Cuma, Eylül 20, 2024

Turkish Tastes, ABD’ye ihracatta katma değer yaratıyor

Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi’ ile ABD’de Türk gıda ürünlerinin daha fazla tercih edilmesi amaçlanıyor


Ege İhracatçı Birlikleri’nin (EİB) ABD’de yürüttüğü ‘Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi’nde Turkish Tastes tanıtım filmi çekimleri için Türkiye’ye davet edilen ABD’li şefler Tom Macrina ve John Bryne ile basın toplantısı düzenlendi.  Toplantıda, proje ile ilgili son gelişmeler kamuoyu ile paylaşılırken, ABD’de başlatılan iş birlikleri ve yürütülmekte olan çalışmalar hakkında detaylara yer verildi. EİB çatısı altındaki 6 gıda ihracatçı birliğinin paydaşlığında ve Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle yürütülen ‘Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi’ ile ABD’de Türk gıda ürünlerinin daha fazla tercih edilmesini amaçlanıyor.


Eskinazi: Ticarileşme yolunda büyük adımlar attık

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, yaklaşık 6 senedir ticarileşme yolunda büyük adımlar attıklarını söyleyerek, “ABD’nin en büyük gıda distrübütörleri Türk firmalarımızla iş birlikleri kurdu. ABD HoReCa sektörü, üretici, dağıtıcı, toptancı, perakendeci ve zincir marketler, restoran birlikleri, gıda yatırımcıları, gıda girişimleri, turizm-otelcilik fakülteleri, aşçılık okulları ile birlikte büyük bir network oluşturduk. 2019-2023 yılları arasında ABD’nin toplam gıda ithalatı yüzde 35’lik bir artışla 156 milyar dolardan 211 milyar dolara çıkarken, aynı dönemde Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatı yüzde 100’ün üzerinde artış göstererek 708 milyon dolardan 1 milyar 712 milyon dolara yükseldi. Türk gıda ihracatçıları olarak başarımızı daha da ileri taşıyarak ABD’ye 5 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduk” dedi.


Gürel: Hedefi ABD’de Turkish Tastes topluluğu oluşturmak

Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi aynı zamanda Turkish Tastes Ambassador Kazım Gürel, “2018 yılında 1 yıl süren derinlemesine bir analizin ardından bilimsel verilerle oluşturduğumuz 12 yıllık bir yol haritasını 2019’da uygulamaya koyduk. Projemizin temel hedefi ABD’de etkin bir ticari mekanizmaya dönüşecek olan Turkish Tastes topluluğu oluşturmak. Bu toplulukta, ünlü şefler, satın alma yetkilileri, kurum/kuruluşlar, sivil toplum örgütleri ve eğitim kurumlarına yer vererek oldukça geniş bir yelpazeye ulaşmayı hedefledik. Her yıl bu hedef doğrultusunda yaklaşık 15 faaliyet gerçekleştiriyoruz.  Projenin 5. Yılı itibari ile ABD’de ulusal düzeyde güçlü bir farkındalık yaratmanın yanında bu yıldan itibaren planlandığı gibi ticarileşmeye de başladık” diye konuştu.


Uçak: Bu yıl 6 şefimizi ağırlayacağız

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak ise “Biri zeytinyağı biri kuru meyve sektöründen iki firmamız ABD’nin en büyük ikinci gıda distribütörü olan US Foods’un tedarikçisi oldu. Firmalarımız US Foods’a göndereceği ürünlerini kendi markalarının yanında Turkish Tastes markasıyla da gönderecek. Projemizde kuruluşlarla iş birliğine olduğu kadar profesyonellere de önem veriyoruz. Geçen yıl 3 şefimizi ağırlamıştık bu yıl 6 şefimizi ağırlayacağız. Amacımız en başından beri ABD’de Turkish Tastes Topluluğu’nu oluşturmaktı. Türkiye’nin önceki yıl ABD’ye meyve ve sebze mamulleri ihracatı yüzde 26 artarak 343 milyon dolarlık bir hacme ulaştı. Toplamda ise biz projeye başladığımızda 6 sektörümüzün ABD’ye olan ihracatı 786 bin dolar iken 2023 yılı sonu itibarıyla bu rakam 1 milyon 500 bin olarak gerçekleşti” ifadelerinde bulundu.


Girit: Köklü kuruluşlarla iş birliğine önem verdik

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Bedri Girit, “Projeye başladığımız 2019 yılında hedefimiz sadece ABD’ye ihracatımızı artırmak değil Turkish Tastes markası ile katma değerli ihracatı da artırmaktı. Bu ancak uzun vadede ulaşılabilecek bir hedef olduğu için köklü kuruluşlarla iş birliğine büyük önem verdik. Türkiye’nin ABD’ye olan su ürünleri ve hayvansal mamulleri ihracatını artırmaya yönelik gerçekleştirdiğimiz Turkish Taste projesi ve fuar organizasyonları sayesinde Türkiye’nin ABD’ye olan su ürünleri ve hayvansal mamulleri ihracatı 2023 yılında yüzde 18 artarak 123 milyon dolarlık bir hacme ulaştı” dedi.


Uygun: 360 derece bağlı bir döngü kurguladık

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Uygun ise şunları söyledi: “Marka elçimiz şeflerimizin katkıları ile 360 derece bağlı bir döngü kurguladık. Bu döngü, ihracatçılarımızdan başlıyor ve ABD’deki son tüketicilerle tamamlanıyor. Marka elçilerimiz aracılığı ile Turkish Tastes markası taşıyan ürünlerimiz distribütörlere, distribütörlerden de başlattığımız program kapsamında yer alan ve bu distribütörlerden ürün alan restoranlara, oradan da Turkish Tastes markası ile hazırlanan menülerle son tüketicilere ulaşacak. Projenin etkilerini en belirgin hisseden sektörlerden biriyiz. En önemli hedef pazarlarımız olan ABD’ye zeytin ve zeytinyağı ihracatı 2023 yılında yüzde 80 artarak 185 milyon dolarlık bir hacme ulaştı.”


