Ticaret Bakanlığı, kapıdan satış olarak bilinen işyeri dışında yapılan sözleşmelerde tüketici haklarını koruyacak sıkı kurallar getirdi
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna dayanılarak çıkarılmış olan ‘İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşmeler Yönetmeliği’nde yapılan değişiklikler 23 Ağustos 2024 tarihli ve 32641sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Ticaret Bakanlığı, Resmî Gazete’de yayınlanan değişikliklerle, ‘kapıdan satış’ olarak da adlandırılan ve tüketicilerin ürünleri kargoyla satın alarak teslim sırasında ödeme yaptığı ödeme çeşitlerinde ve dijital ürün satışlarında cayma hakkını genişleten değişiklikleri duyurdu. Yeni düzenlemeyle, tüketicilerin cayma hakkını kullanmaları daha da kolaylaşacak ve tüketicilerin güncel ihtiyaçları ve karşılaştıkları sorunlar göz önünde bulundurularak hazırlanacak. Ön bilgilendirme, sözleşme içeriği, cayma hakkı ve yetki belgesi gibi konularda önemli değişiklikler getirildi. İş yeri dışında satış yapan firmalara da ek sorumluluklar yüklendi.
Yeni düzenleme 1 Ocak 2025’te yürürlüğe girecek
Bakanlığın açıklamalarına göre, satıcıların iletişim bilgilerini daha kapsamlı bir şekilde sunmaları zorunlu hale getirildi. Böylece tüketicilerin haklarını kullanırken sorun yaşamamaları hedefleniyor. Cayma hakkının kullanım şartları artık tüketiciye yazılı olarak sunulacak. Satıcılar, tüketicilerin kısa mesaj veya e-posta gibi yöntemlerle cayma hakkını kullanabilecekleri bir sistem kuracak. Ayrıca, aktivasyon kodu, oyun / alışveriş pin kodları veya kart kazıma gibi ürünlerde de tüketicilere cayma hakkı tanınacak. Bakanlığın, yaptığı açıklamayla birlikte söz konusu yeni düzenlemenin 1 Ocak 2025’te yürürlüğe gireceğini duyurdu.