Öztürk, bölgedeki yat kapasitenin 2 bin 700 olduğunu ve bu kapasiteyi arttıracak olan Çeşmealtı ve Şakran Marina Projeleri’nin ÇED sürecine başlandığını söyledi
İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi kasım ayı olağan meclis toplantısı DTO İzmir Şubesi Meclis Başkanı Argun Gündüç idaresinde gerçekleştirildi. Gerçekleştirilen toplantıda İzmir Limanı’nın satışının durdurulduğu, devletin ise limana gerekli yatırımlar için harekete geçtiği konuşuldu. Çeşmealtı ve Şakran Marina Projeleri’nin ÇED sürecine başlandığını dile getiren Öztürk, “Bölgemizdeki yat kapasitemiz 2 bin 700, bu kapasiteyi arttıracak olan iki yeni proje var. Biri Çeşmealtı’nda diğeri Yeni Şakran’da. 170 bin metrekarelik iki arazi toplamı. Bölgenin ihtiyacını bir kısım daha karşılayacak” dedi.
“Kemeraltı’nı es geçemeyiz”
DTO İzmir Şubesi’nin TARKEM’in ortaklarından biri olduğunu vurgulayan Öztürk, ““TARKEM’in yüzde 1’lik ortağıyız. İzmir’de deniz turizminin, kruvaziyer sektörünün gelişmesini istiyorsak Kemeraltı’nı es geçemeyiz. Yurtdışında gördüğünüz eski şehirleri İzmir’de elimizin altında miras olmasına rağmen iyi kullanamadığımız açık. MSC’nin İzmir uğrağını durdurmasının en büyük nedenlerinde biri turistlerin İzmir’de yapacak çok fazla bir şey bulamaması. Taşın altına elimizi koyduk yaptığımız çalışmalardan bir tanesi TARKEM. 50 milyon TL’lik sermaye karşılığında devam eden ve biten projeler var. Projeler ağırlıklı doğru yolda gidildiğini gösteriyor. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, TARKEM’in kendi ayakları üzerinde bir yapıya dönüşmesiyle ilgili tavsiyelerde bulundu, bizde aynı görüşteyiz” ifadelerini kullandı.
“Dış ticaret durma noktasına geliyor”
Dünya ve ülke ekonomisine dair değerlendirmelerde bulunan Öztürk, “Yeni yıl yaklaşırken, ülkemiz ekonomi gündeminde, faiz indirimlerinin ne zaman başlayacağı ve döviz kurunun ne kadar süre daha bu seviyede kalacağı soruları bulunuyor. Merkez Bankası bu ay da politika faizini sabit bırakırken, Aralık’ta faiz indirimi kapısını araladı. İş dünyası için finansmana erişim konusu zorlukların başında geliyor. Amerikan Merkez Bankası’nın faiz indiriminde acele etmeyeceğini açıklaması, kısa vadede uygun koşullarda finansman temin edilemeyeceğine işaret ediyor. Dış ticaret neredeyse durma noktasına geliyor. İhracat artışı yavaşlarken ithalat da düşmeye devam ediyor. Şirketlerimize mail gelmiyor. Haftada 2-3 gemi yapardık, ayda 2-3 gemi haline döndük. Kötü gidiyor” dedi.
“Kruvaziyer turizminde 1,8 milyon yolcu hedefini yakaladık”
Kruvaziyer turizminde Türkiye olarak, yılbaşından bu yana 1,8 milyon yolcu hedefini yakalamayı başardıklarını ifade eden Öztürk, “Egeport Kuşadası Limanı’na 23 Kasım itibariyle 512 gemi ve 735 bin yolcu geldi. İzmir Limanı 59 gemiyi ve 157 bin yolcuyu ağırladı. Ulusoy Çeşme Limanı’na 73 gemi seferiyle 30 bin yolcu geldi. Karadeniz ve Doğu Akdeniz’deki jeopolitik risklere rağmen gelecek yıl 2 milyonun üzerinde yolcu hedefine ulaşacağımıza inanıyoruz” diye konuştu.
“Elleçlenen konteyner miktarı 2 milyon TEU’yu geçti”
Türkiye limanlarına yılın ilk 10 ayında elleçlenen yükün geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,3 artarak 441 milyon 908 bin ton olduğunu söyleyen Öztürk, “Ekim ayında limanlarımızda elleçlenen konteyner miktarı yüzde 3,3 arttı. Ocak-Ekim döneminde artış oranı yüzde 7,7 oldu. Aliağa limanları çok iyi gidiyor. Aliağa limanlarımızda 10 ayda elleçlenen konteyner 1 milyon 793 bin TEU’ya yükseldi. Bölgedeki Nemport Limanı bu ay 1 milyon TEU konteyner rakamını yakalamayı başardı. TCDD İzmir Alsancak Limanı’nda 229 bin TEU konteyner elleçledi. İzmir Limanları’nda elleçlenen konteyner miktarı ocak ay gelmeden 2 milyon TEU’yu geçti” sözlerine yer verdi.
İzmir Körfezi’ndeki kirlilik ve temizleme çalışmalarına değinen Öztürk, “İzmir Körfezi’nin temizliği çalışmaları başladı. Liman İşletme Müdürlüğü yıl içinde küçük çalışmalar yapıyordu. Bazı noktaları törpülediklerini görüyorum. Bu çalışmaların liman ve körfez rehabilitasyonu yapılması bizim için önem atfediyor. Bu çalışmalarla birlikte limana daha yeni nesil gemilerin gelmesini arzu ediyoruz” diye belirtti.