Cuma, Eylül 20, 2024

Avrasya Ekonomi Zirvesi’nde geri sayım

Türkiye’nin uluslararası alanda en önemli sivil toplum organizasyonlarından biri olan ve Marmara Grubu Vakfı (MGV)  tarafından 21-22 Şubat tarihleri arasında 27’incisi düzenlenecek Avrasya Ekonomi Zirvesi için geri sayım sürüyor. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) iş birliğinde düzenlenecek zirveye, 40 ülkeden 300’ü aşkın siyasetçi, diplomat, akademisyen ve iş insanının katılması bekleniyor. 


“Liderleri bir araya getiriyoruz”

MGV Genel Başkanı Dr. Akkan Suver, Avrasya Ekonomi Zirvesi ile çeyrek asırdan uzun bir süredir uluslararası alanda söyleyecek sözü olan isimleri bir araya getirdiklerinin altını çizdi. Avrasya Ekonomi Zirvesi’nin hür ve entelektüel bir platform olduğunu vurgulayan Suver, “Biz bu platformda ülkelerinde halen aktif görevde bulunan ya da geçmişte sorumluluk üstlenmiş liderleri, siyasetçileri, diplomatları, akademisyenleri, inanç önderlerini bir araya getiriyoruz. Uluslararası alanda söyleyecek sözü olan kanaat önderleri düşüncelerini serbestçe paylaşabiliyorlar” diye konuştu.

Dünyanın birbirinden ağır krizlerle boğuştuğunu vurgulayan Dr. Suver, “27’inci Avrasya Ekonomi Zirvesi’ni ‘Krizlerden İstikrara, Kapsayıcı Bir Dünya İnşa Etmek’ temasıyla düzenleyeceğiz. Toplam yedi oturumumuz olacak. Küresel ekonominin görünümünü, etrafımızda devam eden bölgesel savaşları, ülkemizi de yakından ilgilendiren göç krizini, Bir Kuşak Bir Yol Projesi’ni, küresel iklim değişikliğini, yapay zekâyı ve daha bir çok konuyu mercek altına alacağız. 100’üncü doğum yıldönümü nedeniyle 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel anısına da bir özel oturum düzenleyeceğiz. ‘Suyun Peşinde Bir Ömür’ başlıklı oturumla Marmara Grubu Vakfı’nın oluşumunda büyük katkısı bulunan Süleyman Demirel’i anacağız” açıklamasını yaptı.


Hazır giyimde hedef; 40 milyar $ ihracat

Avrasya Ekonomi Zirvesi’nin Türkiye’nin uluslararası bir markası olduğunu vurgulayan İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Bünyamin Yevlal ise “20 milyar dolar düzeyinde bulunan ihracatımızı 40 milyar dolara çıkarmak istiyoruz” dedi. Bu hedefe ancak tasarımla, inovasyonla ve markanın çarpan etkisini kullanarak ulaşılabileceğini söyleyen Yevlal, “Global markaların tedarikçisi kimliğinden sıyrılıp, küresel ölçekte Türk markaları hedefine odaklanmalıyız. İHKİB olarak biz globalde en az beş hazır giyim markası çıkaracak bir alt yapı için yıllar önce çalışmaya başladık” diye konuştu. 

Hükümetin firmalara sağladığı Turquality destekleri kapsamında markaların kira, tanıtım, fuar, depolama, franchise, gibi birçok destekten faydalanabildiğini belirten Yevlal, “Moda endüstrimiz markalaşma konusunda ülkemizdeki en şanslı sektörlerden biri. Yıllardır küresel markalarla çalışmamız bize büyük bir deneyim ve birikim kazandırdı. Bugün 60’a yakın hazır giyim markamızın yurt dışında 2 binden fazla mağazası bulunuyor.  Gittiği ülkede kendi kategorisinde pazar lideri olan markalarımız var” ifadelerini kullandı. 

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM