Bankaların ‘Uzaktan Müşteri Edinimi Kasım 2024 Sonuçları’ açıklandı. Türkiye Bankalar Birliği’nin Kasım 2024 raporunda uzaktan müşteri edinimi süreçlerinin hızla yaygınlaştığı dikkatleri çekti. Raporda, uzaktan müşteri ediniminin toplam müşteri edinimi içindeki payının hızla arttığı ve kullanıcıların dijital platformlara yöneldiği vurgulandı.
Kullanıcıların dijital kanallara olan yatkınlığının arttığı gözlemlenen bu süreçte Kasım ayında toplamda 704 bin 155 kişi uzaktan başvuru yöntemi ile banka müşterisi oldu. Ekim ayına göre uzaktan müşteri olanların sayısının yüzde 10 arttığı gözlemlendi. Bu eğilimi destekleyen HangiKredi, sunduğu kullanıcı dostu çözümlerle sektörde fark yaratmaya devam etti. Her 4 kişiden biri HangiKredi üzerinden uzaktan banka müşterisi oldu. Yükselen kredi faizleri sebebiyle kullanıcıların, kredi kartlarına ve düşük tutarlardaki yüzde 0 faizli nakit fırsatlarına yönlendiği gözlemlendi. Özellikle bankaların yeni müşteri olacak kişilere özel sunduğu 75 bin TL’ye varan faizsiz nakit fırsatları dijital kanallardan başvuru adetlerini artırdı.
Black Friday alışverişlerinde kredi kullanımı artış gösterdi
Black Friday döneminde, alışveriş kredileri ve kredi kartı kullanımları önemli ölçüde arttı. BDDK’nın 2024 verilerine göre, yılın ilk 10 ayında kredi hacmi yaklaşık 6 trilyon 620 milyar TL artış gösterdi. Bu büyümenin önemli bir kısmının online kredilerden geldiği belirtilirken, dijital platformlar kredi kullanımındaki artışı destekleyen temel araçlar arasında yer aldı. Bu dönemde, tüketicilerin finansal planlama ve kredi karşılaştırma platformlarına olan ilgisi de yükseldi. Özellikle e-ticaret platformlarında yapılan kampanyalar ve indirimler, tüketicilerin bu dönemde harcamalarını finanse etmek için kredi ürünlerine yönelmesine neden oldu. Türkiye genelinde kredi hacimleri önceki aylara kıyasla bu dönemde zirveye de ulaştı.
“İhtiyaçlara en hızlı ve etkili şekilde yanıt vermeye devam edeceğiz”
HangiKredi’nin başarısı, finansal teknolojilerin kredilerin dijitalleşmesine sağladığı katkıyla doğrudan bağlantılı. Kullanıcıların kredi karşılaştırma ve başvuru süreçlerini online olarak kolaylaştıran HangiKredi, 25’ten fazla bankanın 100’den fazla teklifini tek çatı altında sunuyor. Bu kapsamlı çözüm ise HangiKredi’nin hem bireysel hem de kurumsal kullanıcılara finansal açıdan avantajlar sunmasına katkı sağlıyor.
HangiKredi CEO’su Onur Oğuz, elde edilen bu başarıyla ilgili olarak şunları söyledi: “Kullanıcılarımıza sunduğumuz değer odaklı hizmetlerin bir göstergesi olarak uzaktan müşteri ediniminde yüzde 25 gibi yüksek bir pazar payına ulaşarak sektörde lider konumumuzu sürdürmeye devam ettik. Bu başarı, kullanıcılarımızın finansal çözümler arayışında HangiKredi’ye duyduğu güvenin bir sonucu. Özellikle Black Friday alışveriş döneminde kredi ve kredi kartı kullanımındaki artışlar, tüketicilerin bu tür hizmetlere olan ihtiyacını daha da net bir şekilde ortaya koyuyor. HangiKredi olarak bu ihtiyaçlara en hızlı ve etkili şekilde yanıt vermeye devam edeceğiz.”