Cuma, Eylül 20, 2024

Online alışverişin lideri kadınlar oldu

e-ticaret büyüklüğü

Trendyol, 2024 yılının ilk yarısına ilişkin alışveriş verilerini açıkladı. Buna göre, ilk 6 ayda Türkiye’de en çok cilt bakım ürünleri satın alındı. Cilt bakımı; kadın giyim, sofra ve mutfak, gıda ve içecek ürün kategorileri takip etti. Trendyol ile en fazla alışverişi yüzde 67 oranla kadın kullanıcılar gerçekleştirdi. Tüm kullanıcılar içerisinde 25-35 yaş aralığı, en çok alışveriş yapan yaş grubu olarak ön plana çıktı.


Bölgelere göre tercihler değişiyor

İlk 6 aylık verilere bakıldığında, online alışveriş tercihlerinin bölgeden bölgeye değişiklik gösterdiği görülüyor. Akdeniz, Ege, Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu’da en çok satılan ürün grubu giyim ve ayakkabı olurken, Marmara ve İç Anadolu bölgesinde ise kozmetik ve kişisel bakım ürünleri en çok satılanlar arasında yer aldı. En çok satış yapan illerde ise Kocaeli, Bursa ve Aydın dikkat çekti. İlk altı ayda toplam yaklaşık 2 milyon Trendyol satıcısı, 335 milyon ürünü kullanıcılarla buluşturdu. En çok sipariş veren şehirler ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya oldu.


Gurme ve organik ürünlere ilgi büyüyor

Gurme ve organik ürünler, bitki çayları ve granül kahve, geçen sene aynı döneme göre en fazla büyüme trendi gösteren ürün grubu olarak dikkat çekti. Geçtiğimiz yıla kıyasla bu yıl satışları yükselen ürün grupları arasında oto aksesuar, takı, ev tekstil ve parfüm de yer aldı. Yüksek hava sıcaklıklarının 2024’te erken başlaması klima ve mayo ürün gruplarında ise satışları hızlandırdı.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM