Cumartesi, Temmuz 27, 2024

Akü donmalarında sülfatlaşma başı çekiyor

AKÜ

Sıcaklıkların düşmesiyle birlikte, kış mevsiminde sürücülerin akü bakım ve kontrollerini ihmal etmemeleri daha büyük önem taşıyor. Zorlu kış şartlarında, akülerin araç ve seyahat güvenliği için kritik önem taşıdığını hatırlatan İnci Akü yetkilileri, akü donmalarının bir numaralı sebebinin sülfatlaşma olduğunu söyledi.


Redresör şarjı için 12,60 volt vurgusu

Akülerin kış şartlarına dayanıklı olması için servis ve periyodik muayenelerinin aksatılmadan yapılması gerektiğinin altını çizen İnci Akü yetkilileri, bireysel kullanımlar için altı ayda bir, ticari kullanımlar için ise üç ayda bir kontrollerin yapılması gerektiğini belirtti. Akü bakımlarında bir diğer önem taşıyan nokta ise akünün yüzey voltaj değerlerinin 12,60 volt altına düşmesi halinde akünün redresör şarjına alınarak kış şartlarına hazır hale getirilmesi oldu.

Yüzey voltaj kontrollerinin hem kapalı sistem akülerin hem de açık sistem akülerin kontrolleri için geçerli olduğunu aktaran yetkililer, açık sistem akülerde ise buşon kapaklarının açılarak elektrolit seviyesinin kontrol edilmesi gerektiğini vurguladı. Yetkililer, bu seviyenin olması gerekenden düşük olduğu durumlarda, plaka boyunun bir parmak üzerinde olacak şekilde sadece saf su ilavesi yapılabileceğini aktardı.


“Montajda gres yağı değil vazelin yağı sürülmeli”

Akü montajının, kutup başlarına gres yağı değil vazelin yağı sürülerek yapılması gerektiğini aktaran İnci Akü yetkilileri, alternatör, marş motoru gibi elemanların da kontrol edilmesi gerektiğini belirterek, özellikle motor kapalı iken sabit tüketim değeri yüksek olan araçlarda, akü bakımları yapılmış olsa dahi daha kısa sürede kapasite kayıpları oluşabileceğini hatırlattı.


“Traktörde şalter yoksa akü kutup başı çıkartılmalı”

Tarım makineleri grubundaki traktörlerde şalter yoksa akü kutup başlarının çıkartılması gerektiğini vurgulayan yetkililer, ticari araçlar özelinde ise akü şalterinin araç kullanımı bittikten sonra kapatılması gerektiğini belirtti.

Düzenli bakımı yapılmamış, kirlenmiş akülerin kış aylarında daha kolay arızalandığını aktaran yetkililer, bunun önüne geçmek ve elektrik kaçağını engellemek için aküyü kirden arındırmak gerektiğini aktardı. Yetkililer ayrıca, şarj kapasitesi kontrol edildikten sonra sistemsel arızadan kaynaklanan eksik şarj etme durumu varsa şarj takviyesi yapılmasını da tavsiye etti.

Yetkililere, uzun bir sürenin ardından ilk kez çalıştırılan araçların aküsünde şarj sıkıntısının oluşmasını önlemek için aracı 20-30 dakika rölantide çalıştırmanın da etkili sonuç verebileceğini kaydetti.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM