Türkiye’nin gıda ihracatında güçlü sektörlerinden, yıllık 3,5 milyar dolar dövizi ülkemize kazandıran meyve sebze sektörünün vitrini olarak 7 yıl önce Antalya’da yolculuğu başlayan, Interfresh Eurasia-Meyve, Sebze ve Mamülleri, Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Ambalaj, Tarım Teknolojileri Fuarı son iki yılda yüzde 200 büyüdü.
Antexpo Fuarcılık Genel Koordinatörü Murat Özer, Interfresh Eurasia Fuarı’nın 2024 yılında 26-28 Eylül tarihlerinde İzmir’de İZFAŞ fuar alanında Antexpo Fuarcılık A.Ş. tarafından 5. Kez düzenleneceğini, açılışa 6 ay olmasına rağmen, geçen seneki katılımcı sayısını çok üstüne çıktıklarını ve alanın yüzde 80’inin dolduğunu belirtti.
Interfrehs Eurasia Fuarı’nın 2024 yılındaki buluşmasını Türkiye’nin gıda ihracatının lider kentlerinden İzmir’de, düzenleme kararı aldıklarını anlatan Antexpo Fuarcılık Genel Koordinatörü Özer, 2023 yılında 9 olan uluslararası ziyaretçi market zincirleri sayısının fuara altı ay olmasına rağmen 15’e çıktığı bilgisini verdi. Özer, “Yalnızca market zincirleri değil yurt dışındaki büyük toptancılar, Halciler ve ticaret erbapları yani Traderlar’da bu yıl daha yoğun bir şekilde Interfresh Eurasia Fuarı için İzmir’de olacaklar” diye konuştu.
50’yi aşkın ülkeden alıcılar geliyor
Interfresh Eurasia’nın geçtiğimiz yıl 44 farklı ülkeden alıcıya ev sahipliği yaptığını belirten Özer, “Büyüyen yelpazesi ile, taze meyve sebze, dondurulmuş ürünler, kurutulmuş ürünler, konserve ürünleri, gıda ve gıda teknolojileri, paketleme ve ambalaj teknolojileri, soğuk hava sistemleri, lojistik ve sektörün tarım teknolojilerinin sergileneceği Interfresh Eurasia Fuarına 50’nin üzerinde ülkeden farklı büyüklüklerde ‘Alım Heyetleri’ bekliyoruz. Bu tablo Interfresh Eurasia Fuarı’nın 7 yılda düzenlediği fuarların ne kadar başarılı bir geçmişi olduğunu ve sektörün bize olan güvenini gösteriyor” dedi.
Interfresh Eurasia Fuarı’nın 7 yılda kat ettiği yolculuk sonucunda meyve sebze sektöründe tanınan ve yabancı alıcılar tarafından Türkiye’de ziyaret edilecek fuarlar listesine alınan bir fuar haline geldiği bilgisini veren Özer; “Yurtdışında yapmış olduğumuz toplantılarda, gerek fuar ziyaretlerinde, gerek acentalarımız aracıyla, gerekse ticaret ataşeliklerimiz ile gerçekleştirdiğimiz toplantılarda Akdeniz çanağından mal alan bir çok alıcı Interfresh’in tarihini bildiğini ve eylül ayında takvimlerine ziyaret programlarına aldıklarına şahit oluyoruz. Bu bizi çok sevindiriyor. Türkiye’nin de artık bu sektörde dünya fuar takvimine girmeyi başarmış bir fuarı var. En son nisan ayında Yunanistan’da düzenlenen Freskon Fuarı’nda, Interfresh Fuarı’nın gücünü gördük” diyerek sözlerini noktaladı.
Meyve sebze, mamul ve kuru meyve ihracatında %16 artış |
Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre; Türkiye 2024 yılının ilk çeyreğinde taze meyve, meyve sebze mamulleri ve kuru meyve sektörlerindeki ihracatını yüzde 16’lık artışla 1 milyar 871 milyon dolardan, 2 milyar 169 milyon dolara taşıdı. Meyve sebze, meyve sebze mamulleri ve kuru meyve sektörlerinin son 1 yıllık dönemdeki ihracatları yüzde 9’luk artışla 7 milyar 146 milyon dolardan, 7 milyar 804 milyon dolara çıktı. Türkiye üç sektörde 7 yıl önce 4 milyar 594 milyon dolarlık ihracat yaparken, 7 yılın sonunda ihracatını yüzde 70 artırmayı başardı. |