bir araştırmanın sonuçlarını paylaşan Erdoğan, dünya çapında alışverişçilerin yüzde 85’inin çoklu kanal alışverişi tercih ettiğini ve Türkiye’de bu tercihin her geçen gün arttığını paylaştı. Her dönemin farklı kategori dinamikleri olduğunu belirten Erdoğan, sezonsallığın en yoğun yaşandığı 11.11’de en çok satan 5 kategorinin Dekoratif Kozmetik, Türk Kahvesi, Elde Bulaşık Deterjanları, Cilt Bakım Ürünleri ve Çamaşır Deterjanları olduğunu paylaştı.


“2023’te %122 büyüdü”

Türkiye’de e-ticaret için 2023 yılının ilk yarı sonuçlarını paylaşan Erdoğan, 2022’deki güçlü performansın 2023’te de devam ettiğini ve yılın ilk yarısında satış cirosunun bir önceki yıla göre yüzde 122 büyüdüğünü belirtti. 2023’ün ilk yarısındaki bu güçlü büyümenin bileşenlerini değerlendiren Erdoğan, özellikle kişisel bakım, ev bakımı ve yiyecek ve içecek gruplarında online büyümenin offline büyümeyi geride bıraktığını ve toplam hızlı tüketim ürünleri içindeki online payının arttığını vurguladı.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM