Bu yıl için 7 milyar dolar ihracat hedefi bulunan ZÜCDER, Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları Üretici-Marka Zirvesi’ni Antalya’da düzenleyecek
Geçen yıl 6,1 milyar dolar ihracat gerçekleştiren ve yaklaşık 5 milyar dolar dış ticaret fazlası veren züccaciye sektörü, ihracatı artırmak adına e-ihracata ağırlık vermesinin yanı sıra B2B organizasyonlar ve fuarlarla da hareketli bir 2024 yılı geçirmeyi hedefliyor. 2024 yılı için 7 milyar dolar ihracat hedefi bulunan Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER), e-ihracat ağını güçlendirmek, yurt içi ve yurt dışı satışları canlı tutmak adına 13 yıldır ‘Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları Üretici-Marka Zirvesi’ düzenliyor. Bu yıl ilki 16-19 Mayıs tarihleri arasında Pine Beach Belek Antalya’da gerçekleşecek organizasyon hakkında bilgi veren ZÜCDER yetkilileri, “Düzenlediğimiz zirveler her yıl ihracatımıza yüzde 20’lik bir katkı sunuyor” dedi.
Kilogram başına ihracat 3,75 dolara çıktı
Zirvede genellikle Almanya, Kuveyt, Mısır, ABD, Rusya, Arjantin olmak üzere 50 ülkeden 120’den fazla yerli ve yabancı satın almacı firma, yaklaşık 5 binin üzerinde görüşmek yapmak üzere bir araya geldiğini ifade eden ZÜCDER yetkilileri, “Dünyanın en büyük ihracatçı ülkeleri arasında 8’inci sıradayız. Kilogram başına ihracatımızı 3,38 dolardan 3,75 dolara çıkardık. En çok ihracat yaptığımız ülkelere baktığımızda da ihracatımızın yüzde 58’ini Avrupa Birliği ülkelerine gerçekleştiriyoruz. Birleşik Krallık, Almanya ve Fransa da en çok ihracat yaptığımız ilk 3 ülke” diye kaydetti.
Türkiye, avantajlı bir konumda
Türkiye, züccaciye sektöründe dünyanın en büyük 10 ihracatçı ülkesi konumunda bulunurken sektörün büyüklüğü 12 milyar dolara ulaşmıştı. Çin’in pazara hızlı geri dönmesine rağmen artan navlun fiyatları ve Kızıldeniz’deki olaylar karşısında Türkiye’nin yeniden ihracatta güçlendiğinin altını çizen ZÜCDER, “Markalaşma, ürün kalitesi konusunda Türk ürünleri iyi bir konumda. Avrupa’daki konumumuz Türk ürünlerinin kalitesini ve algısını gösteriyor. Camda dünya ikincisi, dünya beşincisi şirketlerimiz var. Porselende, çelikte, plastikte çok önemli firmalarımız var. Bunlar her yıl kendilerini geliştirerek önemli yatırımlarla büyümeye devam ediyor. Artan navlun fiyatları karşısında ve lokasyonun da gücüyle ihracat hedeflerimize ulaşmak anlamında önümüzde hiçbir engel bulunmuyor. Özellikle e-ihracat konusunda üyelerimizin hepsi yatırımlarda bulunuyor” şeklinde ifade etti.
Yetkililer ayrıca, ihracatı artırmak üzere biri sektörünün dünyadaki en büyük fuarlarından olmak üzere 2 fuar, 2 üretici-marka buluşması ve 6 ülkede de B2B görüşmelerde bulunduklarının altını çizdiler.