Ege Bölgesi’nde gıda ihracatının lideri olan, su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe Türkiye ihracatın zirvesinde yer alan Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamulleri İhracatçıları Birliği, ihracatta yeni rekorlar kırmak amacı ile 2023 yılında agresif bir tanıtım politikasına sahip. Sektör, hedef pazarı olan Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya coğrafyasında Singapur üzerinden büyümeyi hedefliyor. Kenya’da Türk su ürünleri ve hayvansal mamullerinin tanıtımını geçen hafta gerçekleştiren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’nde bu haftaki durak, dünyanın en önemli reexport noktalarından biri, yaklaşık 500 milyonluk bir nüfusa ulaşan ve aynı zamanda dünyanın güçlü birliklerinden Güneydoğu Asya Uluslar Birliği (ASEAN)’ın kurucularından Singapur oldu.
“Singapur’dan 50 milyon dolarlık pay hedefi”
Singapur’da 11-13 Eylül tarihlerinde gerçekleşen Seafood Expo Asia Fuarına katılarak levrek-çipura, Türk somonu, kaya levreği, füme alabalık, süt ürünleri ve sektörün iştigal sahasındaki diğer ürünlerin ihracatını artırmak için tanıtım yaptıklarını aktaran Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Singapur’un, büyük çoğunluğu Çin’den olmak üzere yıllık 1,3 milyar dolarlık su ürünleri ithal ettiğini bu ithalattan Türkiye olarak 50 milyon dolarlık pay almayı amaçladıklarını söyledi. Kızıltan, Singapur’da dünyanın dört bir tarafından gelen ithalatçılara Türk su ürünleri ve hayvansal mamullerini tanıtma, ürünlerle ilgili bilgi verme fırsatı bulduklarını dile getirdi.
“Singapur, 800 milyar dolar dış ticaret hacmine sahip”
Singapur’un dünyanın en önemli reexport merkezlerinden biri olduğunun altını çizen Kızıltan, “Singapur yaklaşık 6 milyonluk nüfusa sahip küçük bir ülke gibi görünmekle birlikte açık bir ekonomiye sahip ve yıllık 800 milyar dolar dış ticaret hacmine ulaşıyor. Singapur’un bu özelliğinden yararlanmak istiyoruz. Singapur, Dünya Bankası’nın “İş Yapma Kolaylığı” endeksinde 2. sırada yer alıyor. Güçlü bir hukuk devletine ve etkili bir düzenleyici sisteme sahip ihracatçılarımızın gönül rahatlığıyla ticaret yapabileceği bir pazar. 10 ülkenin üyesi olduğu yaklaşık 500 milyonluk bir nüfusa ulaşan, dünyanın güçlü birliklerinden Güneydoğu Asya Uluslar Birliği (ASEAN)’ın kurucu ülkeleri arasında. Bu özellikleriyle Singapur büyümek istediğimiz ülkeler arasında öne çıkıyor” şeklinde konuştu. Türkiye 2022 yılında Singapur’a 800 milyon dolar ihracat yapmışken, 473 milyon dolar ithalat gerçekleştirdi.