Bünyesinde Türkiye’nin önde gelen tekstil şirketlerinden Korteks ve Zorluteks’in de yer aldığı Zorlu Tekstil Grubu, ihracat faaliyetlerini hızlandırarak global pazardaki konumunu güçlendirmeye devam ediyor. Almanya, İngiltere, İspanya, Amerika ve Hollanda gibi güçlü ihracat pazarlarına ek olarak, Avustralya, Yeni Zelanda ve Kolombiya gibi yeni pazarlara da giriş yapmayı başaran şirket, sektördeki hakimiyetini her geçen gün pekiştiriyor. Zorlu Tekstil Grubu, güçlü üretim altyapısı, geniş ihracat ağı ve sürdürülebilirlik odaklı projeleriyle tekstil sektöründeki konumunu daha da güçlendirmeye devam ediyor. Şirket, global pazarda etkili rolünü sürdüren yenilikçi ve çevre dostu yaklaşımlarıyla, Türkiye’yi uluslararası tekstil sahnesinde daha üst sıralara taşımayı hedefliyor.
Türkiye’nin iplik ihtiyacının yüzde 17’sini karşılayan şirket; 5 kıtaya yayılan ihracat ağı ile Almanya, İngiltere, ABD, Kanada, Meksika ve Güney Afrika gibi 51 ülkeye ürünlerini ulaştırıyor. Ev tekstili ihracatında Avrupa’da önde gelen firmalar arasında yer alan Zorlu Tekstil Grubu, inovasyon ve sürdürülebilirlik alanlarında yaptığı yatırımlarla da fark yaratıyor.
“Geniş bir coğrafyada büyümeye devam ediyoruz”
İhracat anlamında çok çetin piyasa şartlarında mücadele ettiklerini ifade eden Zorlu Tekstil Grubu İhracat Genel Müdürü Mutlu Zıvalı ” Ancak sahip olduğumuz bilgi birikimi, tecrübe ve uzmanlık sayesinde bu zorlukları avantaja çevirmeyi başarıyoruz. İhracat bizim vazgeçilmezimiz. Avrupa’dan ABD’ye, Orta Doğu’dan Güney Afrika’ya kadar geniş bir coğrafyada büyümeye devam ediyoruz. Özellikle Almanya, İngiltere ve ABD’deki ofislerimiz ve depolarımız, bu pazarlarda bize büyük avantaj sağlıyor. İhracat pazarlarımızı genişletirken, kalite, yenilikçilik ve hızlı müşteri ilişkileri yönetimi temel prensiplerimiz arasında. Orta Doğu, Balkanlar ve Latin Amerika gibi yeni pazarlara girme hedeflerimiz doğrultusunda, stratejilerimizi geliştiriyoruz” dedi.
“Marka lisans alanımızı genişletmek stratejilerimizden biri”
Avrupa pazarında yeşil dönüşümün öncelik kazandığı bu dönemde, Zorlu Tekstil Grubu olarak ihracat faaliyetlerini sürdürülebilirlik ekseninde geliştirmeye büyük önem verdiklerini söyleyen Zıvalı, “Örneğin, AB Yeşil Mutabakatı’na uyum sürecinde gerekli sertifikaları alarak rekabet gücümüzü artırıyoruz. Bu sayede ihracat pazarlarında yüksek performans gösteriyoruz. Grubumuzun Akıllı Hayat 2030 stratejisi doğrultusunda teknik ve akıllı tekstil ürünlerine yatırım yaparak, çevresel, sosyal ve ekonomik alanda yarattığımız pozitif etkiyi büyütmeyi hedefliyoruz. Üretim tarafında sahip olduğumuz esnek üretim kabiliyetimizle, farklı müşteri taleplerine en hızlı ve en doğru şekilde yanıt verebiliyoruz. Ayrıca marka lisans alanımızı genişletmek de şu an odaklandığımız önemli stratejilerimizden biri. Zorlu Tekstil Grubu olarak, ihracat pazarlarımızda daha güçlü ve çeşitli bir marka portföyü oluşturmak adına çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. Bu doğrultuda, farklı markaların lisanslarını bünyemize katarak hem ürün çeşitliliğimizi artırıyor hem de yeni pazarlarda daha güçlü bir varlık göstermeyi hedefliyoruz. Bu sayede çok geniş bir ürün gamında hizmet sunarak, sektörün değişen dinamiklerine ve ihtiyaçlarına kolayca uyum sağlıyoruz. Bu esnek yaklaşım, bizi global pazarda bir adım öne çıkarıyor ve ihracattaki başarımızı her geçen gün daha da pekiştiriyor” diye konuştu.
Elde ettikleri başarıların nitelikli ve özverili bir ekibin başarısı olduğunu vurgulayan Zıvalı, “Zorlu Tekstil Grubu olarak elde ettiğimiz bu başarılar, özveriyle çalışan, işini sahiplenen, donanımlı ve her daim birbirine destek olan kocaman bir ekibin eseri. Hep birlikte ortaya koyduğumuz bu güç, ihracatta her geçen gün daha da güçlenmemizi sağlıyor” dedi.