Cumartesi, Eylül 21, 2024

“İhracat hedeflerimizde Ortadoğu, Orta Asya ve Pasifik pazarları var”

Türkiye profil sektörünün öncüsü Ege Profil, İzmir’deki tesisine yaptığı 21 bin metrekarelik boyama tesisi ek yatırımıyla sektördeki gücünü daha da artırdı. 2023 yılını reel bazda yüzde 9 büyüme ile kapattıklarını ve yatırımlarını yüzde 16 artırdıklarını söyleyen Ege Profil CEO’su Alp Günvaran, 2024 yılında ihracatta hedeflerinin Ortadoğu, Orta Asya ve Pasifik ülkeleri olduğunu belirtti.


“Küresel ölçekte rekabetçi pozisyonumuzu güçlendiriyoruz”

Yarım asra yaklaşan tecrübeleriyle, dünyanın beş kıtasında yaklaşık 60 ülkeye ihracat yaptıklarını ifade eden Günvaran, “2023 yılında tamamladığımız ek yatırımın şirketimizin performansı üzerindeki olumlu etkilerini hızla görmeye başladık. Bu yatırımlar sayesinde, müşteri taleplerini daha hızlı ve esnek bir şekilde karşılayabilir hale geldik. Aynı zamanda, daha geniş bir coğrafi alanda hizmet vermeye başladık. Gerçekleştirdiğimiz tüm yatırımlarımız ile ülkemizde sektör liderliğimizi pekiştirirken küresel ölçekte de rekabetçi pozisyonumuzu güçlendiriyoruz” diye konuştu.


“Sıcak ülkelerdeki varlığımızı 3 yıl içinde %50 artırmayı hedefliyoruz”

2024 yılında yeni ihracat rotaları da belirlediklerini aktaran Alp Günvaran; “İhracat anlamında her geçen gün büyümeye devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde Ortadoğu, Orta Asya ve Pasifik pazarlarını hedefliyoruz. Sıcak ve soğuk iklimlendirmenin önemli olduğu ülkelerde ürünlerimize olan talebin daha fazla olduğunu gözlemliyoruz. Bu pazarlar için tropikal ülkelere özel formüllerimiz var. Burada UV direnci çok yüksek olan ürünlerimiz mevcut. 2023 yılında bu bölgeye direkt olarak 6.700 ton ihracat yaptık ve hedefimiz 10.000 tona ulaşmak. Sıcak ülkelerdeki varlığımızı ise önümüzdeki 3 yıl içinde yüzde 50 artırmayı hedefliyoruz” dedi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM