Pazartesi, Temmuz 1, 2024

“6 milyon aracın zorunlu trafik sigortası yok”

 Zorunlu trafik sigortası fiyatının %100’ün üzerinde artış gösterdiğini belirten Palandöken, sigorta ödemelerinde de taksitlendirme yapılması gerektiğini vurguladı

Zorunlu trafik sigortası ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, sigorta fiyatlarında norm birliği sağlanması gerektiğinin altını çizerek, “Yedek parça fiyatlarındaki artış ve araç fiyatlarındaki yükselişe bağlı olarak zorunlu trafik sigortası fiyatı geçtiğimiz yıla göre yüzde 100’ün üzerinde artış gösterdi. Trafik sigortası zorunlu ancak sigorta acentalarının fiyatlarında farklılık var” dedi. Palandöken, trafiğe kayıtlı 29 milyon 367 bin araçtan 6 milyon 23 bin 235’inin, yani yaklaşık yüzde 20’sinin sigorta poliçesi olmadığını söyledi.

Trafik kazalarındaki hasarların artışının sigorta fiyatlarını arttırdığını ancak acentaların fiyatlandırma sisteminin daha yüksek olduğunu aktaran Palandöken, “Bunun için norm birliği sağlanmalı ya da zorunluluktan çıkarılıp kasko gibi isteğe bağlı hale getirilmeli ancak o da mümkün değil. Zorunlu kılınıyorsa ve vatandaş fiyatları karşılayamıyorsa o zaman devletin de katkısı olmalı” diye konuştu.


Zorunlu trafik sigortaları her ay %3 artıyor

Can ve mal güvenliği açısından zorunlu trafik sigortasının hayati önemi olduğunu belirten Palandöken, “Otomobillerin yüzde 6,71’i, kamyonetlerin yüzde 11,21’i, minibüslerin yüzde 19,45’i, özel amaçlı taşıtların yüzde 19,06’sı, motosikletlerin ise yüzde 65’inin zorunlu trafik sigortası bulunmuyor. Kuryelik mesleğindeki artışla birlikte özellikle kaza ihtimali ve hasarı daha büyük olan motosiklette sigorta oranı daha yüksek olması gerekirken ne yazık ki tam tersi bir durum var” sözlerine yer verdi. 

Kredi kartına taksit imkanının kaldırılmasının sigortasızlığın başlıca sebeplerinden biri olduğunu söyleyen Palandöken, “Öte yandan sigorta fiyatı sürücünün yaşına, aracın markasına ve modeline göre değişkenlik gösteriyor. Buna ilaveten her ay yüzde 3 oranında da otomatik artış gösteriyor. Fiyatlar makul seviyeye indirilir, taksit imkânı yeniden getirilir ve her sigorta kendi masrafını karşılarsa sigortalılık oranı artar” ifadelerinde bulundu.


Trafiğin %30’u 20 yaşından büyük araçlardan oluşuyor

Trafikteki yaşlı araç sayısının fazla olmasının sigortasızlığı etkilediğini aktaran Palandöken, “Trafikte dolaşan araçların yaklaşık yüzde 30’unu 20 yaşın üzerindeki araçlar oluşturuyor. Bu araç sahiplerinin trafik sigortası yapma oranı ise bir hayli düşük. Araç sahipleri ortalama 10 bin TL olan trafik sigortasını masraflı buluyor, bunun yerine 691 TL’lik sigortasız araç kullanma cezasını tercih ediyor” diye belirtti. Palandöken, sigorta fiyatlarını yüksek bulup sigorta yapmaktan kaçınan kişileri de uyararak, sigorta yaptırmanın ulaşılabilir kılınması gerektiğini dile getirdi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM