Pazar, Eylül 14, 2025

Ege turizminde Z kuşağı konsepti başlıyor

ETİK Başkanı Mehmet İşler, yeni dönemde hedef kitlenin Z kuşağı olduğunu ve bu kuşağın ilgisini çeken modellemeler kapsamında konsept çıkardıklarını belirtti

KÜBRA CEYLAN

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) 22. Seçimli Genel Kurulu İzmir’de yapıldı. Mevcut ETİK Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı Mehmet İşler tek aday olarak girdiği seçimde oy birliği ile güven tazeledi. Yeni dönemde hedeflediği projeler hakkında TİCARET Gazetesi’ne konuşan İşler, her şey dahil konsepti yerine sağlıklı ve yeterince beslenme konsepti ile Ege turizminin yeni bir boyut kazanacağını söyledi. 

Yeni dönemde turizmde hedef kitlenin genç kuşak olduğunu vurgulayan İşler, “Bu dönemde hedef kitlemiz 50 yaş üstü bireyler değil. Yeni Z ve alfa kuşağı. Bu kuşakların ilgisini çeken konsept; küçük ama doğayla iç içe olan 2 kişilik yeni bir turizm modellemesi. Aynı zamanda da her şey dahil yerine israf ve savurganlığa oldukça önem veriyorlar. Kaliteli ve yeterince beslenme konseptini bu kuşaklar arasında oldukça beğeniliyor. Biz de turizmciler olarak bu konsepte yöneldik. Antalya’daki turizmciler her şey dahil konseptini çok iyi yapıyor. Biz onlarla beraber Türkiye’nin Egesi’nde her şey dahil ile gelip de birbirimize rekabet olmak istemiyoruz. Bu nedenle konsept olarak Ege kültürünü, Ege konsepti ile birleştirip, hem savurganlığı hem de israfı önlemek adına tadında ve lezzetinde az çeşitli ama sağlıklı ürünlerle yolumuza devam etmek istiyoruz” dedi. 


“Turizm dijitalleşmeye başladı”

Turizm sektöründe dijitalleşme döneminin başladığını söyleyen İşler, “Turizm de endüstri 4.0 gibi dijitalleşmeye başladı. Dijitalleşmeyle beraber de özellikle karbon izi bırakmayan yenilikçi bir seviyeye geçmeye başladı. Bu yenilikçilik binaların, yüksek binaların olduğu bir yapıda değil.  Bugüne kadar hep bizim dikkat ettiğimiz şey ağaç boyunu geçmeyen ve 200-250 odayla sınırlı olan doğayla iç içe tesisler. Bizde bu  hizmeti vererek turizm yapmayı istiyoruz” diye konuştu. 


“İzmir’de turizm hedefi 5 milyon turist olmalı”

İzmir’in turizm potansiyelinin 5 milyon turistin üzerinde olması gerektiğini ifade eden İşler, “İzmir’in turizm potansiyeli şu ana kadar 2 milyon turistin üzerine çıkamadı. Bu sonuç sektörü ne ileri götürebiliyor, ne de düşürebiliyor. Bu sonuç İzmir’in bir kaderi olmaması lazım. İzmir’in turizm hedefinin 5 milyon turist olması lazım. Önceki yıllardan beri Aziz Kocaoğlu ve Tunç Soyer zamanında da 2 milyon turist barajını geçemedik. Fakat valimiz Süleyman Elban ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı’mız Cemil Tugay’ın İzmir için çok güzel bir heyecan ve enerjileri var. Özellikle Başkan Tugay’ın turizm, tarım ve ticaret diye önerdiği 3T formülü var. Bu 3T formülünde de turizm, tarım, ticaret ile İzmir’in potansiyeli artacak. Cemil Bey’in turizmi gündeminde tutması bizim için büyük önem arz ediyor. Bu alt yapıyla ilgili olarak bütün ürünler şehrimizde mevcut. Sadece bunu iyi işlememiz gerekiyor. Şehir kanaat önderleri, İzmir Ticaret Odası Başkanı Mahmut Özgener, genel yönetim ve belediye başkanı, valimiz ile birlik olup 2 milyon turist barajını aşacağımıza inanıyorum” dedi. 

Son olarak yeni dönemde İzmir’in turizm potansiyelinin artacağına inandığını dile getiren İşler, “İzmir 2 milyon turist barajını aşıp 5 milyon turisti yakalayabilir. Yeni dönemdeki görevimiz, 2 milyon turist barajını aşmak için yerel yönetim ve bürokrasiyle el ele verip İzmir’e kaliteli turizmi kazandırmak olacak” ifadesinde bulundu. 

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM