Önde gelen endüstriyel dikiş ve nakış iplikleri üreticisi Durak Tekstil, 2023 yılında zorlu üretim ve pazar koşullarında hedeflerine ulaşmayı başardı. Kuruluşunun 50. yılını kutlayan firma, yurt içi pazarda elde ettiği sağlam konumunun verdiği güçle son yıllarda ihracata dönük başarılı stratejik hamlelere imza atıyor. 77’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiren Durak Tekstil, esas ağırlığı yurt dışı pazarlara satışlardan gelmek üzere 2024 yılında cirosunu dolar bazında yüzde 30 büyütmeyi hedefliyor. 2022 yılında aldığı Turquality belgesi ile küresel aktivitelerini ve gücünü artıran firma, AR-GE ürünü özel çözümleriyle marka bilinirliğini küresel çapta genişletmeye odaklanıyor.
“Türk tekstil sektörü son yıllarda ihracatta ciddi bir kayıp yaşadı”
2023 yılında makro ekonomik indikatörlerin oldukça zorlu olduğunu söyleyen Durak Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Kuru, bu olumsuz koşullara rağmen yıl başında belirledikleri bütçe hedeflerine ulaştıklarını açıkladı. Bir önceki yıla kıyasla ciroda beklentilere paralel bir büyüme elde ettikleri bilgisini veren Kuru, yıla ilişkin şu değerlendirmede bulundu. Genel olarak, seçim yıllarının belirsizliğin hâkim olduğu dönemler olduğunu aktaran Kuru, “2023’ün ilk yarısında yapılacak seçimler nedeniyle bir belirsizlik yaşandı. Bunun yanı sıra 11 şehrimizi etkileyen ve büyük bir can ve mal kaybına yol açan depremlerin etkileri de bütün sektörlerde hissedildi. Bütün bu süreçler boyunca üretim maliyetlerinde ciddi artışlar yaşandı. Türk tekstil sektörü son yıllarda ihracatta ciddi bir kayıp yaşadı ve 2023 yılında dış pazarda rekabet etme noktasında ülke olarak ivme kaybımız devam etti. Yeni bir ekonomi politikasının belirlenmesi, kısa ve orta vadeli planların ortaya çıkmasıyla birlikte, birkaç ay içerisinde daha pozitif bir sürecin başlayacağı görüşündeyiz” diye konuştu.
“Elde ettiğimiz reel rakamlar 2024 için bize iyimser bir tablo çiziyor”
Kaliteli üretimden gelen marka gücü ile elde ettikleri geniş müşteri ağının bu zorlu pazar koşullarında kendilerine avantaj sağladığını söyleyen Kuru, “Durak Tekstil birçok farklı sektöre hitap eden onlarca çeşitte dikiş ve nakış ipliğine sahip. Kendimizi tek bir alana sıkıştırmadığımız için bir alanda yaşanabilecek gerilemeyi diğer alanlardaki satışlarla tolere edebiliyoruz. Yüksek kaliteli, teknik özelliklere sahip ve sürdürülebilir nitelikteki ürünlerimizi en iyi servisle üreticilere sunuyoruz. Bu sayede hem iç hem de dış pazarda on binin üzerindeki müşteriye yıl boyunca ulaştık. Endüstriyel iplik alanında marka ve kalite farklılığını öne çıkaran Durak Tekstil pazarda daha çok talep edilen bir partnere dönüştü. Uzun vadede bu gelişme, dönemsel satış rakamlarından daha önemlidir. 2023 yılında her şeye rağmen büyüdük ve elde ettiğimiz reel rakamlar 2024 yılı için bize oldukça iyimser bir tablo çiziyor” dedi.
“Hedefimiz, ciroyu yurt dışı ağırlıklı büyütmek”
2023 yılı cirosunun beklentilere paralel gerçekleştiğini yineleyen Hüseyin Kuru, 2024 yılında ise dolar bazında yüzde 30 büyüme hedeflediklerini açıkladı. Kuru, bu büyümede iç pazarın yüzde 10’luk paya sahip olduğunu ve esas büyümenin yurt dışı satışlarında yaşanacağını belirtti.
Durak Tekstil’in bugün itibariyle 77 ülkeye satış yapan bir firma olduğunu belirten Kuru, Orta ve Doğu Avrupa ile Kuzey Amerika ağırlıklı ihracatta 5 kıtanın tümüne ulaştıklarını vurguladı. 2022 yılında Turquality programına kabul edildiklerini hatırlatan Kuru; “Türk firmalarının yurt dışı pazarlarda desteklenmesini sağlayan ve katılımı oldukça zorlu şartlara bağlı olan Turquality’ye kendi sektörümüzde bir ilk olarak dahil olmamız bizim için önemli bir avantaja dönüşecek. Turquality programı bizi, bu pazarlarda daha derine inerek hakimiyet kurmaya teşvik ediyor” diye konuştu. Bu program kapsamında belirlenen 5 farklı ülke pazarında, birçok aktivite ve yatırım programını bütçe ajandasına yerleştirdikleri bilgisini veren Kuru, orta vadede Durak Tekstil’i kendi alanında dünyanın ilk 5 büyük markası arasına konumlandırmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.
Çalışanların yüzde 10’u AR-GE’de istihdam ediliyor
Durak Tekstil’in standart bir dikiş ve nakış ipliği üreticisi olmanın ötesine geçen çalışmalar yaptığını, yoğun AR-GE çalışmaları sonucu yenilikçi ürünlerle pazarlarını sürekli genişlettiğini ifade eden Kuru, “Her yıl karımızın yüzde 7’sini AR-GE çalışmalarına ayırıyoruz. Kendi bünyemizde kurulu bulunan AR-GE departmanımız uzman mühendislerden ve disiplinlerarası uzmanlardan oluşuyor. Toplam istihdamımızın yüzde 10’unun AR-GE çalışanlarından oluştuğunu söylediğimde, bu konuya ne kadar önem verdiğimizi göstermiş olacağımızı düşünüyorum. Dolayısıyla, ürün geliştirme konusunda sektörümüzde lokomotif firma olduğumuzu söyleyebilirim” diye konuştu.