Türkiye Denizcilik İşletmeleri Anonim Şirketi tarafından Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş. Genel Müdürlüğü Taşınır Mal Satış İşlemleri Yönetmeliği 23 Ocak 2024 tarihli Resmi Gazete’de yayımlandı. Yönetmelikte, Türkiye Denizcilik İşletmeleri Anonim Şirketine ait hurda, ihtiyaç fazlası ve/veya ihtiyaç dışı deniz vasıtası, taşıt, iş makinesi ile malzeme ve yedek parçaların satışına ilişkin usul ve esaslar düzenlendi.
Buna göre, ilgili ünitesi veya Destek Hizmetler Dairesi Başkanlığı tarafından iletilen satış talepleri için Genel Müdürlükten satış işlemine başlanmak üzere onay alınarak tespit ve değer takdir komisyonu oluşturulacak. İhale Komisyonu teşkil edilmesi ve nihai satış kararı alınması için, motorlu deniz araçlarının satışında Yönetim Kurulundan, diğer satışlarda ihale yetkilisinden onay alınması gerekecek.
Değer takdir komisyonları, üst birim tarafından belirlenen, satışı talep eden üniteden konu hakkında bilgi sahibi iki personel ve Destek Hizmetler Dairesi Başkanlığından bir personel olmak üzere en az 3 asıl ve her asıl üyenin yedeklerinden oluşacak. Üst Birim tarafından üyelerden biri komisyon başkanı olarak atanacak. Komisyon üye tam sayısıyla toplar ve oy çokluğuyla karar alır. Üyeler oy ve kararlarından sorumlu olup oy kullanmaktan kaçınamaz ve çekimser oy kullanamaz. Karşı oy kullanılması halinde karşı oyun sahibi gerekçesini komisyon kararına yazarak imzalar. Komisyon üyeleri, onayı takip eden beş iş günü içinde toplanacak. Asıl üyelerin toplantıya izin, rapor, görevlendirilme, ücretsiz izin nedenleriyle katılamaması veya görevinden ayrılması halinde yerlerine yedek üye görev yapacak.
Ayrıca, komisyon tarafından her türlü fiyat araştırması yapılarak, katma değer vergisi hariç olarak belirlenen tahmini bedel, satış işlemleri için Destek Hizmetler Dairesi Başkanlığı’na gönderilecek. Komisyonun gerek görmesi halinde üniversitelere, kamu kuruluşlarına veya 4 Ocak 2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümlerine uygun olarak danışmanlık hizmet sunucularına değerleme raporu hazırlatılacak.