Cuma, Ekim 18, 2024

Tüketicilerde sürdürülebilirlik kaygısı artıyor

Cargill’in Sürdürülebilirlik Algısı araştırmasına göre, sürdürülebilirlik konusu artık Türkiye’deki tüketicilerin çoğunluğunu etkiliyor. KONDA Araştırma Şirketi tarafından gerçekleştirilen araştırma, içgüdünün somut bilgiye dönüşmesiyle birlikte katılımcılar arasında sürdürülebilir davranışlarda da paralel bir artış olduğunu ortaya çıkardı. Gıda alanında sürdürülebilirlik toplumsal düzeyde güçlü bir yankı uyandırırken, ankete katılanlar organik ve sürdürülebilir gıda seçeneklerinin tüketimine olumlu bir eğilim gösterdi.


Organik besin için ‘daha çok para öderim’ diyenler çoğunlukta

Cargill araştırmasına göre, organik besinler daha çok para ödemeye hazır olanların oranı yüzde 64 ile çoğunluğu oluşturdu. Sürdürülebilirlik açısından bitkisel bazlı beslenmeye dikkat ederim diyenlerin oranı yüzde 54, paramı çevresel açıdan sorumlu ürünlere harcamayı tercih ederim diyenlerin oranı yüzde 52, sürdürülebilirlik sertifikası olan ürünler için daha fazla ödemeye değer diyenlerin oranı ise yüzde 47 olarak açıklandı.

Ankete katılanlara sürdürülebilir tarım tercihleri sorulduğunda ise yüzde 77’si, tarımda gereğinden fazla gübre kullanımının toprak sağlığını olumsuz yönde etkilediğini söyledi. Tüm gıda markaları çiftçilere onarıcı tarıma geçmeleri için destek olmalı, bunun için özel yardımlar yapılmalı diyenlerin oranı yüzde 75, çiftçileri onarıcı tarım konusunda eğiten firmaların ürünlerini satın almayı tercih edeceğini söyleyenlerin oranı yüze 60,  onarıcı tarım ile çevreye saygılı ürünleri almayı pahalı bile olsa tercih ederim diyenlerin oranı ise yüzde 45 oldu.


“Pazarın gelişen taleplerine yanıt veriyoruz”

Araştırma sonuçlarını değerlendiren Gıda Çözümleri META Ürün Grubu ve Sürdürülebilirlik Direktörü Cem Beysel, “Cargill olarak dünyayı güvenli, sorumlu ve sürdürülebilir bir şekilde besleme taahhüdümüz doğrultusunda, beklentilere yanıt vermekle kalmayıp en son teknolojilerin uygulanması yoluyla yenilikçi, sürdürülebilir odaklı ve katma değerli ürünler sunuyoruz. Küresel tüketici trendlerine ve aynı zamanda Türkiye pazarının gelişen taleplerine de yanıt veriyoruz” dedi.

Anketin yalnızca Türkiye’nin mevcut davranışlarını ortaya koymakla kalmadığını söyleyen Beysel, “Aynı zamanda sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve toplum refahına yönelik süregelen bağlılığımız için de bir pusula görevi görüyor. Sonuçlar, Cargill’in Türkiye’nin daha sürdürülebilir ve eşitlikçi bir geleceğe doğru yolculuğunda olumlu değişim için katalizör rolünün altını çiziyor” diye konuştu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM