Perşembe, Eylül 19, 2024

Egeli ihracatçılar mamul ihracatında fark yarattı

Türkmenoğlu: EİB’in 2023 yılında Türkiye’nin toplam mamul ihracatındaki payı yüzde 36’dan yüzde 41’e yükseldi


Ege İhracatçı Birlikleri’ne (EİB) bağlı Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’nin Yönetim Kurulu üyesi Türkmen Türkmenoğlu, sektörün 2023 yılını değerlendirdi. Türkiye’nin 2023’te 2 milyar 416 milyon dolar meyve sebze mamulleri ihracatı yaptığını söyleyen Türkmenoğlu, EİB’in 2023 yılında Türkiye’nin toplam mamul ihracatındaki payını yüzde 36’dan yüzde 41’e yükselttiğini aktardı.

2022 yılına göre 2023 yılında ihraç birim fiyatlarında da katma değerin etkisinin görüldüğünü belirten Türkmenoğlu, “2023 yılında birim fiyatın en fazla yükseldiği ürün grupları alkollü içecekler, reçeller, soslar, kurutulmuş sebzeler ve turşular oldu. Hemen hemen tüm ürün gruplarında ihraç birim fiyatı yükseldi” dedi.


“Kaliteli mamuller ihracat hacmini artırıyor”

İhracatın büyümesinde nitelikli ürünlerin önemine dikkat çeken Türkmenoğlu, “Kaliteli Türk mamulleriyle hazırlanan yiyeceklerin bilinirliğinin artması tüm gıda ürünlerini etkileyerek ilave bir talep yaratmakta ve ihracat hacmini artırmakta. Yaratılan gastronominin öncülüğünde otel, restoran, kafe sektöründe, üretici, dağıtıcı, toptancı, perakendeci ve zincir marketlerde Türk ürünlerine talep artmakta” diye açıkladı.


2024’te bir Turquality projesi daha geliyor

2024 yılı içeresinde yeni bir Turquality projesine daha start verdiklerini duyuran Türkmenoğlu, “İngiltere ve Çin pazarını hedef alarak başlayacağımız projede ürünlerimizin en efektif şekilde tanıtılmasına yönelik, tadım etkinlikleri, sosyal medya kampanyaları, market etkinlikleri gibi etkili tanıtım araçlarını kullanacağız” ifadelerine yer verdi.

Meyve sebze mamulleri sektörünün aynı zamanda oluşturduğu gastronomi ağıyla diğer gıda ürünlerinin ihracatında ve tanıtılmasında yol açıcı bir unsur olduğunu da ifade eden Türkmenoğlu, “2024 yılı sonunda Birliğimizin ihracatını bir buçuk milyar dolara yükseltmek için büyük bir gayretle çalışacağız” dedi.


Üretim aşamasında sıfır ham madde vurgusu

Mamul ihracatlarının geniş bir ürün gamını kapsadığını kaydeden Türkmenoğlu, başlıca ürün grupları arasında; meyve suları, domates salçası, turşular, kurutulmuş domates, meyve konserveleri, soslar, alkollü içecekler, sağlıklı atıştırmalıklar, hazır yiyecekler, dondurulmuş meyve sebzeler ve suları sıraladı. Türkmenoğlu, mamul ürünlerin üretim aşamasında neredeyse sıfır ham madde ithal edildiğini vurguladı.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM