Her yıl kozmetik sektörünü bir araya getiren Beauty İstanbul Fuarı, bu yıl da yerli ve yabancı binlerce ziyaretçiyi ağırlayarak sektörün iş hacmine önemli katkılar sağladı
Tüketici bilincinin ve güzellik trendlerine ilginin artmasıyla birlikte son yıllarda atağa geçen Türkiye kozmetik sektörü, global aktörlerin de odağında. Türkiye özellikle coğrafi konumu ve lojistik avantajları sayesinde; Avrupa, Asya, Afrika ve Ortadoğu arasında adeta bir köprü oluşturarak global kozmetik pazarındaki konumunu sağlamlaştırdı. 27-29 Eylül tarihleri arasında gerçekleşen Beauty İstanbul Fuarı, bu yıl da yerli ve yabancı binlerce ziyaretçiyi ağırlayarak sektörün iş hacmine önemli katkılar sağladı. Italian Trade Agency – ITA’nın organizasyonuyla Beauty İstanbul Fuarı’na katılan 100 İtalyan kozmetik üreticisi, fuar boyunca en yeni ve dikkat çekici ürünlerini sergiledi. ‘Made in Italy’ üretim zincirlerine sahip olan ve sürdürülebilir ürünleriyle öne çıkan İtalyan kozmetik üreticileri, Türkiye pazarındaki iş hacimlerini genişletmeyi hedefledi.
Yaklaşık 400 milyar euro hacmiyle günden güne büyüyen dünya kozmetik pazarında 13,3 milyar euroluk bir paya sahip olan İtalya, Türkiye’nin kozmetik ithalatında ise beşinci sırada yer alıyor. Avrupa için yüzde 5 civarında olan kozmetik sektöründeki yıllık büyüme hızının Türkiye’de yüzde 10 olması da Türkiye pazarını cazip kılan unsurlardan. Beauty İstanbul Fuarı’nda bir araya gelen Türk ve İtalyan sektör temsilcileri, fuar sonrası gerçekleşen iş birlikleriyle de kozmetik sektörünün ticaret hacmine önemli katkılar sunacak.
“Türkiye, İtalyan kozmetik ürünlerine büyük bir ilgi gösteriyor”
Beauty İstanbul Fuarı’nda ITA pavilyonu altında 100 İtalyan kozmetik firmasını ağırlamanın gururunu yaşadıklarını ifade eden ITA – Italian Trade Agency İstanbul Direktörü Riccardo Landi, “Türkiye, global kozmetik sektörü için gelişime açık, dinamik ve çekici bir pazar olarak öne çıkıyor. 2022’de İtalyan kozmetik sektörünün hacmi 13 milyar 300 milyon euro olarak gerçekleşti ve ihracatımız yüzde 18,5 artışla 5,8 milyar euroyu aştı. Bu büyüme, küçük ama kaliteye yatırım yapan firmalarımız tarafından destekleniyor. İtalya iç pazarı yıllık yaklaşık yüzde 5’lik bir büyüme oranı ile doygunluğa ulaşmışken, Türkiye kozmetik pazarı yüzde 10’luk bir büyüme oranı ile daha canlı. İtalya’nın 2022 yılında Türkiye’ye gerçekleştirdiği 94 milyon euro tutarındaki ihracat, önceki seneye göre yüzde 44,5’lik bir artışı temsil ediyor. Bu rakam, Türkiye’nin İtalyan kozmetik ürünlerine olan talebinin sürekli olarak arttığını gösteriyor. Türkiye, başta makyaj ve cilt bakım ürünleri olmak üzere, İtalyan kozmetik ürünlerine büyük bir ilgi gösteriyor. Burada yer alan firmalarımızın büyük bir çoğunluğu yüksek kalitede doğal ürünler üretiyor ve sağlık açısından önemli sertifikalara sahip. İki ülke arasındaki bu sinerji, sektörümüz için yeni kapılar açıyor ve iş birliğimizi güçlendiriyor” ifadelerini kullandı.