Öztürk: Projemizi Ur-Ge projelerimizle destekleyeceğiz

Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Muhammet Öztürk, “Şeflerimizin de katkılarıyla, ABD’de B2B odaklı yapacağımız tadım etkinliklerini yine 6 birliğimiz tarafından yürütülen Ur-Ge projeleri üyesi firmalarımızın katılacağı ticaret heyetleriyle hibrit olarak organize etmeyi planlıyoruz. Bu itibarla 2025 yılı, Ur-Ge projeleri yurtdışı pazarlama faaliyetleri alanında en başarılı proje ödülüne talip olduğumuzu şimdiden ilen ediyorum. Böylelikle bir yandan nihai hedef olan katma değerli ihracat artışı için önemli bir adım atmanın yanında, Bakanlığımızın TURQUALITY, Ur-Ge ve Uzak Pazarlar Stratejisi konseptlerini bir araya getirmiş olacağız” dedi.


Kaya: Turkish Tastes projesi, örnek bir konuma ulaştı

İhracat Genel Müdürlüğü Tarım Ürünleri Daire Başkanı Halis Kaya ise “Önemli bir aşamaya gelen Turkish Tastes projesi, TURQUALITY tanıtım projeleri arasında örnek sayılabilecek bir konuma ulaştı. Proje kapsamında kuru meyveden deniz mamullerine, hayvansal ürünlerden, zeytinyağına ve işlenmiş tarımsal ürünlerine kadar değişik sektörlerimiz ABD’nin ulusal ve bölgesel dağıtım şirketleriyle iş birliği yapma fırsatına kavuştu. Bu bağlamda söz konusu proje ABD pazarında tüm gıda ürünlerinin tanıtımını ve ülkemize ait tat ve lezzetlerin ABD’li tüketicilerle buluşmasını sağladı” diye konuştu.


Atencio: 45 proje bakanlık tarafından destekleniyor

Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Tasarım Destekleri Dairesi Başkanı Ebru Gülsoy Rojas Atencio, “İhracat Genel Müdürlüğü olarak önemsediğimiz desteklerden bir tanesi de sektörlerimizin bir araya gelerek birden fazla firmayı, ülkemizin değerlerini, markalarını, ürün ve sektörlerini yurt dışına tanıtmaya yönelik projeler. Sadece Amerika’da değil uzun vadede tüm dünyada önünü daha fazla açacak projeler yürüten ihracatçı birliklerimizin projelerini bakanlığımızca destek vermeye gayret ediyoruz. Halihazırda 41 ürün ve sektörümüzün yurt dışında çeşitli ülkelerde tanıtıldığı 45 tane projemiz bakanlığımızca destekleniyor” ifadesine yer verdi.


Işık: Şirketlerimiz tanıtılan ürünü pazara katmalı

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Işık ise “6 birlik Türk gıdasını tanıtmak için bir araya geldik ve bu projeyi başlattık. Pandemiden dolayı bir ara verme olmasına rağmen son iki yılda ivmemizle TURQUALITY hayata geçti. Biz burada ürünlerimizi tanıtıyoruz. Tabi ticaret yapıyoruz. Şirketlerimizin ticarileşmesi ve bu tanıtılan ürünü pazara katması gerekiyor. UR-GE projelerimizle de bunu destekleyerek Ur-Ge desteği alan projelerimizi ABD hedef pazarımız burada yapmaya başladık. Bakanlığın desteklediği fuar projelerini buna dahil ederek TURQUALITY, Ur-Ge ve fuar projesi bir araya geldi” dedi.


ABD’li şeflerden Türkiye’ye övgü

Turkish Tastes ABD Ulusal Büyükelçi Şefi Tom Macrina, “Türkiye’de nereye giderseniz gidin yemek her zaman çok güzel. Türk şefler çok başarılı, gittiğimiz her mutfak çok temizdi. Türk şefler hijyene çok önem veriyorlar. ABD’de birçok restoran Türk ürünlerini kullanıyor ve Türk ürünlerinde menüleri var. Ege İhracatçı Birlikleri’nin liderliği çok kuvvetli. ABD’nin birçok bölgesinde etkileyici tanıtımlar yapıyoruz. Türk yemekleri çok iyi. Türk ürünlerinin daha fazla tanıtılması için çalışıyoruz. Bu işe verdiğiniz önemi, özveriyi görüyoruz. Türk mutfağında sürdürülebilirliği görüyoruz” dedi.

Turkish Tastes ABD Ulusal Büyükelçi Şefi John Bryne, “Türkiye’deki en güçlü bölge Ege Bölgesi. Türk ürünlerinin ticarileşmesi çok iyi bir noktaya ulaştı. Türkiye’yi ilk kez ziyaret ettim. 5 gündür Türkiye’de hayatımı değiştirecek bir deneyim yaşadım. Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi ile EİB’nin gösterdiği özverinin yatırımlarının görme fırsatı buldum. Türk şefleri ziyaret ettik, Türk işletmeleri gezdik, Türk firmalarla tanıştık. Turkish Tastes TURQUALITY Projesi’nin bu başarı öyküsünü ABD’de paylaşacağım” diye konuştu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM