Cuma, Eylül 20, 2024

 “Çok kanallı satışa önem verilmeli”

Meriç, maliyetleri düşük ve satış aksiyonu kolay gibi görünen sistemlerin önümüzdeki dönemde firmaların ticari faaliyetleri için olumsuz sonuçlar doğurabileceğini ifade etti


Türkiye’nin önde gelen iş dünyası yöneticileri ve teknoloji profesyonelleri tarafından oluşturulmuş uluslararası teknoloji ve iş dünyası kuruluşu olan Teknoloji Profesyonelleri Derneği (TEPED) Yönetim Kurulu ve Teknoloji Konseyi Başkanı Arda Meriç, Instagram ve sosyal medya platformlarına ilişkin açıklamalarda bulundu. Meriç, pazaryeri ve sosyal medya gibi tek noktadan satış stratejisi yerine, firma ve markaya yatırım yaparak çok kanallı satışa önem verilmesi gerektiğini ifade etti.


“Farklılaşmalar net bir şekilde görülüyor”

Teknoloji dünyasının gelişimi baş döndürücü bir hızla devam ederken tüketim alışkanlıklarının yanında ticari faaliyetlerin gelişiminde de farklılaşmaların net bir şekilde görüldüğünü belirten Meriç, “Teknoloji üzerinden gerçekleştirilen ticari faaliyetlerin belirli bir noktaya odaklanması veya tek noktadan satışların gerçekleştirilmesi, olası bir jeopolitik aksiyon, firma prensiplerinin değişikliği veya komisyon oranlarında gerçekleşen piyasa üzerinde artışlar firmanızın ticari faaliyetlerin etkileyebilir. Bu nedenle, bugün maliyetleri düşük gibi gözüken ve satış aksiyonu çok kolay gibi görünen sistemler önümüzdeki dönemde firmanızın ticari faaliyetleri için olumsuz sonuçlar doğurabilir. Pazaryeri, sosyal medya gibi tek noktadan satış stratejisi yerine, firma ve markanıza yatırım yaparak çok kanallı satışa önem verilmeli” dedi.

Her hızlı büyümede yaşanabilecek olan dezenformasyonun e-ticaret üzerinde de etkisini gösterebilecek noktalara geldiğini ifade eden Meriç, “Birçok toplantıda, oturumda ve konferansta daha önce dile getirdiğim gibi e-ticaret hacminin büyümesi mutlaka yatırım ile gerçekleşmeli. Pazaryeri ve sosyal medya üzerine kurulmuş bir yatırım ve satış stratejisi maalesef kontrolünüzde olmayan bir ticari faaliyet riskini taşıyor ve her an şirketleri özellikle de kobileri çok zor duruma düşürebilecek sonuçları karşımıza çıkarmaya müsait” diye konuştu.


“Reklam faaliyetlerinde tek odak noktasından çıkılmalı”

E-ticaret satışlarını pozitif olarak etkileyen en etkili noktaların başında sosyal medyanın görüldüğünü aktaran Meriç, “Ancak, son dönemde yaşanan sosyal medya faaliyetlerindeki aksamalar aynı düzlemde mağazacılık ve e-ticaret üzerinde adeta soğuk duş etkisi yaratıyor. Yaşanan bu gelişmeler, reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yalnızca sosyal medya üzerinden yapılmasının sakıncalarını bir defa daha gözler önüne sermiş oldu. Reklam ve pazarlama faaliyetlerini farklı noktalara yaymayan veya yalnızca sosyal medya odaklı çalışmalar yürüten firmaların milyonlarca TL zarar etme riski gözler önüne serildi. Bu nedenle reklam ve pazarlama faaliyetlerinde her türlü faaliyetlerin değerlendirilmesi ve tek odak noktasından çıkılması gerekiyor” ifadelerinde bulundu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM