Perşembe, Eylül 12, 2024

Sosyal ticaret gelirleri, yıl sonunda 700 milyar dolara ulaşabilir

Mastercard, ‘Perakende Rönesansı 2024 Raporu’nu yayınladı. 2024 yılının ikinci çeyreğine odaklanan rapor, perakende sektöründe devrim yaratan teknolojik trendleri ve bu yeniliklerin iş modelleri üzerindeki derin etkilerini gözler önüne seriyor. 

Rapora göre önümüzdeki beş yıl içerisinde özelleştirilmiş tüketi̇ci̇ deneyimi, etkileşime dayalı alışveriş, di̇nami̇k sadakat programları ve yenilikçi deneyimler sektörün standartları hali̇ne geldikçe perakende sektörü de dönüşecek. Sosyal medyanın e-ticarete etkisinin devam etmesi ve sosyal medya üzerinden elde edilen gelirlerinin 2024 yılı sonunda 700 milyar dolara yaklaşması bekleniyor.


Perakende sektöründe dönüşüm

Mastercard raporuna göre günümüzde tüketiciler, alışveriş deneyimlerinde sorunsuz entegrasyon talep ediyor. Dijital ve fiziksel mağazaların birleştiği bir dünyada, çok kanallı stratejiler perakendecilere büyük avantajlar sağlıyor. Artık müşteriler ister çevrimiçi ister mağazada olsun, aynı hizmeti bekliyor. Bu trend, alışveriş deneyimini yeniden tanımlayarak müşterilere kişiselleştirilmiş ve esnek seçenekler sunuyor. Önümüzdeki beş yıl içerisinde bireyselleştirilmiş  ve yenilikçi tüketi̇ci̇ deneyimi, etkileşime dayalı alışveriş, di̇nami̇k sadakat programları sektörün standartları hali̇ne geldikçe perakende sektörünün de dönüşmesi bekleniyor. 


Tüketicilerin sadece %9’u mağaza alışverişinden memnun

26 ülkede 20 bin tüketici ile yapılan IBM anketine göre tüketicilerin yalnızca yüzde 9’u mağaza içi alışveriş deneyimlerinden memnun olduklarını söylüyor. Ankete katılanların yarısından fazlası, alışveriş yaparken botlar, sanal asistanlar ya da AR/VR ve AI uygulamalarını kullanmak istediklerini belirtiyor. Buna rağmen AI asistanlarını kullanan katılımcıların üçte ikisi ise deneyimden memnun kalmadıklarını ve neredeyse yüzde 20’si tekrar denemeyeceklerini söyledi. Öte yandan, küresel AR/VR e-ticaret pazarının 2027 yılına kadar 120 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 

Raporun ilgi çekici verilerine bakıldığında, çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 80’inin, yapay zekâ tabanlı kişiselleştirmenin çevrimiçi deneyimlerini geliştirdiğine inandığı görülüyor. Öte yandan hızlı büyüyen şirketler, daha yavaş büyüyen şirketlere göre kişiselleştirmeden yüzde 40 daha fazla gelir elde ediyor.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM