Promosyon sektörünün yerel seçim hazırlıkları için 20 Ocak tarihini işaret eden Promotürk Başkanı Mehmet Yücetürk, siyasi partilerin tercih ettikleri ürünlerin seçmen kitlesine göre farklılık gösterdiğini vurguladı. Yücetürk, “Ev hanımlarına yönelik plastik tepsiler ve bez çantalar adayların çok kullandığı promosyon ürünler arasında” dedi
ENSAR ÇIRAK
Promosyon sektörü, onlarca siyasi partinin ve binlerce adayın kozlarını paylaşacağı 31 Mart 2024 yerel seçimleri öncesi hazırlıklarını sürdürüyor. Seçimlerde fark yaratmak için öne çıkan yöntemlerden olan promosyon ürünleri, farklı seçmen kitlelerine hitap etmek için önem taşıyor. Partilerin segmentasyon yaratarak seçmenin duygularına hitap etmeye çalıştığını söyleyen Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (Promotürk) Başkanı Mehmet Yücetürk, tercih edilen ürünlerin seçmen kitlesine göre farklılık gösterdiğine dikkat çekti. Ev hanımları için mutfak araç gereçleri gibi promosyon ürünlerinin dağıtıldığını belirten Yücetürk, “Gençlere yönelik de çanta ve tişört dağıtıyorlar. Bunların yanında, gençlere birçok siyasi vaadin verildiğini görebiliriz” dedi.
“Bayrak ve şapka seçim döneminin vazgeçilmezleri”
Bayrak ve şapka gibi promosyon ürünlerinin seçim dönemlerinin vazgeçilmezleri olduğunu aktaran Yücetürk, “Bunun yanında ajanda, kalem, anahtarlık, çakmak gibi bir çok ürün de hediye olarak dağıtılmakta. Ama siyasi partilerdeki adayların seçim bölgelerine göre ürün belirledikleri de oluyor. Örnek vermek gerekirse; ev hanımlarına yönelik plastik tepsiler, adayın kendisini tanıtacak yazıların olduğu ürün grupları gibi. Bunun yanında plastik poşetin paralı olmasıyla beraber doğaya saygılı bez çantalar da adayların çok kullandığı promosyon ürünlerin içerisinde” diye ifade etti.
“Hacim 10 milyar TL’nin üzerine rahat çıkar”
Promosyon sektörünün yılbaşından dolayı yoğun bir şekilde çalıştığını söyleyen Yücetürk, yeni yıl siparişleri almaya devam ettiklerini belirtti. Yerel seçimler için adayların belirlenme sürecine işaret eden Yücetürk, 20 Ocak tarihinden itibaren siyasi partilere hizmet vermeye başlayacaklarını kaydetti. Yerel seçimlerde birçok adayın yarışacağını vurgulayan Yücetürk, “Asgari ücrete gelen zamla beraber maliyetlerin artmasıyla, hacim için belirlemiş olduğumuz 10 milyar TL’nin çok daha üzerine çıkacağını rahatlıkla söyleyebiliriz” dedi.
Türkiye’nin mevcut siyasi arenasında 7 milyar TL hacmin yeterli bir rakam olmadığını belirten Yücetürk, “Mahalle, belde, belediye, Büyükşehir gibi birçok adayın ve birçok siyasi partinin olduğu bir yarıştan bahsediyoruz. Burada adaylar daha çok ön planda olmaları adına reklam ve tanıtım ürünlerine ağırlık verecekler. Televizyon ve gazete gibi büyük bütçeli işler adaylar için zor olduğundan, daha çok hedef kitleyi belirleyen, onlara dokunan promosyon ürünlerini tercih ederler” açıklamasını yaptı.
“İyi bir seçim dönemi olacak”
Promosyon sektörü olarak 2024 yılı için belirledikleri 130 milyar TL iç hacim ve 3 milyar dolar ihracat hedeflerine de yer veren Yücetürk, “Bu tarz rakamları çalışırken çok hassas davranıyoruz. Sektör içerisinde ürün gruplarına ayırarak fiyatlarını ve adetlerini hesaplayıp ortalama bir hacim ortaya çıkarıyoruz. Bu doğrultuda 2023 senesi sektör için gayet verimli geçti diyebiliriz. Önümüzde iyi bir seçim dönemi olacak. Promosyon sektörü bugünden hazırlığını yapıyor. 20 Ocak’tan itibaren promosyon sektörü seçime yönelik bütün çalışmalarını yapacak” diye konuştu.