Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 13 Nisan tarihinde Osmangazi Köprüsü’nden 117 bin 537 araç geçtiğini açıklarken, bu anlamda tüm zamanların rekorunun kırıldığını söyledi. İstanbul’u Ege’ye bağlayan İstanbul-İzmir Otoyolu’nun en önemli bileşeninin Osmangazi Köprüsü olduğunu ifade eden Uraloğlu, köprünün 1 Temmuz 2016’da hizmete açıldığını anımsattı. Uraloğlu, “Eski yolu kullanarak körfezi geçmek yaklaşık bir buçuk saati, feribot ile geçmek ise 45 ile 60 dakika kadar sürüyordu. Bayram tatili gibi yoğun günlerde de bekleme süreleri uzuyordu. Osmangazi Köprüsü sayesinde bu geçişi 6 dakikaya indirdik” dedi.
“Köprü sayesinde zaman ve yakıttan tasarruf sağlıyoruz”
Köprü sayesinde ciddi bir zaman tasarrufu zaman ve yakıt tasarrufu sağlandığının da altını çizen Uraloğlu, “Köprümüz sayesinde artan araç sayısı trafik nedeni ile oluşacak zaman kaybı ve yakıt kaybının da önüne geçmiş olduk. Artık vatandaşlarımız kilometrelerce yol gitmek hem de feribot beklemek sorunda kalmıyor” diye konuştu.
“Garanti karşılama oranı %209’lara çıktı”
13 Nisan tarihinde Osmangazi Köprüsü’nden 117 bin 537 aracın geçtiğini vurgulayan Uraloğlu, bu tarihte yapılan geçiş sayısının, garanti edilen araç sayısının 2,94 katı olduğunu bildirdi. Uraloğlu, “13 Nisan tarihinde ulaşılan rakam ile geçtiğimiz yıl 24 Haziran 2023 tarihinde 111 bin 770 araç geçişi ile kırılan rekor geçilmiş oldu. Osmangazi Köprüsü’nden bayramın ikinci günü (11 Nisan) 109 bin 688, bayramın üçüncü günü (12 Nisan) 111 bin 699 geçişi, dün ise 117 bin 537 geçişi oldu. Yani bayram dönüşünde araç hareketliliğinde ciddi oranda artış yaşandı. 4 Nisan tarihinden bugüne kadar köprüyü 835 bin 128 araç kullandı. Garanti karşılama oranı ise yüzde 209’lara çıktı” ifadelerini kullandı.
| Geçiş garantili Osmangazi Köprüsü |
| Öte yandan, yap-işlet-devret (YİD) modeli ile geçiş garantisi verilen köprü ve otoyolları inşa eden şirketlere, garanti edilen araç sayısına ulaşılsa bile Hazine’den şirketlere para aktarılmaya devam ediliyor. Maliyet hesaplaması yaptığımızda; garanti geçiş ücreti 15 euro+KDV yani 18 euro. KDV’yi devlet alıyor. Onu hesaba katmazsak euroyu 34 TL’den hesaplarsak 510 TL ediyor. Yani her geçen araç için devlet ilave 215 TL ödüyor. Yani 117 bin 500 araç için devlet en az 25 milyon 262 bin 500 TL ilave ücret ödemek zorunda kalıyor. |
