Cuma, Aralık 6, 2024

Dünya ayakkabı endüstrisinin  gelecek rotası İstanbul’da çizildi

Türkiye’de ilk kez gerçekleştiren kongreyi değerlendiren Berke İçten, 5 kıtadan katılımcı ağırladıklarını, etkinliğin Türkiye ve İstanbul’un tanıtımına da büyük katkı sunduğunu ifade etti


Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten, İstanbul’da gerçekleştirilen 7. Dünya Ayakkabı Kongresi’nde yalın üretim, sürdürülebilirlik, inovasyon, esneklik ve tasarım gibi başlıklarda sektörün gelecek rotasının tartışıldığını söyledi. Berke İçten, Avrupa Ayakkabı Konfederasyonu (CEC) işbirliğinde “Geleceği Şekillendirmek” temasıyla düzenlenen kongrede, dünya ayakkabı endüstrisinin gelecek rotasının çizildiğini vurguladı.

 Talep daralması ve uluslararası rekabet gibi nedenlerle sıkıntılı bir dönemden geçen Türk ayakkabı sektörünün global alıcılarla buluşması için de kongrenin uygun bir zemin sunduğunu anlatan İçten, “Küresel ayakkabı endüstrisinin profesyonelleri, sektörümüzün uluslararası düzeyde en büyük organizasyonu olan 7. Dünya Ayakkabı Kongresi’nde buluştu. İstanbul’da 7-9 Kasım tarihlerinde gerçekleştirilen etkinliğe TASD olarak ev sahipliği yaptık. İstanbul, dünya ayakkabı endüstrisinin kesişim noktası oldu. Yalın üretim, sürdürülebilirlik, inovasyon, esneklik ve tasarım gibi pek çok başlıkta geleceğin rotası İstanbul’da çizildi” dedi.

“Türkiye ayakkabı üretiminde küresel bir oyuncu”

Türkiye’nin ayakkabı sektöründeki yerine değinen İçten, “Bilindiği üzere Türkiye ayakkabı üretiminde bir küresel oyuncu.  550 milyon çiftle Avrupa’nın birinci, dünyanın ise altıncı büyük üretim merkezi. Üretimin yanı sıra tasarım gücümüzü de her geçen yıl artırıyoruz. Ancak küresel talepteki daralma ve buna bağlı müşteri kayıpları hem üretime hem de istihdama olumsuz yansıyor. Kongrede bu süreçten nasıl çıkabileceğimize dair de çıktılar edindik” diye ekledi. 

“Küresel markalar ülkemizde üretim yapma konusunda zemin yokluyor”

Berke İçten, her ne kadar fiyat tutturmakta zorlanılsa da küresel markaların Türkiye’ye olan ilgilerinin artarak devam ettiğine dikkat çekerek uluslararası bir spor ayakkabı firmasının Türkiye’deki üretimini günlük yedi bin çifte çıkardığını bildirdi. Avrupa merkezli bir başka küresel marka da ülkemizde üretim yapma konusunda zemin yokluyor diyen İçten, “Biz bu örnekleri Türk ayakkabı endüstrisine ve Türkiye’ye güvenin göstergesi olarak değerlendiriyoruz” ifadesinde bulundu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM