Yerel esnafa, üretici garantili, faturalı ve uygun fiyatlı ürünleri, dükkanından çıkmadan, aracıların kar marjlarına katlanmak zorunda kalmadan, çok daha uygun ve rekabetçi fiyatlarla, doğrudan üreticisinden alabilme fırsatı sunan platform, üreticilere de geleneksel dağılım kanallarıyla ulaşamadıkları ya da yüksek maliyetler nedeniyle zor ulaştıkları noktalara daha düşük maliyetle ve tahsilat garantisi ile ulaşma imkânı tanıyor. Her sektörden üreticiyi ToptanTR.com içinde kendi mağazasını açarak aracısız ticaretin avantajlarından yararlanmaya çağırıyor. Bugün 81 il ve 922 ilçeye hizmet verebildiklerini söyleyen ToptanTR CEO’su Sezgin Şener, “Esnaf, indirim marketleriyle rekabetinde güç kazandı. Paydaşlarımız gibi biz de büyüyoruz. Bu yıl sonuna kadar aktif müşteri sayımızı 250 bin esnaf ve kobiye çıkartacağız” dedi.
Türkiye e-ticaret sektörü, 2023 yılında önceki yıla kıyasla katlanarak büyüdü. Sipariş sayısı ve işlem hacmi önemli ölçüde arttı. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), sektörün bu yıl da dev bir ivme ile büyümeye devam edeceğini ve önemli bir hacme ulaşacağını öngörüyor. E-Ticaret sektöründe ağırlığı her geçen yıl artan online pazaryeri platformları ekonomi için bir lokomotif işlevi görüyor. 2018’den itibaren esnafı, ihtiyacı olan yüzbinlerce ürün ile çok kısa zamanda, iade garantili olarak buluşturan ToptanTR.com’un, Kasım 2023’te faaliyete geçirdiği ve esnaf ile üreticiyi aracısız buluşturduğu ToptanTR Pazaryeri de onlardan biri.
“Bütün esnafların uçtan uca tüm ihtiyaçlarını karşılayacağı platform oluyoruz”
Üreticiler ve esnafları tek çatı altında buluşturan platform; 81 il ve 922 ilçeye hizmet veriyor. Yerel esnafların üreticilere doğrudan erişmesine imkân vererek, aracıların ortadan kalkmasını sağlayan ToptanTR Pazaryeri’nin bu yenilikçi yaklaşımı sayesinde, işletmelerin kâr marjı artıyor ve daha geniş bir ürün yelpazesine ulaşmaları sağlanıyor. Küçük esnafı uygun fiyat güvencesi ile pek çok markayla ve online alışverişin hızıyla buluşturma hedefiyle yola çıktıklarını belirten Şener, “Alıcı ve satıcı arasındaki komisyoncuları ardan kaldırdık. Geleceğin pazarlama, satış ve dağıtım modellerini yeniden şekillendirdik. Hedefimiz bulunduğumuz yıl içinde B2B alanında Türkiye’nin en yaygın distribüsyon altyapı hizmeti veren portalı olmak istiyoruz. Bugün bünyemizde yüz binlerce marka ve yüzlerce kategoride ürün var” dedi. Pazaryeri yapısında oldukları için her sektörden üreticinin ToptanTR’de mağazasını açabildiğini de söyleyen Şener, “Televizyon satana da soba üretene de mağaza açma imkânı sunuyoruz. A’dan Z’ye caddede gördüğümüz bütün esnafların uçtan uca tüm ihtiyaçlarını karşılayacağı bir platform oluyoruz” diye konuştu.
Küçük esnafın yanında olmak için kuruldu
Son 20 yılda büyük marketler ve mağaza zincirleri, tedarik süreçlerindeki avantajlarından dolayı ürünleri tüketicilere daha düşük fiyatlı sunmaları, metrekarelerinin daha büyük olmasının etkisi ile daha fazla çeşit ürün bulundurmaları, büyük bütçeli tanıtım faaliyetlerinin katkısı ve teknoloji kullanımları sayesinde küçük esnaflara karşı büyük ölçüde rekabet avantajı sağladılar. Dolayısıyla tüketiciler de büyük perakende zincirlerine yöneldiler. Buna karşın bakkal, kasap, manav, kuruyemişçi, pastane, yufkacı gibi küçük esnaf çok zor durumda kaldı. Bu tablo hala devam ediyor, ‘Büyük balık, küçük balığı yutar’ hikâyesi yaşanıyor. Zorlu rekabete dayanamayan esnaf kepenk kapatıyor. Bu noktada bir süredir pek çok kurum ve kuruluş küçük esnafı ayakta tutmaya yönelik projeler yürütüyor. Yeni nesil satın alma platformu ToptanTR Pazaryeri’nin de bu amaca yönelik kurulmuş bir platform olduğunu vurgulayan Şener, “Tek bir bakkalın ya da marketin de uygun fiyatlı ve kaliteli ürün seçenekleriyle market zincirleriyle rekabet edebilmesini hedefliyoruz. Uygun fiyatlı ürün bulmakta ve ürüne ulaşmakta sorun yaşayan küçük esnafın yanındayız. Bugün on binlerce şubesiyle direkt satın alma yapan devlerle bakkalların rekabet etme, hayatını sürdürme şansı yok. Artık bakkallarda anlık ihtiyaç duyulan, fiyat farkının çok olmadığı veya hissedilmediği ürünler kaldı. Biz de esnafa, bu ürünleri biz sizin adınıza, otuz bin, kırk bin adetlerde satın almayı yapalım. Sizin kapınıza kadar da ulaştıralım, siz de daha ucuz fiyatlarla bu noktalarda rekabet edebilin diyoruz. Bugün Türkiye’nin en ücra köşesine bile ulaşıyoruz” sözlerine yer verdi.