Cuma, Eylül 20, 2024

Emlak sektöründe dijital medya fark yaratıyor

Gayrimenkul Hizmet Ortaklığı (GHO) Kurumsal İletişim Direktörü Caner Öner, emlak sektöründe doğru sosyal medya kullanımının rekabette önemli avantaj sağladığını söyledi. ‘Sosyal medya reklamcılığında merak edilenler’ başlıklı bir sunum gerçekleştiren Öner, gayrimenkul sektöründe farklı ihtiyaçlara göre doğru hedef kitlenin seçilmesinin belirleyici olduğuna dikkat çekti.

Sosyal medya reklamlarının karşı tarafta merak uyandırması gerektiğini dile getiren Öner, “Pazarlama faaliyetleri içinde sosyal medya yönetimi ve reklamlarının önemli bir yeri var. Sosyal medya reklamları işletmelerin hedeflerine ulaşmasında yardımcı oluyor. Bu nedenle bütçe ve eforun doğru yere yönlendirilmesi gerekiyor. Geçtiğimiz günlerde bin kişiyle yapılan bir araştırmada son 4 yıl içinde gayrimenkul yatırımında kullanılan araçlar incelenmiş. Bu kişilerin yüzde 61’i ilan portallarını, yüzde 18’i ise dijital reklamları kullanmış. Gayrimenkul sektöründe dijital medya artık olmazsa olmazlar arasına girdi” diye konuştu.


“Dijital strateji oluşturulmalı”

Gayrimenkul sektöründe sosyal medyanın, emlak profesyonellerinin müşterilerle bağlantı kurması, mülklerini sergilemesi ve markalarını oluşturması için bir platform sağlamada önemli rol oynadığını hatırlatan Öner, “Gayrimenkul sektöründe sosyal medyanın etkin kullanımı belli bir strateji çerçevesinde tutarlılık ve hedef kitlenin ihtiyaç ve beklentilerini anlamayı gerektirmekte. Bu platformları kullanırken sektör düzenlemelerine ve etik standartlara uymak da çok önemli. Sosyal medya reklamlarının stratejisi, gayrimenkul pazarlama, markalaşma ve itibar yönetimi, hedefli reklamcılık, topluluk oluşturma, eğitici içerik, müşteri hizmetleri, canlı yayın ve görsel turlar, kullanıcı analizi gibi başlıklar altında belirlenmelidir. Sonuca ulaşmak ve hedef kitleyi daraltmak için doğru demografik seçimleri yapmalı ve bütçeyi de doğru kullanmalıyız” ifadelerini kullandı.


“Herkes seçimi bekliyor”

GHO Genel Müdürü Özkan Yalaza da, 2024 yılı planlamaları kapsamında hizmet kalitesini artırma ve kurumsallaşma adına kurum içi eğitimleri yoğun olarak sürdüreceklerini dile getirdi. GHO olarak güçlendirdikleri hizmet altyapısıyla 2024 yılında yeni ofislerle büyümeyi hedeflediklerini kaydeden Yalaza, “Ege Bölgesi ağırlıklı olmak üzere yeni ofislerle hizmet ağımızı güçlendireceğiz. İzmir’de Foça, Dikili, Buca, Güzelbahçe ayrıca, Muğla Merkez, Marmaris ve Antalya’da ofisler açmak için görüşmelerimiz sürüyor. Barınma ihtiyacı ötelenebilecek bir konu değil. Talepler gelmeye devam ediyor. Geçtiğimiz aralık ayında 7 bin 131 tapu işlemi yapılmış. Şu anda herkes seçimi bekliyor. Bir yandan inşaat ve işçilik maliyetleri de artmaya devam ediyor. Bu nedenle fiyatlar henüz artmamışken, imkanı olanlar konut alımı yapmak için önemli bir avantaja sahipler” dedi.

KAYNAKGHO
İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM